محققان علت ناکامی داروی سرطان و نحوه حل مشکل آن را کشف کردند

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، محققان برای اولین بار دقیقا دریافتند که علت ناکامی یک داروی ضدسرطان در برطرف این بیماری چیست و همچنین توانستند برای حل مشکل یادشده به راه حلی دست یابند.

محققان علت ناکامی داروی سرطان و نحوه حل مشکل آن را کشف کردند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ بلاگ پو به نقل از نیواطلس،محققان برای اولین بار دقیقا دریافتند که علت ناکامی یک داروی ضدسرطان در برطرف این بیماری چیست و همچنین توانستند برای حل مشکل یادشده به راه حلی دست یابند.

پژوهشگران موسسه وایت هد در کمبریج در حال تحقیق در خصوص گروهی از داروهای پزشکی زیستی هستند که استفاده از آنها برای درمان سرطان منجر به بهبود انسان نشده و حالا کوشش می گردد علت این مساله تعیین گردد.

سلول های سرطانی از روش های فریبنده مختلفی برای زنده ماندن و گسترش در کل بدن و از کار انداختن سیستم ایمنی بدن استفاده می نمایند. برای مقابله با این مشکل افزایش فراوری پروتئین در بدن انسان لازم است که این کار هم با افزایش فعالیت مجموعه ای از پروتئین ها موسوم به پروتئازوم ممکن است.

پروتئازوم به عنوان یک سیستم بازیابی عمل نموده و با شکستن پروتئین های قدیمی و تبدیل آنها به آمینواسید، پروتئین های جدید فراوری می نماید. محققان با درک این موضوع داروهای جدیدی به نام مهار نماینده های پروتئازوم فراوری نموده اند که جلوی خرابکاری سلول های سرطانی و عدم فراوری پروتئین را می گیرد.

آزمایش های انجام شده با استفاده از این دارو، به درک علت ناکامی داروهای قبلی فراورینماینده پروتئین و نحوه مقابله سلول های سرطانی با آنها انجامیده و محققان می گویند با تکرار مدل یادشده در آینده می توان داروهایی تهیه کرد که برای درمان سرطان هم در حیوان ها و هم در انسان ها قابل استفاده خواهند بود.

منبع: خبرگزاری فارس