ممنوعیت کشتن و خوردن سگها و گربه ها در چین

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، وزارت کشاورزی چین با انتشار پیش نویس دستورالعملی جدید، سگ ها را مانند گربه ها در رده حیوانات خانگی طبقه بندی کرد که بر اساس آن کشتن و خوردن سگ ها ممنوع می شود.

ممنوعیت کشتن و خوردن سگها و گربه ها در چین

در این پیش نویس که روز شنبه با هدف مشاوره در معرض دید عموم قرار گرفته است سگ ها دیگر در ردیف دام ها نیستند چین امیدوار است با تغییر فرهنگ مردم، سالانه جان 10 میلیون سگ که کشتار شده را حفظ کند.

بر اساس این دستورالعمل، دام به حیواناتی گفته می شود که پرورش آنها برای تهیه مواد غذایی، شیر، خز، فیبر، دارو یا برای تأمین نیازهای ورزشی یا ارتش ها مجاز است در این آیین نامه 18 گونه سنتی از جمله گاو، خوک، مرغ و شتر نیز در رده دام ها قرار گرفته اند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در چین، مصرف سگ در این کشور به طور فزاینده ای مورد شماتت قرار گرفته است شهر شنژن به عنوان نخستین شهر چین ماه گذشته کشتار و مصرف سگ را ممنوع اعلام کرد این در حالی است که در شهر یولین در منطقه گوانگشی هر سال یک جشنواره گوشت سگ برگزار می کند.

با شیوع ویروس کرونا در چین و انتشار برخی شایعات مبنی بر اینکه این ویروس ممکن است از یک بازار فروش حیوانات وحشی در ووهان شایع شده است چین بیش از 20 هزار بازار فروش حیوانات که به عنوان بازارهای خیس معروف هستند را تعطیل کرد.

چین از جمله اولین کشورهایی بود که پس از شیوع کرونا با تصویب قانونی، تجارت و مصرف حیوانات وحشی را که بعضا با حیوانات اهلی و غیر وحشی در یک بازار نگهداری می شوند ممنوع کرد.

انجمن جهانی برابری حیوانات تاکید می کند بعد از چین حالا نوبت کشورهای دیگر است که چنین بازارهایی را فورا متوقف و تعطیل کنند و تجارت این حیوانات و مصرف گوشت آنها را ممنوع کنند و به این ظلم بزرگ علیه حیوانات و انسان انتها دهند.

شیوع ویروس کرونا معروف به کووید 19 برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز در سراسر جهان، به یک میلیون و 700 هزار نفر رسیده که 102 هزار تن فوت شده و 142 هزار و 372 هزار نفر هم بهبود یافته اند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "ممنوعیت کشتن و خوردن سگها و گربه ها در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت کشتن و خوردن سگها و گربه ها در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید