نخستین اتوبوس خارجی چگونه به تهران رسید؟

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، نخستین اتوبوس ایران به معنای واقعی کلمه، از طریق بازرگان بلژیکی ابتدا در استان گیلان و شهر رشت مورد استفاده نهاده شد، اما بعدها به دلایلی از تهران و خیابان های آن سر درآورد.

نخستین اتوبوس خارجی چگونه به تهران رسید؟

وبلاگ بلاگ پو - رضا نیکنام : نخستین اتوبوس ایران به معنای واقعی کلمه، از طریق بازرگان بلژیکی ابتدا در استان گیلان و شهر رشت مورد استفاده نهاده شد، اما با سپری شدن زمان با در نظر گرفتن قیمت اتوبوس و کرایه آن، زیرساخت های حمل و نقل و سوددهی از نظر مالی مورد قبول واقع نشد و به همین علت اتوبوس ذکر شده به یکی از تجار ایرانی با نام مشخص التجار واگذار شد و او هم نقشه تازه ای برایش کشید.

قصه های خواندنی تهران را اینجا ببینید

این تاجر ایرانی این اتوبوس را به تهران آورد و به جابه جایی مسافر در مرکز ایران پرداخت. به تدریج استقبال از این وسیله نقلیه تازه افزایش یافت و چند تاجر دیگر نیز به وارد کردن اتوبوس هایی به ایران اقدام کردند. در همین سال ها بود که گروهی از دانمارکی ها نیز چند اتوبوس بنزینی وارد ایران کردند و در چند خط مختلف در تهران به جابه جایی مسافر مشغول شدند. همه این فعالیت ها سبب شد چهره تهران آن روزگار که تا پیش از این فقط درشکه و گاری را به خود دیده بود به ناگاه دگرگون گردد.

با اینکه استفاده از اتوبوس برای حمل و نقل مزایای زیادی داشت، اما مشکلاتی را نیز برای شهروندان و مسافران ایجاد می کرد. در آن دوران مقررات خاصی در اتوبوسرانی حاکم نبود. اتوبوس ها در هر جایی که مسافران می خواستند توقف می کردند، سازوکار مشخص و یکدستی برای مشخص کرایه موجود نبود و شرکت های خصوصی متعددی بدون هیچ گونه هماهنگی به فعالیت مشغول بودند.

منبع: همشهری آنلاین

به "نخستین اتوبوس خارجی چگونه به تهران رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین اتوبوس خارجی چگونه به تهران رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید