نصب لوستر در سقف گچی [مراحل نصب

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، امروزه نصب لوستر در سقف گچی، سقف آجری و انواع سقف های کاذب تبدیل به یک چالش شده است. استفاده از متریال های خاص جهت مقاوم سازی و سبک تر شدن سقف طبقات از یک سو و فراوری انواع لوسترهای سبک و سنگین سقفی و آویز از سوی دیگر، موجب شده است که نصب لوستر در سقف تبدیل به یک کار تخصصی گردد که باید با یاری تجهیزات و ابزارآلات خاصی انجام گردد.

نصب لوستر در سقف گچی [مراحل نصب

در این میان نصب لوستر در سقف گچی یکی از پرتکرارترین مواردی است که افراد را دچار زحمت می نماید. اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید، با مجله وبلاگ بلاگ پو همراه باشید تا با مراحل نصب لوستر در سقف گچی آشنا شوید.

شما می توانید برای نصب انواع لوستر سنگین و فوق سنگین و بعلاوه سیم بندی لوستر، از متخصصان و نصابان وبلاگ بلاگ پو خدمات حرفه ای دریافت کنید. برای ثبت درخواست و مشاهده قیمت نصب و تعمیر لوستر روی لینک کیک کنید.

نکات کلیدی

  • اگر وزن لوستر از 5 کیلوگرم کمتر باشد، می توانید برای نصب آن از رول پلاک و پیچ بهره ببرید.
  • برای نصب لوسترهای سنگین روی سقف گچی باید از زنجیر و قلاب بهره ببرید.
  • ایجاد کردن سوراخ اریب در سقف، باعث می گردد که رول پلاک، به صورت محکم تری قرار داده گردد و به سادگی هم خارج نگردد.

شناخت سقف کاذب برای نصب لوستر

قبل از این که بخواهیم به موضوع نصب لوستر در سقف گچی اشاره کنیم، می خواهیم در مورد سقف کاذب و گچ کاری صحبت کنیم. به طور کلی باید گفت که سقف کاذب دارای انواع مختلفی است؛ از جمله سقف کاذب گچی، سقف کاذب پی وی سی و سقف کاذب چوبی.

سقف های کاذب در قسمت زیر سقف های اصلی قرار دارند و به آن ها سقف کناف هم گفته می گردد. دلیل نصب کردن سقف های کاذب در زیر سقف های اصلی، این است که عیب های سقف اصلی پوشانده شوند و در نهایت این سقف زیباتر به نظر برسد.

شما می توانید روی سقف های کاذب، نورپردازی هم تعبیه کنید و امکان نصب لوستر در سقف کاذب امکان پذیر است.

این سقف ها محافظ خوبی در مقابل زلزله هستند. همانطور که گفتیم، یکی از انواع سقف های کاذب، سقف های کاذب گچی هستند که در این گونه سقف ها برای افزایش استحکام، آلومینیوم یا پی وی سی استفاده می گردد.

روی این گونه از سقف ها یک لایه نازک از گچ کشیده می گردد تا سقف به صورت یکدست و تمیز ظاهر گردد. روی سقف های گچی، می توان انواع لوسترهای سنگین وسبک را نصب کرد؛ اما نصاب باید نکاتی را برای نصب لوسترهای مختلف رعایت کند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر لوستر و چراغ!

نکات مهم هنگام نصب لوستر در سقف گچی

اگر قصد دارید لوستر سنگین را در سقف گچی نصب کنید، باید از زنجیر یا قلاب استفاده نمایید. توجه داشته باشید زنجیری که به لوستر متصل می گردد، باید به خوبی تحمل وزن لوستر را داشته باشد.

این زنجیر باید به سقف اصلی وصل گردد و نصاب باید این کار را با دقت انجام دهد. به طور کلی باید گفت ، اگر زنجیر متصل شده به سقف محکم باشد، می توان نصب لوستر در سقف گچی را به شکل راحت تری انجام داد.

برای نصب لوسترهای معمولی به این گونه سقف ها، می توان از قلاب های پروانه ای استفاده کرد؛ زیرا لوسترهای معمولی وزن بالایی ندارند.

نحوه نصب لوستر سبک در سقف گچی

اگر وزن لوستر از 5 کیلوگرم کمتر باشد، می توانید برای نصب آن از رول پلاک و پیچ بهره ببرید. برای آغاز این کار می توانید سقف گچی را سوراخ کنید.

نکته قابل توجه این است که این سوراخ را به صورت اریب ایجاد کنید. ایجاد کردن سوراخ اریب، باعث می گردد که رول پلاک در سقف، به صورت محکم تری قرار داده گردد و به سادگی هم خارج نگردد.

بیشتر بخوانید: نصب لوستر در سقف یونولیتی

شیوه نصب لوستر سنگین در سقف گچی

برای نصب لوسترهای سنگین در سقف گچی در درجه اول باید زنجیر و قلاب را در سقف گچی نصب کنید. در ساختمان های نیمه کاره که هنوز سقف کاذب نصب نشده است، می توانید زنجیر را به تیرآهن های سقف جوش دهید.

با انجام این کار ایمنی نصب لوستر بیشتر می گردد. اگر نوع سقفی که می خواهید لوستر را روی آن نصب کنید کاذب نیست، می توانید از رول بولت بهره ببرید. رول بولت ها انواع مختلفی دارند و تا 15 کیلوگرم وزن را تحمل می نمایند.

برای نصب لوستر در سقف گچی، توجه داشته باشید که هر چقدر لوستر سنگین تر باشد، باید از رول بولت بزرگ تری استفاده نمایید. اولین کاری که برای نصب کردن لوستر سنگین باید انجام دهید، این است که سقف را به مقدار رول بولت سوراخ کنید.

این کار را می توانید با استفاده از دریل انجام دهید و با استفاده از فشار کمی رول بولت را در سقف جا کنید. مرحله دوم کار شما این است که قسمت چنگک مانند رول بولت را با استفاده از انبر دست بچرخانید.

این کار باعث می گردد تا پره های رول بولت در سقف باز شوند. در مرحله بعدی باید لوستر را در چنگک رول بولت آویزان کنید. در نهایت هم می بایست سیم های برقی که به سقف آویزان هستند را، به سیم های لوستر مورد نظر وصل کنید.

تعمیر و نصب انواع لوستر و چراغ در سقف کاذب با تیم وبلاگ بلاگ پو

نصب لوستر بسیار سنگین روی سقف گچی

اگر لوستر سقفی بسیار سنگینی را برای نصب در سقف گچی انتخاب نموده اید در نظر داشته باشید که ممکن است وزن زیاد لوستر استقامت سقف را بگیرد و در نهایت باعث کنده شدن پیچ و فرو ریختن سقف گردد.

برای این که بتوانید این مشکل را از بین ببرید، باید وزن لوستر را با استفاده از زنجیری که روی سقف است، مهار کنید.

برای حفظ کردن تعادل، می توانید از پیچ پروانه بهره ببرید. استفاده کردن از این راه چاره برای لوسترهای سقفی که قطر کمی دارند، نتیجه خوبی دارد.

برای نصب لوسترهایی که حجیم هستند و طول و عرض نسبتا زیادی دارند شما می توانید یک زنجیر را از وسط لوستر عبور دهید و سپس یک یا دو عدد میلگرد را در راستای عرض و طول لوستر قرار دهید و به زنجیری که در مرکز واقع شده است، ببندید.

به این ترتیب وزن لوستر روی میلگرد پخش می گردد. برای حفظ تعادل این نوع لوستر هم، می توانید از پیچ پروانه یاری بگیرید.

کلام آخر

برای نصب لوستر در سقف گچی یا هر سقف دیگری ضروری است که وزن و ابعاد لوستر را در نظر داشته باشید. قطعا نمی توان از یک نوع ابزار برای نصب تمامی لوسترها استفاده کرد.

توصیه می کنیم برای نصب لوسترهای سنگین و فوق سنگین قبل از هر چیز استقامت سقف را بسنجید و سپس با استفاده از ابزارآلات مناسب اقدام به نصب لوستر کنید.

چنانچه در مورد نصب لوستر در سقف گچی یا سایر سقف های کاذب احتیاج به مشاوره دارید با متخصصان و نصابان وبلاگ بلاگ پو در تماس باشید.

منبع: آچاره

به "نصب لوستر در سقف گچی [مراحل نصب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب لوستر در سقف گچی [مراحل نصب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید