هوش مصنوعی جدید فیسبوک، کاربران واقعی در قالب شخصیت های بازی

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، مهندسان فیسبوک به تازگی برنامه ای مجهز به هوش مصنوعی را فراوری کردند که توانایی های خاص و ویژه ای در ایجاد واقعیت مجازی دارد.

هوش مصنوعی جدید فیسبوک، کاربران واقعی در قالب شخصیت های بازی

به گزارش خبرنگار ، تیم تحقیقاتی هوش مصنوعی فیسبوک به تازگی برنامه بسیار پیشرفته ای را ایجاد نموده است که با تجزیه و تحلیل شبکه های عصبی انسان و شبیه سازی رفتار او در موقعیت های مختلف، کاربران را به صورت شخصیت های بازی رایانه ای درمی آورد.

این پروژه فعلا برای انجام حرکاتی موزون، تنیس و شمشیر بازی طراحی شده است و تنها در این مجموعه قادر به تشخیص حرکات کاربر است. در این نرم افزار رایانه مجهز به هوش مصنوعی به دقت تمامی حرکات یک ورزشکار تنیس را در نظر گرفته و تک تک تکان های بدن او را تحلیل می نماید. پس از آن با استفاده از فرآیندهایی خاص شخصیت شبیه سازی شده از روی کاربر را در قالب یک کاراکتر از بازی قرار می دهد. در این مرحله کاربران قادر خواهند بود با به دست دریافت کنترل شخصیت ایجاد شده با او به بازی بپردازند.

این کنترل از سوی کاربر می تواند به وسیله کنترل از راه دور یا صفحه کلید باشد. هر کاربر قادر است پیش از بازی فیلم های آموزشی تنیس و شمشیر بازی را که در برنامه گنجانده شده است، مشاهده کند تا با اصول اولیه این بازی ها و تعدادی از مهارت های آن ها آشنا گردد. شرکت Nvidia در این پروژه با گوگل در حال همکاری است. Nvidia به عنوان یکی از مطرح ترین شرکت های گرافیکی دنیا با شرکت در پروژه فیسبوک قابلیت های گرافیک آن را تا سطح زیادی بالا برده است.

لازم به ذکر است؛ کاربران نباید تصور نمایند که بازی کردن با این برنامه بسیار ساده است، بلکه پیچیدگی های خاص خود را نیز دارد. در حال حاضر شخصیت های بازی نسبتا واقعی به نظر می آیند، ولی مطمئنا در نسخه های بعدی آن قابلیت ها و کیفیت به مراتب بالاتر می رود. فیسبوک در نظر دارد در آینده ای نزدیک قابلیتی را به این نرم افزار اضافه کند که به کاربر امکان وارد کردن شخصیت مورد علاقه خود در دنیای بازی های رایانه ای به این گیم را بدهد.

فیسبوک از هوش مصنوعی برای نشان دادن تراکم جمعیت استفاده می نماید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "هوش مصنوعی جدید فیسبوک، کاربران واقعی در قالب شخصیت های بازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی جدید فیسبوک، کاربران واقعی در قالب شخصیت های بازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید