با مسائل رایج گلکسی واچ 4 سامسونگ و روش های برطرف آن ها آشنا شوید

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، در عصری که زمان به یکی از گرانبهاترین دارایی های ما تبدیل شده است، ساعت های هوشمند پیشرفته نظیر گلکسی واچ 4 سامسونگ نه تنها به ما یاری می نمایند تا بهره وری خود را افزایش دهیم، بلکه به عنوان یک همراه دیجیتال در هر لحظه از زندگی کنار ما هستند. با این حال، حتی برترین فناوری ها نیز ممکن است گاهی اوقات با مشکلاتی روبرو شوند که می توانند تجربه کاربری ما را تحت تأثیر قرار دهند. در این مقاله از خبرنگاران ، ما به آنالیز جامعی از شایع ترین مشکلاتی که ممکن است کاربران گلکسی واچ 4 با آن روبرو شوند می پردازیم و هدایت های کاربردی برای شناسایی و حل این مسائل ارائه می دهیم.

با مسائل رایج گلکسی واچ 4 سامسونگ و روش های برطرف آن ها آشنا شوید

آنالیز کوتاه گلکسی واچ 4 سامسونگ

گلکسی واچ 4 سامسونگ یکی از پیشرفته ترین ساعت های هوشمند موجود در بازار است که با سیستم عامل Wear OS که به وسیله سامسونگ و گوگل بهینه سازی شده، عرضه می گردد. این ساعت هوشمند با طراحی مدرن و ویژگی های قدرتمند، به کاربران امکان پایش سلامتی و فعالیت های ورزشی را می دهد. از نظر طراحی، گلکسی واچ 4 دارای بدنه ای محکم و صفحه نمایشی واضح است که در مدل های مختلف با مقدار های گوناگون عرضه می گردد تا به احتیاجهای مختلف کاربران پاسخ دهد. این ساعت با قابلیت هایی مانند سنجش ضربان قلب، تحلیل خواب، و مقدار گیری سطح اکسیژن خون، به یک دستیار سلامتی تمام عیار تبدیل شده است.

در زمینه عملکرد، پردازنده قدرتمند Exynos W920 همراه با حافظه رم مناسب، تجربه ای روان و سریع را برای کاربران فراهم می آورد. اتصالاتی مانند بلوتوث، وای فای و در بعضی مدل ها، اتصال LTE، امکان دسترسی به اطلاعات و ارتباطات را حتی بدون احتیاج به گوشی هوشمند فراهم می نماید. با این حال همچون هر دستگاه الکترونیکی دیگری، کاربران ممکن است با چالش هایی مانند مسائل اتصال، احتیاج به کالیبراسیون سنسورها یا مدیریت عمر باتری در این ساعت روبرو شوند. با این وجود، گلکسی واچ 4 همچنان یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای دوستداران فناوری و علاقه مندان به سلامتی و تناسب اندام به شمار می آید. خرید ساعت هوشمند سامسونگ در وبلاگ بلاگ پو بسیار ساده و راحت است.

ایرادات متداول گلکسی واچ 4 سامسونگ

قبل از پرداختن به موضوع اصلی این مقاله یعنی آنالیز مسائل رایج ساعت گلکسی واچ 4 سامسونگ، احتیاج است تا یک سری اقدامات روی ساعت هوشمند شما اجرا شده باشد. اول از همه آنالیز کنید که ساعت هوشمند و گوشی متصل به آن حتما شارژ داشته باشند. ما درصد شارژ بین 20 تا 80 را برای بالا رفتن عمر باتری هر دو دستگاه هوشمندتان به شما پیشنهاد می کنیم. در مرحله بعد، قبل از انجام هر اقدام دیگری ساعت هوشمند و تلفن هوشمند خود را یک بار ری استارت کنید. جالب است بدانید که ری استارت کردن اگرچه فرآیند ساده ای به نظر می رسد، اما در بسیاری از اوقات مسائل دستگاه هوشمند شما را بدون احتیاج به انجام اقدام خاصی برطرف می نماید. اگر مشکل ساعت هوشمند شما برطرف نشد، با ما در این مقاله همراه شوید.

مشکل 1: گلکسی واچ 4 سامسونگ روشن نمی گردد

طبیعتاً روشن کردن ساعت هوشمند اولین قدم برای استفاده از قابلیت های مجذوب نماینده آن است. اگر ساعت هوشمند شما روشن نمی گردد، بهتر است موارد زیر را مورد آنالیز خود قرار دهید:

1.آنالیز شارژ باتری:

ابتدا اطمینان حاصل کنید که ساعت گلکسی واچ 4 سامسونگ شما به مقدار کافی شارژ دارد. گاهی اوقات، باتری به قدری خالی می گردد که ساعت قادر به روشن شدن نیست. ساعت را به شارژر متصل کنید و حداقل برای چند دقیقه صبر کنید تا ببینید آیا نشانه ای از شارژ شدن نشان می دهد یا خیر.

2. استفاده از شارژر و کابل اصلی:

از شارژر و کابل اصلی سامسونگ بهره ببرید. گاهی اوقات استفاده از شارژرهای غیراصلی می تواند باعث مسائلی گردد.

3. ریست سخت افزاری (Hard Reset):

اگر ساعت گلکسی واچ 4 سامسونگ شما شارژ دارد اما روشن نمی گردد، ممکن است احتیاج به یک ریست سخت افزاری داشته باشد. این کار را می توان با نگه داشتن دکمه پاور/هوم برای مدت زمانی حدود 15 ثانیه انجام داد تا لوگوی سامسونگ نمایش داده گردد.

4. آنالیز مسائل شارژر:

شارژر و کابل های مربوطه را آنالیز کنید تا از سالم بودن آن ها و عدم وجود هرگونه آسیب دیدگی مطمئن شوید.

5. تمیز کردن اتصالات:

اتصالات شارژر و ساعت هوشمند خود را آنالیز کنید و اطمینان حاصل کنید که تمیز و بدون گرد و غبار یا کثیفی هستند.

5. مراجعه به تعمیرکار مجرب:

اگر ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 سامسونگ شما ضربه خورده و یا از دستتان افتاده است، محتمل است دچار آسیب دیدگی فیزیکی شده باشد که در این صورت بهتر است آن را به یک مرکز تعمیر معتبر ساعت های سامسونگ ببرید.

مشکل 2: گلکسی واچ 4 سامسونگ شارژ نمی گردد

گلکسی واچ 4 سامسونگ مانند هر ساعت هوشمند پیشرفته دیگری با استفاده از شارژ بی سیم انرژی دستگاه خود را تأمین می نماید. اگر شما هم با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید، در ادامه به یک سری از روش های احتمالی برای برطرف این مشکل اشاره خواهیم کرد:

1. آنالیز شارژر و کابل:

  • اطمینان حاصل کنید که شارژر و کابل شما سالم و به درستی متصل شده اند.
  • از یک شارژر و کابل دیگر که با ساعت سازگار است بهره ببرید تا ببینید آیا مشکل از آن هاست یا نه.

2. تمیز کردن اتصالات:

  • ممکن است گرد و غبار یا کثیفی روی پایه های شارژر یا پشت ساعت تجمع یافته باشد.
  • با استفاده از یک پارچه نرم و خشک، اتصالات را به آرامی تمیز کنید.

3. اطمینان از قرارگیری صحیح ساعت روی شارژر:

  • ساعت باید به درستی روی پایه شارژر قرار گیرد تا شارژ گردد.
  • از قرارگیری مغناطیسی ساعت بر روی شارژر اطمینان حاصل کنید.

4. ری استارت کردن ساعت

  • گاهی اوقات یک ری استارت ساده می تواند مسائل نرم افزاری که مانع از شارژ شدن می شوند را حل نماید.
  • ساعت را ری استارت کنید و دوباره کوشش کنید تا آن را شارژ کنید. برای انجام این کار مسیر Settings > General > Reset را در ساعت خود دنبال کنید.

5. آنالیز نرم افزار ساعت

  • اطمینان حاصل کنید که سیستم عامل ساعت و برنامه های مرتبط به روز هستند.
  • در صورت احتیاج، به روزرسانی ها را به وسیله برنامه Galaxy Wearable یا به وسیله تنظیمات ساعت انجام دهید.

6. استفاده از منبع تغذیه مطمئن

  • اطمینان حاصل کنید که از یک منبع برق مطمئن و با ولتاژ مناسب استفاده می کنید.
  • از استفاده از شارژرهای USB کامپیوتر یا ماشین که ممکن است ولتاژ پایین تری داشته باشند برای شارژ کامل ساعت خودداری کنید.

7. آنالیز دما

  • اگر ساعت یا شارژر بیش از حد گرم یا سرد باشند، ممکن است شارژ نشوند.
  • اجازه دهید دستگاه به دمای اتاق برسد و سپس مجدداً کوشش کنید.

8. مسائل دیگر در این زمینه:

  • اگر گلکسی واچ 4 سامسونگ شما شارژ می گردد، اما این فرآیند به کندی صورت می گیرد، سعی کنید حالت هواپیما (Airplane mode) را زمانی که ساعت روی داک شارژ در حال شارژ شدن است، فعال کنید. فعال کردن این حالت، همه دستگاه های متصل به ساعت و اتصالات را قطع می نماید و احتمالاً سرعت شارژ شدن آن افزایش می یابد. برای فعال کردن این حالت، کافی است در منوی اصلی به سمت پایین سوایپ کنید و آیکون حالت هواپیما را خواهید دید.
  • اگر این مشکل با فعال کردن حالت هواپیما نیز برطرف نشد، احتمالاً مشکل سخت افزاری بوده و باید ساعت هوشمند خود را به افراد متخصص در این زمینه نشان دهید.

گلکسی واچ سامسونگ چطور اندازه استرس را مقدار گیری می نماید؟

مشکل 3: گلکسی واچ 4 سامسونگ به گوشی اندرویدی متصل نمی گردد

یکی از مسائل متداولی که کاربران گلکسی واچ 4 از آن گله مند هستند، عدم اتصال ساعت هوشمندشان با گوشی اندرویدی است. اگرچه گلکسی واچ 4 روی سیستم عامل Wear OS اجرا می گردد، اما روند متصل شدن آن به گوشی های اندرویدی ممکن است هنوز برای بعضی افراد مشکل ساز باشد. در ادامه یک سری روش های احتمالی برای برطرف این مشکل را بیان خواهیم کرد:

1. آنالیز سازگاری

  • اطمینان حاصل کنید که گوشی اندرویدی شما با گلکسی واچ 4 سازگار است.
  • آنالیز کنید که آیا سیستم عامل گوشی به روز است و نسخه آن پشتیبانی می گردد.

2. فعال کردن بلوتوث

  • مطمئن شوید که بلوتوث روی هر دو دستگاه فعال است. برای فعال کردن بلوتوث ساعت هوشمند خود باید مسیر Settings > Connections > Bluetooth را دنبال کنید.
  • از منوی تنظیمات گوشی هوشمند خود نیز، بلوتوث را خاموش و دوباره روشن کنید. سپس دو دستگاه را در مجاورت یک دیگر قرار دهید و مطمئن شوید که هیچ شی مانعی در مسیر آن ها وجود ندارد.

3. حذف دستگاه های قبلی

  • اگر قبلاً دستگاه های دیگری را به ساعت گلکسی واچ 4 سامسونگ وصل نموده اید، آن ها را از فهرست دستگاه های شناخته شده در گوشی خود حذف کنید.
  • سپس دوباره کوشش کنید تا ساعت را به گوشی هوشمندتان متصل کنید.

4. آنالیز برنامه Galaxy Wearable

  • مطمئن شوید که برنامه Galaxy Wearable روی گوشی اندرویدی شما نصب شده است. سپس اپلیکیشن Galaxy Wearable را باز کنید و Start را بزنید تا گوشی هوشمند شما بتواند ساعت شما را جستجو کند. اطمینان حاصل کنید که کد شش رقمی ساعت شما با کد گوشی شما مطابقت دارد. برای تکمیل فرآیند متصل شدن، فرمان های بعدی را دنبال کنید.
  • اگر اپلیکیشن Galaxy Wearable نصب است، آن را به آخرین نسخه به روزرسانی کنید.
  • توجه داشته باشید که اگر گوشی اندرویدی شما غیر سامسونگی است حتماً باید علاوه بر اپلیکیشن Galaxy Wearable، دو برنامه و را از گوگل پلی روی گوشی خود نصب داشته باشید. در غیر این صورت نمی توانید ساعت خود را به گوشی متصل کنید.

5. پاک کردن داده ها و کش برنامه

  • در تنظیمات گوشی، به بخش برنامه ها بروید و داده ها و حافظه کش برنامه Galaxy Wearable را پاک کنید.
  • بعد از پاک کردن، دوباره کوشش کنید تا ساعت خود را متصل کنید.

6. آنالیز محدودیت های اتصال

  • بعضی از گوشی ها ممکن است محدودیت هایی برای تعداد دستگاه های بلوتوث متصل داشته باشند، بهتر است این مورد را نیز آنالیز کنید.

7. مسائل دیگر در این زمینه:

  • اگر هنگام تنظیم ساعت خود در اپلیکیشن Galaxy Wearable خطای This watch isnt supported on this phone دریافت کردید، یک راهکار وجود دارد. به جای استفاده از برنامه Galaxy Wearable، از Samsung Health بهره ببرید.
  • اپلیکیشن Samsung Health را باز کنید و با حساب سامسونگ خود وارد شوید. پس از تکمیل، روی دکمه منوی سه نقطه ضربه بزنید و مسیر Settings > Accessories > Scan for accessories را دنبال کنید. هنگامی که ساعت شما شناسایی شد، ساعت خود را انتخاب کنید. Samsung Health از شما می خواهد برنامه ها و افزونه های مختلفی از جمله پلاگین Galaxy Watch 4 را نصب کنید. بعلاوه باید با حساب Google خود وارد شوید. هنگامی که کل فرآیند کامل شد، گلکسی واچ 4 سامسونگ شما باید در گوشی اندرویدتان قابل استفاده باشد.

مشکل 4: ایرادات مربوط به به روزرسانی گلکسی واچ 4 سامسونگ

همواره پیشنهاد می گردد که ساعت هوشمند خود را از لحاظ نرم افزاری به روز نگه دارید. اگرچه ساعت هوشمند شما باید این فرآیند را به تنهایی انجام دهد، اما ممکن است به دلایل مختلفی این فرآیند به صورت اتوماتیک انجام نگردد:

  • در ابتدا باید آنالیز کنید که نسخه نرم افزاری ساعت هوشمند شما به روز باشد. برای انجام این کار باید مسیر Settings > About watch > Software را طی کنید تا نسخه نرم افزاری گلکسی واچ 4 خود را مشاهده کنید. اگر نسخه آن قدیمی بود، بهتر است که آن را به روزرسانی کنید. برای انجام این کار در همان بخش Software، گزینه ای به نام Software update وجود دارد. روی آن کلیک کنید تا روی ساعت هوشمند شما نصب گردد. اگر به روزرسانی در دسترس نباشد، ممکن است به منطقه شما نرسیده باشد. یک یا دو هفته صبر کنید، سپس یک بار دیگر به روزرسانی ها را مورد آنالیز قرار دهید.
  • اگر ساعت هوشمندتان در آنالیز به روزرسانی ناموفق باشد، ممکن است مشکل اینترنت داشته باشید. اگر گوشی شما می تواند به شبکه Wi-Fi شما متصل گردد اما ساعت شما نمی تواند، ممکن است لازم باشد دسترسی به شبکه Wi-Fi را در گجت پوشیدنی خود ریست کنید. برای این کار مسیر Settings > Connections > Wi-Fi را دنبال نموده و Forget را بزنید. سپس مجدداً اطلاعات شبکه Wi-Fi خود را وارد کنید.
  • اگر اتصال کامل اینترنت را از ساعت خود دارید، اما به روزرسانی به درستی نصب نمی گردد، به جای آن، به روزرسانی را با استفاده از گوشی خود آغاز کنید. برای این کار به مسیر Galaxy Wearable app > Watch settings > Watch software update در گوشی خود بروید و آن را تست کنید. اگر باز هم به روزرسانی انجام نشد، بهتر است هم گوشی و هم گلکسی واچ 4 سامسونگ خود را ری استارت کنید.

مشکل 5: ایرادات مربوط به صفحه نمایش گلکسی واچ 4 سامسونگ

اگر می توانید آزادانه در منوها اسکرول کنید، اما گلکسی واچ 4 سامسونگ واچ فیس خود را نشان نمی دهد، ممکن است مشکل از خود واچ فیس باشد. در این زمینه توصیه می کنیم که از واچ فیس های اصلی ساعت بهره ببرید:

  • برای این کار، روی واچ فیس فعلی ضربه بزنید و آن نگه دارید، انگشت خود را به سمت چپ بکشید تا در واچ فیس های موجود اسکرول کنید و روی واچ فیسی که می خواهید بهره ببرید ضربه بزنید. بعلاوه می توانید واچ فیس ها را از برنامه Galaxy Wearable در گوشی خود تغییر دهید. برای این کار برنامه را باز کنید، روی Watch faces ضربه بزنید و واچ فیس مد نظر خود را انتخاب نمایید.
  • به عنوان دیگر راهکار، به شما پیشنهاد می کنیم که ساعت خود را ری استارت کنید و در طول این فرآیند به صفحه نمایش ساعت خود توجه کنید. اگر لوگوی سامسونگ را می بینید، به این معنی است که احتمالاً مشکل سخت افزاری نیست. اگر چیزی نمایش داده نشد، احتمالاً نقص سخت افزاری است.
  • در نهایت اگر مشکل حل نشد، باید ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 خود را ریست کنید. برای این کار اپلیکیشن Wearable را باز نموده و مسیر Watch settings > General > Reset > Reset را دنبال کنید.
  • اگر نمایشگر گلکسی واچ 4 سامسونگ شما هیچ محتوایی را نشان نمی دهد، حتی در هنگام بوت شدن صفحه، ممکن است لازم باشد آن را برای تشخیص دقیق تر به مراکز تعمیر معتبر ببرید.

آیا نمایشگر گلکسی واچ 4 سامسونگ شما به حرکت های شما پاسخ نمی دهد؟

  • قابلیت Raise to wake را فعال کنید. برای انجام این کار مسیر Settings > Display > Screen wake-up را دنبال نموده و در نهایت گزینه Raise wrist to wake را برای فعال سازی این ویژگی مجذوب نماینده بزنید.
  • بعلاوه آنالیز کنید که حالت قفل آب، حالت سینما، حالت زمان خواب و حالت صرفه جویی در مصرف انرژی غیبرطرفال هستند، چراکه این حالت ها از روشن شدن نمایشگر جلوگیری می نمایند.

با برترین واچ فیس های گلکسی واچ 4 سامسونگ آشنا شوید

مشکل 6: ایرادات مربوط به نوتیفیکیشن های گلکسی واچ 4 سامسونگ

آیا نوتیفیکیشن های گوشی شما از روی ساعت هوشمندتان قابل مشاهده و پاسخ دهی نیستند؟ در ادامه روش هایی موثر را برای حل این مشکل بیان خواهیم کرد.

  • در ابتدا آنالیز کنید که گوشی هوشمندتان مجاز به ارسال نوتیفیکیشن ها به ساعت شما باشد. برای آنالیز این مورد، اپلیکیشن Galaxy Wearable را در گوشی خود باز کنید، روی Notifications در صفحه اصلی برنامه ضربه بزنید و مطمئن شوید که دکمه مربوط به آن روشن است. اگر متوجه شدید که فقط بعضی از اپلیکیشن ها به ساعت شما نوتیفیکشن ها ارسال نمی نمایند، بهتر است از تنظیمات آن برنامه این موضوع را آنالیز کنید.
  • اگر باز هم این مشکل شما حل نشد، بهتر است آنالیز کنید که حالت های صرفه جویی در مصرف انرژی یا محدودیت های گلکسی واچ 4 سامسونگ شما نظیر حالت قفل آب، حالت سینما، حالت زمان خواب و موارد دیگر فعال هستند یا نه.
  • در نهایت هم گوشی و هم ساعت هوشمند خود را ری استارت کنید.

مشکل 7: ایرادات مربوط به باتری گلکسی واچ 4 سامسونگ

بسیاری از کاربران گلکسی واچ 4، از شارژدهی این گجت پوشیدنی گله مند هستند. اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید، در ادامه یک سری روش های کاربردی برای افزایش عمر باتری این ساعت هوشمند به شما پیشنهاد می کنیم:

  • به عنوان اولین روش به شما توصیه می کنیم که همواره ساعت هوشمند خود را از لحاظ نرم افزاری به روز نگهدارید و آن را از بخش Software update مورد آنالیز قرار دهید.
  • اپلیکیشن هایی که به آن ها احتیاج ندارید را از ارسال نوتیفیکیشن به ساعت خود منع کنید.
  • اگر از واچ فیس جدیدی استفاده می کنید و متوجه شده اید که شارژ ساعت شما را زودتر تمام می نماید، آن را حذف کنید.
  • اپلیکیشن های که استفاده نمی کنید را از ساعت خود حذف کنید. برای این کار آیکون اپلیکیشن مد نظر خود را نگه دارید و گزینه Uninstall و سپس OK را بزنید.
  • بعضی از ویژگی ها، مانند نمایشگر همواره روشن بسیار کاربردی هستند، اما باتری شما را در پس زمینه خالی می نمایند. سعی کنید این ویژگی ها را خاموش کنید تا ساعت شما شارژدهی بهتری داشته باشد. برای خاموش کردن قابلیت نمایشگر همواره روشن مسیر Settings > Display را بروید و دکمه Always-on display را غیبرطرفال کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که سرویس های GPS ساعت شما خاموش است. برای این کار به مسیر Settings > Location رفته و آن را غیبرطرفال کنید.
  • در صورت احتیاج، قابلیت مقدار گیری اتوماتیک ویژگی های سلامتی را غیبرطرفال کنید. برای این کار از مسیر Samsung Health app > Settings > Measurement بهره ببرید.

لوازم جانبی برتر گلکسی واچ های سامسونگ؛ معرفی مدل های پرفروش

منبع: AndroidAuthority

منبع: دیجیکالا مگ

به "با مسائل رایج گلکسی واچ 4 سامسونگ و روش های برطرف آن ها آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مسائل رایج گلکسی واچ 4 سامسونگ و روش های برطرف آن ها آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید