کمبود تخت برای بستری مبتلایان آنفلوآنزا وجود ندارد

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه کمبود تخت برای بستری مبتلایان آنفلوآنزا نداریم، گفت : در حال حاضر ظرفیت بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی پر شده و از مردم درخواست داریم به بیمارستان امام رضا (ع) که دارای بخش اطفال مجهز است، مراجعه نمایند.

کمبود تخت برای بستری مبتلایان آنفلوآنزا وجود ندارد

بهرام صوفیوند معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به شیوع موج آنفلوآنزا در سطح استان گفت : هرسال در فصل پاییز با شیوع گسترده آنفلوآنزا روبرو هستیم، اما طی دو سال گذشته به علت استفاده بسیاری از مردم از ماسک، موارد آنفلوآنزا بسیار کاهش یافته بود.

وی اضافه نمود: متاسفانه در پاییز سال جاری به علت کاهش استفاده از ماسک و بازگشایی مراکزی مانند مدارس و دانشگاه ها شاهد افزایش دوباره مبتلایان آنفلوآنزا هستیم و این ویروس که در دوسال گذشته خفته بود، به یکباره بیدار شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر نبود کمبود تخت برای بستری بیماران مبتلا به آنفلوآنزا در سطح استان، گفت: مسئله ای که در حال حاضر با آن روبرو هستیم مراجعه بیشتر خانواده های کرمانشاهی به بیمارستان دکتر محمدکرمانشاهی (بیمارستان اطفال) است.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه بچه ها در برابر این بیماری آسیب پذیرتر هستند مراجعات به این بیمارستان افزایش چشمگیری یافته، البته خوشبختانه عمده موارد بصورت سرپایی درمان شده و احتیاج به بستری نداشته اند، اما به علت حجم بالای مراجعات ظرفیت این بیمارستان به طور کامل پر شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در بیمارستان امام رضا (ع) بخش اطفال کاملا مجهز شده و پزشک اطفال و متخصص عفونی و پزشک عمومی مستقر است. در این بخش 30 تخت برای بستری اطفال خالی شده و حتی پزشک متخصص عفونی بصورت شبانه روز و مقیم حضور دارد، اما باز هم مردم به جای مراجعه به این بیمارستان، بچه ها خود را به بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی می برند و حاضرند بچه هایشان روی کف زمین هم بستری شوند، اما به بیمارستان دیگر مراجعه ننمایند.

صوفیوند گفت: این شرایط موجب شده که ظرفیت بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی بیش از حد پر گردد و احتیاج است که در این زمینه خانواده ها همکاری داشته و بچه ها خود را به بیمارستان امام رضا (ع) که بسیار مجهز هم هست، ارجاع دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در شرایط فعلی در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی تمام اعمال جراحی الکتیو بچه ها را لغو نموده و سایر موارد مانند شکستگی و مسمومیت بچه ها را به بیمارستان های دیگر ارجاع داده ایم تا بتوانیم جوابگوی مبتلایان آنفلوآنزا باشیم، اما باز هم ظرفیت بیمارستان یک حد مشخصی دارد و احتیاج است مردم همکاری نمایند .

وبلاگ بلاگ پو کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کمبود تخت برای بستری مبتلایان آنفلوآنزا وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود تخت برای بستری مبتلایان آنفلوآنزا وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید