یک موزه زیردریایی در کشور قبرس افتتاح شد

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، یک موزه زیردریایی در کشور قبرس افتتاح شد.

یک موزه زیردریایی در کشور قبرس افتتاح شد

دولت قبرس با هدف جذب غواصان جهانگرد یک موزه مجسمه زیردریایی در تفرجگاه ساحلی آیاناپا راه اندازی نموده است.

آثار به نمایش درآمده در موزه مجسمه های زیردریایی آیاناپا (Musan) از مصالح دریایی از جمله سنگ، صخره و صدف ساخته شده اند تا با حیات دریایی در هماهنگی باشند. مسئولان موزه می گویند با هدف ارتقای تنوع زیستی منطقه، مجسمه های موزه بگونه ای طراحی شده اند که در گذر زمان به صخره های مرجانی تبدیل شده و در نهایت یک جنگل زیردریایی تشکیل دهند.

از همین رو، بیش از 90 اثر نصب شده در این موزه کار جیسون دکاره تیلور مجسمه ساز سرشناس انگلیسی است. این هنرمند معروف در ساخت مجسمه های منحصر بفرد خود از نوعی سیمان استفاده می نماید که قابلیت رشد مرجانی و تبدیل به زیستگاه مصنوعی برای موجودات دریایی را دارد.

موزه زیردریایی قبرس در یک منطقه حفاظت شده در شهر پرنرا واقع در ساحل جنوب شرقی این کشور ساخته شده تا بر حفاظت شده بودن آن تاکید گردد. مجسمه های این موزه در عمق حدود 10 متری و در مساحت بیش از 167 متر از بستر دریا نصب شده اند.

افزون بر ارتقای تنوع زیستی، جذب جهانگرد دیگر علت حمایت دولت قبرس از افتتاح این موزه بود. شورای شهر آیاناپا در سال 2014 میلادی ایده ساخت چنین موزه ای را عنوان کرد و طرح راه اندازی موزه Musan سه سال بعد کلید خورد. به گزارش روزنامه سایپرس میل، افتتاح این موزه یک میلیون یورو هزینه داشته است، اما جهانگردان به شرط رزرو وقت می توانند بصورت رایگان از آن بازدید نمایند. براساس پیش بینی های دولت محلی، موزه مجسمه های زیردریایی آیاناپا ظرفیت جذب سالانه 50 هزار جهانگرد را دارد.

منبع: همگردی

به "یک موزه زیردریایی در کشور قبرس افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک موزه زیردریایی در کشور قبرس افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید