54 درصد مخازن نیروگاه های کشور پر شد

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، تهران (پانا) - سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد تا به امروز 54 درصد مخازن نیروگاه های کشور پر شده است که البته با آغاز ماه های سرد پیش رو، باید این سوخت رسانی سرعت بیشتری بگیرد.

54 درصد مخازن نیروگاه های کشور پر شد

به گزارش صدا و سیما، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه روزانه 100 میلیون مترمکعب تامین سوخت برای نیروگاه ها انجام می گردد، اضافه کرد: اگر این رویه از سوی وزارت نفت ادامه دار باشد تامین برق نیروگاه ها با مشکل روبرو نمی گردد و از زمستان سال جاری بدون محدودیت عبور خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش مصرف گاز در بخش خانگی تامین سوخت نیروگاه ها را با محدودیت روبرو خواهد نمود گفت: تامین گاز بخش خانگی برای وزارت نفت اولویت دارد بنابر این هرچقدر مشترکان در مصرف گاز صرفه جویی نمایند برای تامین برق با مشکل کمتری روبرو خواهیم شد.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه برای همکاری صنایع در تابستان سال گذشته هزار میلیارد تومان پاداش همکاری درنظر گرفته شده است ادامه داد: این پاداش به صنایع پرداخت خواهد شد البته تولیدات این بخش در تابستان کمتر شده است که ما در ماه های فعلی درحال جبران تامین برق این بخش هستیم.

رجبی مشهدی با بیان اینکه در تابستان تامین برق صنایع سیمان 7 درصد و فولاد 5 درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است اضافه کرد: اگر مشترکان در مصرف انرژی صرفه جویی نمایند محدودیت های اعمال شده جبران خواهد شد.

وی گفت: هم اکنون 5 درصد سوخت مصرفی نیروگاه ها از مازوت تامین می گردد و مابقی گاز و گازوئیل است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "54 درصد مخازن نیروگاه های کشور پر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "54 درصد مخازن نیروگاه های کشور پر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید