شروع عملیات اجرایی واحد بخار نیروگاه رودشور از هفته آینده

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فراوری نیروی برق حرارتی ایران گفت: هفته آینده عملیات اجرایی ساخت بخش بخار نیروگاه رودشور مجدد با سرعت بیشتری شروع خواهد شد.

شروع عملیات اجرایی واحد بخار نیروگاه رودشور از هفته آینده

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، آقای محسن طرزطلب اضافه کرد: فاز نخست نیروگاه رودشور با برخورداری از سه واحد گازی به ظرفیت 792 مگاوات در سال 1386 به بهره برداری رسیده و اکنون فرایند ساخت فاز دوم این مجموعه با برخورداری از یک واحد بخار 345 مگاواتی و تبدیل این نیروگاه به یک مجموعه سیکل ترکیبی در حال انجام است.

وی ادامه داد: بازده بخش بخار این نیروگاه حدود 57 درصد و ضریب دسترسی آن 95 درصد است که با تبدیل این مجموعه به یک نیروگاه سیکل ترکیبی سالیانه حدود 720 میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.

مدیرعامل برق حرارتی گفت: پیشرفت پروژه بخش بخار نیروگاه حدود 68 درصد است و فرایند ساخت این واحد از چندی قبل متوقف شده بود که مقرر شد از هفته آینده کار عملیات اجرایی این بخش مجدد با سرعت مناسبی شروع گردد و از سوی مقابل سرمایه گذار پروژه نیز LC طرح را تمدید و تا انتهای دی ماه قابل برداشت کند.

وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی اجرا شده مقرر شد با تسریع در عملیات اجرایی این پروژه از سوی گروه مپنا بتوانیم واحد بخار 345 مگاواتی این نیروگاه را زمستان سال آینده به شبکه سراسری برق کشور متصل کنیم.

مدیرعامل برق حرارتی، اجرای این پروژه را جزو طرح های بسیار مهم صنعت برق برای کشور و استان تهران برشمرد و گفت: این طرح نخستین پروژه نیروگاهی سیکل ترکیبی است که در آن سه واحد گازی و یک واحد بخار به یکدیگر متصل می شوند.

نیروگاه رودشور در شهرستان زرندیه استان مرکزی و در کیلومتر 43 آزاد راه تهران- ساوه واقع شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "شروع عملیات اجرایی واحد بخار نیروگاه رودشور از هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات اجرایی واحد بخار نیروگاه رودشور از هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید