اجرای 3 خوشه صنعتی تازه در اردبیل به زودی شروع می گردد

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل از اجرای 3 خوشه صنعتی تازه در توسعه صنعت و افزایش صادرات در استان اطلاع داد.

اجرای 3 خوشه صنعتی تازه در اردبیل به زودی شروع می گردد

به گزارش وبلاگ بلاگ پو از اردبیل، محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: به منظور حمایت و ایجاد هماهنگی بین فراوری کنندگان و دستگاه های اجرایی، تا به امروز توسعه سه خوشه صنعتی فرش، پلاستیک و لبنیات در سطح استان اردبیل در حال انجام بوده و فرآیند توسعه سه خوشه صنعتی تازه شامل؛ صنایع چوب و مبلمان، پوشاک و شیرآلات ساختمانی به زودی شروع به کار خواهد نمود.

او با بیان اینکه هدف از انجام خوشه های کسب و کار، تقویت ارتباط، شبکه سازی و همکاری اعضای خوشه با یکدیگر است، گفت: اجرای این خوشه های صنعتی، باعث بهره مندی هرچه بیشتر صنایع از خدمات یکدیگر شده و حمایت از شکل گیری و توسعه ارائه دهندگان خدمات این کسب و کار ها را تسهیل خواهد نمود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل انتخاب این سه خوشه تازه را بر اساس مطالعات و نیازسنجی های اجرا شده برشمرد و ادامه داد: از دو سال گذشته مطالعات امکان سنجی 12 خوشه صنعتی تازه در استان اردبیل شروع شد که با توجه به توسعه فعالیت و نیازسنجی های اجرا شده، سه خوشه صنعتی صنایع چوب و مبلمان، پوشاک و شیرآلات ساختمانی مورد تایید و تصویب نهایی نهاده شد.

اهلی ادامه داد: در کنار حمایت از ایجاد و اجرای خوشه های صنعتی کوشش خواهد شد تا مقوله مهم حمایت از صنعت را در دستور کار خود قرار دهیم تا بتوانیم در جهت افزایش فراوری و راندمان واحد های فراوریی حرکت کنیم.

او نمونه این حمایت ها را برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری تور های صنعتی داخلی و خارجی و بعلاوه حمایت از حضور واحد های فراوریی در نمایشگاه های داخلی و خارجی برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا این حمایت ها منجر به افزایش فراوری و توسعه صنعت استان گردد.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اجرای 3 خوشه صنعتی تازه در اردبیل به زودی شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 3 خوشه صنعتی تازه در اردبیل به زودی شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید