از بزرگترین اکتشافات باستانی در اعماق دریا چیزی شنیده اید؟

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، سفر اکتشافی به اعماق دریا

تصور کنید در حال کار روی مهم ترین و دقیق ترین کشف ممکن در طول زندگیتان هستید؛ حالا تصور کنید محل این اکتشاف در اعماق دریا ها باشد. باستان شناسان دریایی چنین کار جالب و البته دشواری انجام می دهند. با خبرنگاران همراه باشید.

از بزرگترین اکتشافات باستانی در اعماق دریا چیزی شنیده اید؟

بعضی از باستان شناسان در غواصی هم مهارت بالایی کسب می نمایند تا بتوانند به کشف مکان ها و اشیاء ناشناخته در اعماق آب ها نائل آیند. به این افراد عنوان باستان شناسان دریایی اطلاق می گردد. آن ها در این جهت با مسائل بسیاری دست و پنجه نرم می نمایند. در این مقاله می خواهیم به بعضی کشفیات آن ها بپردازیم.

قبرستان آمفورا - سواحل دریای اژه - ترکیه

باستان شناسان غواص تنها در پی کشتی های غرق شده در زیر دریا نیستند، بلکه ظروف عهد باستان هم در میان آن ها هواداران زیادی دارد. دو باستان شناس پیروز به کشف قبرستانی بزرگ از بطری های آمفورا متعلق به عهد باستان شده اند. آمفورا در زبان یونانی به کوزه های سفالی بزرگی گفته می گردد که دو دسته کوچک دارند. در سطح بیرونی این کوزه ها اشکال هندسی متنوعی دیده می گردد. کاربرد این ظروف در یونان باستان نگهداری روغن و.. بوده است. ظاهراً کشتی های حامل این ظروف در دریای اژه غرق شده اند ولی بار آن ها تقریبا سالم به جای مانده است. این ظروف شواهدی خوب برای باستان شناسان دریا هستند تا بتوانند با تحلیل آن ها اشکال تجارت عهد باستان را کشف نمایند.

هویو نگرو - سنوت یوکاتان - مکزیک

در شهر کانکون مکزیک، مکانی به شدت عمیق در زیر آب وجود دارد که تنها غواصان بسیار کارآزموده قادرند به آن جا بروند. این مکان هونو نگرو به معنای حفره سیاه نامیده می گردد. اسکلت های زیادی از انسان ها و حیوانات در این حفره وجود دارند که تاریخ و پیشرفت تکنولوژی را تداعی می نمایند. اسکلت پیدا شده که در تصویر می بینید متعلق به یکی از ساکنین اولیه امریکاست که حدود 13000-12000 سال پیش در این محل می زیسته است. امروزه نوعی تکنیک عکاسی وجود دارد که به باستان شناسان یاری می نماید بدون رفتن به اعماق آب اسکلت های زیر آب را مطالعه و آنالیز نمایند؛ بدین ترتیب غواصان برای مدت کوتاهی به زیر آب رفته و از اسکلت های موجود در غار عکس برداری می نمایند، سپس مدل 3 بعدی آن ها به وسیله دانشمندان تهیه شده و برای انجام آنالیز های لازم در اختیار باستان شناسان قرار می گیرد.

بنای ارل - دریای جنوبی چین

حفاری زیر آب اغلب به این معنا است که اشیا بزرگ باید با دقت از بستر دریا خارج شوند و به سطح آن آورده شوند. در تصویر بالا دو باستان شناس به نام های تاد فونداو و پاول ایوانس را می بینید که در حال آماده سازی جسم کنده کاری شده مصر باستان برای آوردن به سطح دریا هستند. این اثر باستانی بخشی از محموله ای فرهنگی بوده که در سال 1763 از زادگاه خود یعنی هند جدا شده و شرکتی هندی - انگلیسی قصد بردن آن به بریتانیا را داشته است، اما به مقصد نرسیده و در دریای جنوبی چین غرق شده است.

اثر تاریخی یوناگونی - دریای ژاپن

در نزدیک ساحل ژاپن اثری تاریخی به نام یوناگونی در آب آرمیده است که به صورت سری گسترده از سازه های سنگی است. اعتقاد بر این است که این سازه ها 12000 سال پیش حکاکی شده اند. اما در خصوص اینکه آیا این سنگ ها بخشی از یک شهر باستانی هستند یا در نتیجه رویداد طبیعی زمین شناسی ایجاد شده اند، اختلاف نظر وجود دارد. باستان شناسان دریایی و غواصان تازه کار همچنان در حال جستجو هستند و در پی نشانه هایی می گردند که این اسرار را فاش نمایند.

منبع: الی گشت

به "از بزرگترین اکتشافات باستانی در اعماق دریا چیزی شنیده اید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بزرگترین اکتشافات باستانی در اعماق دریا چیزی شنیده اید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید