اسلامی: 1500 دستگاه ناوگان داخلی وارد شبکه ریلی می گردد، زلزله عامل احتمالی ریزش کوه در منطقه 2 آزادراه تهران-شمال

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، وزیر راه و شهرسازی گفت: سال جاری برنامه نوسازی و ورود 1500 دستگاه انواع واگن و لکوموتیو فراوری داخل را به شبکه ریلی هدف گذاری نموده ایم.

اسلامی: 1500 دستگاه ناوگان داخلی وارد شبکه ریلی می گردد، زلزله عامل احتمالی ریزش کوه در منطقه 2 آزادراه تهران-شمال

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ بلاگ پو، محمد اسلامی بعدازظهر امروز در حاشیه مراسم روز ملی بهره وری که در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی برگزار گردید، درباره نوسازی ناوگان ریلی گفت: نوسازی ناوگان ریلی طبق برنامه از پیش مشخص شده ادامه دارد و سال جاری برنامه نوسازی و ورود 1500 دستگاه انواع واگن و لکوموتیو فراوری داخل را به شبکه ریلی هدف گذاری نموده ایم.

وی اضافه نمود: اگر از محل منابع تبصره 18 اعتبارات بیشتری به شرکت های ریلی اختصاص یابد، این تعداد ناوگان افزایش می یابد.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در سال های 1398 و 1399 تعداد 1800 دستگاه نوسازی انواع ناوگان داخلی وارد شبکه ریلی شد.

ریزش سنگ حجیم در منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال احتمالا متاثر از زلزله بود

وی در پاسخ به این سوال که دلیل وقوع ریزش کوه در منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال چه بود؟ شرح داد: هیچ تونلی در راستا آزادراه تهران ـ شمال ریزش نداشته است، بلکه در منطقه 2 آزادراه، صخره ای بین دو تونل در حال ساخت ریزش داشته است که مطالعات حرکت زمین شناسی آن در حال اجرا است.

اسلامی اضافه نمود: در محل وقوع حادثه هیچ انفجار یا خاکبرداری انجام نشده بود و احتمالا این اتفاق متأثر از زلزله بوده است، زلزله های 4 یا 5 ریشتری در آن منطقه ممکن است اتفاق افتاده باشد، ضمن آنکه منطقه نزدیک گسل است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: متاسفانه در این حادثه 2 کارگر جان باختند که از خداوند برای خانواده های آن ها صبر مسئلت می کنیم.

مشکل پرداخت وام حمایتی به شرکت های ریلی از خودشان است نه از بانک ها

وی در پاسخ به گفته خبرنگاری مبنی بر اینکه عنوان شده است که فقط یک چهارم تسهیلات مصوب کرونایی به شرکت های ریلی پرداخت شده است و این در گیرودار روال بانکی مانده است، اعلام کرد: تسهیلات اقتصادی حمایتی به دلیل کرونا برای شرکت های ریلی پابرجا است؛ شرکت ها باید تضامین خود را به بانک ارائه نمایند که به دلیل نوع مالکیت بعضی شرکت ها نظیر رجاء مشکل ایجاد شده است که اخیرا این مشکل برطرف شد و بانک ها مسئله ای در این باره ندارند.

اسلامی در باره وام ودیعه مسکن گفت: وام ودیعه و میزان مجاز افزایش سال جاری آن باید در ستاد ملی تصویب گردد، پیشنهاد در کمیته اقتصادی مطرح شد و منتظر تصویب در ستاد ملی هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اسلامی: 1500 دستگاه ناوگان داخلی وارد شبکه ریلی می گردد، زلزله عامل احتمالی ریزش کوه در منطقه 2 آزادراه تهران-شمال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلامی: 1500 دستگاه ناوگان داخلی وارد شبکه ریلی می گردد، زلزله عامل احتمالی ریزش کوه در منطقه 2 آزادراه تهران-شمال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید