سال جاری 5 محموله بنزین صادر کردیم، ظرفیت مخازن فرآورده های نفتی افزایش می یابد

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی گفت: 4 میلیارد دلار صادرات بنزین داشتیم، اما 4 شرکت ما زیان ده بودند.

سال جاری 5 محموله بنزین صادر کردیم، ظرفیت مخازن فرآورده های نفتی افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار اقتصادی وبلاگ بلاگ پو، مراسمی با عنوان امضای تفاهمنامه تامین اقتصادی طرح احداث مخزنگاه شهید نادر مهدوی با حضور اهالی رسانه برگزار گردید که در ابتدای آن، احمد مرادی؛ نماینده مردم بندرعباس گفت: تمام تاکیدمان در مجلس و کمیسیون انرژی بر این بوده تا حمایت های خود را از وزارت نفت داشته باشیم. موضوع آمایش سرزمین، مسئله ای است که وزارت نفت به آن توجه دارد و استان هرمزگان به عنوان قطب پالایشگاهی کشور خواهد شد.

ظرفیت مخازن فرآورده های نفتی افزایش می یابد

وی ادامه داد: مخازنی را خواهیم داشت که در حین فراوری، نگهداری کنیم و به راحتی آن را صادر کنیم. استان هرمزگان این ظرفیت بالا را دارد و پشتیبانی ها از این استان بسیار صحیح است.

نماینده مردم بندرعباس در سرانجام سخنان خود مطرح نمود: اگر امروز نگران اشتغال جوانان هستیم و در برنامه ششم توسعه دولت موظف است که یک میلیون شغل را ایجاد کند، احتیاج به اقدام و عمل دارد و خوشحالیم که دولت و هم مجلس در پی باز کردن گره مسائل مردم هستند.

3 هزار شعبه فعال داریم

در ادامه مراسم، محمدرضا فرزین؛ مدیرعامل بانک ملیبا اشاره به اینکه بانک ملی یکی از بزرگ ترین شبکه های بانکی کشور است، ادامه داد: نزدیک به 3 هزار شعبه داریم و وظایف حاکمیتی را انجام می دهیم و در خارج کشور بزرگ ترین شبکه متعلق به بانک ملی است.

وی اضافه نمود: 4 بانک در خارج از کشور داریم و در روسیه، امارات، آلمان و انگلیس شعبه داریم. به زودی در چین و هند و برزیل هم قصد حضور خواهیم داشت.

آماده جذب سرمایه گذاری هستیم

فرزین بیان نمود: ما در حوزه ارزی می توانیم تامین اقتصادی بسیار خوبی را برای بخش انرژی داشته باشیم و بعلاوه شعب خارج کشور را به هاب جذب سرمایه گذاری خارجی برای کشور تبدیل کنیم.

مدیرعامل بانک ملی در سرانجام مطرح نمود: در دهه هشتاد همکاری های مشترکی در بحث انرژی داشتیم. بانک ملی در خدمت توسعه انرژی، سرمایه گذاری ها و تجارت بخش انرژی فعال خواهد بود و ما به عنوان یار وزارت نفت در تامین اقتصادی حضور خواهیم داشت.

9 میلیارد دلار سرمایه گذاری در دهه 80

در سرانجام مراسم نیز جلیل سالاری؛ مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه این انبار به نام شهید مهدوی مزین شده است، ادامه داد؛ او استوره مقاومت بود. در دهه هشتاد در پروژه هایی که در مجموعه پالایش پخش وجود داشت، حدود 9 میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گرفت.

وی اضافه نمود: ظرفیت ذخیره سازی از 14 میلیارد به 16 میلیارد افزایش پیدا کرد، اما از سال 92 تا به امروز هیچ مخزنی ساخته نشد.

4 شرکت زیان ده داریم

سالاری مطرح نمود: با توجه به اینکه 4 میلیارد دلار صادرات بنزین داشتیم، 4 شرکت ما شرکت های زیان ده هستند. این مخازن ششصد میلیونی به عنوان بزرگ ترین مخازن در سواحل جنوب است محسوب می گردد. در دوران کرونا مصرف بنزین ما به 97 میلیون لیتر رسید که در فروردین ماه سال تازه 5 محموله را صادر کردیم.

وی در سرانجام سخنان خود گفت: ایجاد ظرفیت ذخیره سازی یک ضرورت بود. منابع متفاوتی داریم. بخشی از آن را از ماده 12 استفاده می کنیم و بخش دیگر به صورت را تهاتر و … صورت می گیرد. برنامه هایی داریم تا سال جاری به صورت ماهانه یک تفاهم نامه را مبادله کنیم و چندین طرح دانش بنیان داریم. ان شالله بتوانیم با مجوز های لازم، این اقدامات را انجام دهیم و این پروژه ها را دنبال کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سال جاری 5 محموله بنزین صادر کردیم، ظرفیت مخازن فرآورده های نفتی افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جاری 5 محموله بنزین صادر کردیم، ظرفیت مخازن فرآورده های نفتی افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید