بایدن در صدد انتخاب وزرای انرژی و حمل و نقل

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، رئیس جمهور منتخب آمریکا سه شنبه اعلام نموده است که پیت بوتیگیگ نامزد سابق ریاست جمهوری را برای اداره وزارتخانه حمل و نقل در نظر گرفته است.

بایدن در صدد انتخاب وزرای انرژی و حمل و نقل

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بلاگ پو به نقل از رویترز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا سه شنبه در اظهاراتی گفت: پین بوتیگیگ یکی از نامزدهای دموکرات ریاست جمهوری آمریکا را برای احراز سمت وزیر حمل و نقل ایالات متحده معرفی نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ بلاگ پو بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، بوتیگیگ 38 ساله شهردار سابق ساوث بند در ایالت ایندیانا است که یکی از نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 بوده است.

در صورت تایید صلاحیت بوتیگیگ از سوی مجلس سنا وی ریاست وزارتخانه ای را بر عهده خواهد گرفت که وظیفه آن اداره خطوط هواپیمایی، عظیمراه ها و سامانه های حمل و نقل ایالات متحده خواهد بود.

بایدن در این باره گفت: من او را برای این پست انتخاب کردم زیرا این صندلی و موقعیت، با چالش ها و فرصت های زیادی روبرو است.

زمانی که بایدن در رقابت های مقدماتی حزب دموکرات در کارولینای جنوبی به پیروزی رسید، بوتیگیگ به سرعت از او حمایت کرد و از ادامه رقابت انصراف داد.

بوتیگیگ در هفته های پایانی رقابت های انتخابات ریاست جمهوری، با حضور در برنامه های تلویزیونی و تبلیغاتی، یاری زیادی به بایدن نموده است.

همچنین دو منبع مطلع اعلام کردند که جو بایدن میخواهد جنیفر گرانهولم فرماندار سابق ایالت میشیگان را به عنوان وزیر انرژی در کابینه جدید ایالات متحده معرفی کند.

گرانهولم 61 ساله نخستین فرماندار زن ایالت میشیگان بوده که طی سال های 2003 تا 2011 میلادی برای دو دوره این سمت را در اختیار داشته است.

وی زمانی که بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در دولت اوباما بود، با او در مورد طرح نجات شرکت های عظیم خودروسازی جنرال موتورز و کرایسلر در سال 2009 همکاری نموده است.

تیم انتقالی بایدن هنوز حاضر به اظهارنظر در این باره نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "بایدن در صدد انتخاب وزرای انرژی و حمل و نقل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن در صدد انتخاب وزرای انرژی و حمل و نقل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید