بخش خصوصی خط مقدم صنعت گردشگری است

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور و آخرین خبرهای بدست آمده، بخش خصوصی خط مقدم صنعت گردشگری است.

بخش خصوصی خط مقدم صنعت گردشگری است

سید عزت الله ضرغامی در ملاقات با رئیس و اعضای انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و دنیاگردی ایران اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه بیشتری گردد، برپایی میزهای تخصصی برای کشورهای جامعه هدف در حوزه دنیاگردی است.

وزیر میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی گفت: باید بتوانیم از ظرفیت های رایزن های فرهنگی و سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برای جذب دنیاگرد و توسعه و رونق صنعت دنیاگردی بهره ببریم.

ضرغامی با اشاره به موضوع ایران هراسی یادآور شد: تبلیغات اشتباه و ارائه تصویر نامناسب از ایران از سوی سرویس ها و شبکه های اطلاع رسانی بعضی کشورها باعث شده تا ظرفیت های ایران در حوزه دنیاگردی و آثار فرهنگی تاریخی به خوبی معرفی نگردد، از این رو باید بتوانیم از همه ظرفیت های خود به عنوان یک کشور دنیاگردپذیر استفاده کنیم.

وی گفت: یکی از موضوعات مهم دیگری که می تواند مبنای برنامه ریزی و توجه قرار گیرد، استفاده از ظرفیت های شهرهایی است که با شهرهای ایران تفاهم نامه خواهرخواندگی دارند. باید با این کشورها وارد تعامل شویم و از این ظرفیت به شکل مطلوب استفاده کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی خطاب به رئیس و اعضای انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و دنیا گردی ایران یادآور شد: آژانس ها باید بتوانند برای تورها ویژه برنامه و طرح تبیین نمایند.

ضرغامی اعلام کرد: بخش خصوصی، تشکل ها و انجمن ها در خط مقدم دنیاگردی و بازوی وزارتخانه در این حوزه هستند. آژانس داران پل ارتباطی ایران با سایر کشورها در حوزه دنیاگردی هستند.

در این نشست بعلاوه حرمت الله رفیعی، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و دنیاگردی ایران و تعدادی از اعضای این انجمن به بیان نظرها و دیدگاه های خود در حضور وزیر میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی پرداختند و موضوعات و مسائل مرتبط با آژانس داران، تورگردانان و ... مورد آنالیز قرار گرفتند.

منبع: همگردی

به "بخش خصوصی خط مقدم صنعت گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش خصوصی خط مقدم صنعت گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید