بهترین شهربازی های جهان را بشناسید (قسمت دوم)

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، شهربازی ها، از محبوب ترین جاذبه های گردشگری جهان هستند. در ادامه با برترین شهربازی های جهان آشنا می شویم. با خبرنگاران همراه باشید.

بهترین شهربازی های جهان را بشناسید (قسمت دوم)

پارک های سرگرمیی جهان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری در شهرها و کشورهای گوشه و کنار جهان هستند. این پارک ها با بازدیدهای میلیونی در سال، یکی از مهم ترین منابع عایدی در صنعت گردشگری محسوب می شوند. بعضی از پارک ها و شهربازی های جهان به خاطر تنوع جاذبه ها و وسایل سرگرمیی و به خاطر وسعت و امکاناتی که دارند به عنوان برترین شهربازی ها و پارک های سرگرمیی و موضوعی جهان شناخته می شوند. در قسمت قبلی مقاله با تعدادی از این شهربازی های فوق العاده جهان آشنا شدیم. در این قسمت، لیست برترین شهربازی های جهان را دنبال می کنیم.

پارک گاردالند (GARDALAND)، ایتالیا

سالنه نزدیک به سه میلیون نفر از این پارک بازدید می نمایند؛ پارکی که بیش از 30 جاذبه دارد و جهانیی از هیجان و نشاط را برای بازدیدنمایندگان به ارمغان می آورد. یکی از مجذوب کننده ترین وسایل سرگرمیی این پارک، ترن پاندای کونگ فو کار است که از انیمیشن محبوب پاندای کونگ فو کار ساخت کمپانی دریم ورکس الهام گرفته است. غیر از این ترن، چندین ترن دیگر از جمله راپتور (Raptor) و Sequoia Adventure هم در این پارک وجود دارد. برای اینکه یک آرامگاه مصری را از نزدیک تجربه کنید Ramses: Il Risveglio را امتحان کنید؛ بخشی از پارک که با الهام از معابد آرامگاه های مصری ساخته شده است.

دیزنی لند، کالیفرنیا

در پارک های موضوعی دیزنی لند می توانید نوستالژی و جدیدترین و مدرن ترین وسایل سرگرمیی جهان را در کنار هم تجربه کنید. ماجراجویی ایندیانا جونز و پرواز پیتر پن از مجذوب کننده ترین بخش های پارک هستند که بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارند. این پارک در هفدهم ژوئن سال 1955 میلادی افتتاح شده است. مالک و گرداننده این پارک، شرکت والت دیزنی است. تا کنون بیش از 515 میلیون نفر از زمان افتتاح از این پارک بازدید نموده اند. در پارک سرگرمیی دیزنی لند بازیگرانی واقعی نقش شخصیت های انیمیشنی فیلم ها از جمله سفید برفی، آلیس در سرزمین عجایب و تینکربل را بر عهده دارند.

سدار پوینت (Cedar Point)، اوهایو

این پارک را می توان مرکز ترن هوایی جهان نامید. سدار پوینت، 17 ترن هوایی مثال زدنی و هیجان انگیز دارد. از شگفت انگیزترین و پرطرفدارترین های آنها می توان به Millennium Force اشاره نمود که در نوع خود بی نظیر است. این ترن در سال 2000 تکمیل شده است و سرعت آن به 93 مایل بر ساعت هم می رسد. پارک سدارپوینت که در شهر ساحلی سند اسکای واقع شده است با داشتن 148 هکتار مساحت و سریع ترین و بلندترین ترن های هوایی جهان با بیش از 70 متر ارتفاع، در سال 2010 به عنوان بزرگ ترین و هیجان انگیزترین شهربازی جهان معرفی شده است. بزرگی این پارک به حدی است که مسافت در شمالی تا در جنوبی 2/4 کیلومتر است. ترن هوایی Valravn در سال 2016 افتتاح شده است. این ترن، بلندترین، سریع ترین و طولانی ترین ترن هوایی جهان است. این ترن، صدمین ترن طراحی شده به وسیله شرکت Bolliger & Mabillard است.

پارک اقیانوس (Ocean Park)، هنگ کنگ

پارک اقیانوس تلفیقی از چند جاذبه گردشگری مختلف و متشکل از سه بخش مهم است؛ یک پارک سرگرمیی، یک پارک دریایی و باغ وحش. این مجموعه در جنوب هنگ کنگ واقع شده است. از میان 80 جاذبه سرگرمیی و وسیله سرگرمی این پارک می توان به 4 ترن هوایی اشاره نمود. دو بخش مختلف این پارک یعنی Waterfront و Summit با تله کابین به هم متصل می شوند. اگر می خواهید هیجان را در کنار تماشای چشم اندازهای زیبا از خلیج تجربه کنید، ترن Hair Raiser را امتحان کنید. آکواریوم و پارک پستانداران دریایی از بخش های پرطرفدار پارک به خصوص برای خانواده ها و بچه ها است. تعداد بازدیدنمایندگان این پارک از روز تاسیسش سال به سال در حال افزایش است. تعداد گردشگران این پارک در سال 2014 به 7/6 میلیون نفر رسید و باعث شد که این پارک به عنوان سیزدهمین پارک پربازدید جهان شناخته گردد. این مجموعه وسعتی برابر با 91/5 هکتار دارد و با یک کوه بزرگ به دو بخش تقسیم شده است.

دالیوود (Dollywood)، تنسی

این پارک موضوعی که مالکیت آن را دالی پارتون و شرکت Herschend Family Entertainment در اختیار دارند، 0/61 کیلومترمربع وسعت دارد. این پارک در ابتدا به عنوان یک جاذبه سرگرمیی کوچک در سال 1961 افتتاح شد و بعدها به مرور زمان قسمت های مختلفی به آن اضافه شده است. این مجموعه بیش از 40 وسیله و جاذبه سرگرمیی و 15 نمایش زنده دارد. مالکان این پارک در پی این هستند که شعبه های بیشتری از این مجموعه را در شهرهای مختلف جهان برپا نمایند. در سال 2015، بخش دیگری تحت عنوان Dollywoods DreamMore Resort به این مجموعه اضافه شد. دالیوود به ده محدوده موضوعی تقسیم می گردد. بین ماه های مارس تا سپتامبر، 5 فستیوال در این مجموعه برگزار می گردد. کریسمس کوه های اسموکی و تابستان فوق العاده آمریکایی دو مورد از این فستیوال های پرطرفدار هستند.

جهانی والت دیزنی، فلوریدا

هیچ پارک موضوعی و شهربازی در جهان نمی تواند با مجذوب کنندهیت و هیجان جهانی باشکوه والت دیزنی رقابت کند. سالانه بیش از 52 میلیون نفر از این پارک بازدید می نمایند. در واقع این گردشگاه با این آمار بالای بازدیدنماینده، پرطرفدارترین گردشگاه جهان است. با گشت و گذار در بخش های مختلف این پارک با موضوعات مجذوب کنندهی چون آواتار، جهانی جنگ ستارگان و انیمیشن یخ زده، شور و هیجان و نشاط را تجربه خواهید کرد و با کوله باری از تجربیات ناب به خانه بر می گشت.

جهانی پورتاونتورا (Portaventura)، اسپانیا

پارک سرگرمیی پورتاونتورای کاتالونیا مطمئنا ارزش آن را دارد تا جهت یک ساعت و بیست دقیقه ای از بارسلون تا پارک را طی کنید. ترن Hurakan Condor یکی از بلندترین ترن های هوایی جهان به تنهایی کافی است تا برای گشت و گذار و سرگرمی در این پارک لذت ببرید. مراحل پایانی رونمایی از بخش جدیدی از پارک به نام Ferrari Land در حال اجرا است. این مجموعه بعد از جهانی فراری ابوظبی دومین پارک موضوعی با موضوع فراری، این شرکت اتومبیل سازی ایتالیایی است.

هرشی پارک (Hersheypark)، پنسیلوانیا

این پارک میزبان چندین ترن و وسیله سرگرمیی مجذوب کننده است که گردشگران سراسر جهان را به سوی خود می کشانند. از ترن های کلاسیک تا به روزترین وسایل سرگرمیی را می توانید در این پارک پیدا کنید. یکی از هیجان انگیزترین وسایل سرگرمیی این پارک ترن اسکای راش (Skyrush) است که سرعت آن به 75 مایل بر ساعت هم می رسد. در ترن هوایی Storm Runner هم می توانید اوج سرعت و هیجان را تجربه کنید؛ سرعت قطارها در 2 ثانیه از صفر به 72 مایل بر ساعت می رسد.

منبع: کجارو / fodors.com

به "بهترین شهربازی های جهان را بشناسید (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین شهربازی های جهان را بشناسید (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید