آنالیز سرزمین کاروانسراها در استان سمنان برای ثبت در یونسکو

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از ارزیابی یونسکو برای ثبت جهانی سرزمین کاروان سراها در شهرستان میامی این استان اطلاع داد.

آنالیز سرزمین کاروانسراها در استان سمنان برای ثبت در یونسکو

حمیدرضا دوست محمدی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، در جریان بازدید از کاروان سراهای شهرستان میامی، ملقب به سرزمین کاروان سراها، از آنالیز این آثار تاریخی برای حضور ارزیاب سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) اطلاع داد. وی با اشاره به 10 کاروانسرای تاریخی شهرستان میامی و برخورداری آن ها از شرایط کافی برای ثبت دنیای، اذعان داشت:

وجود کاروانسرای میامی، سپنج (دنیا آباد)، مجموعه کاروان سراهای میاندشت شامل سه کاروان سرا، کاروانسرای عباس آباد، الحاک، صدرآباد، محمدآباد پل ابریشم و سنگی شریف آباد، نشانگر اهمیت تاریخی این شهرستان و شکوه معماری ایران است.

دوست محمدی با توصیف این کاروان سراها به عنوان سرمایه ای گران قیمت برای استان سمنان، همکاری دستگاه های اجرایی و مالکان کاروان سراها را برای حفاظت و بازسازی از این آثار تاریخی امری ضروری دانست و بر نقش آن بر توسعه شهرستان تاکید نمود. وی در این رابطه اضافه کرد:

از دیگر جاذبه های تاریخی شهرستان میامی، مسجد جامع فرومد، آرامگاه شیخ حسن جوری و شاعر نام آور ایران ابن یمین فریومدی است.

شایان ذکر است که شهرستان میامی دارای چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری است. به علت اقلیم منحصربه فرد منطقه و گذر کاروان ها و مسافران بسیار در گذشته، بزرگ ترین مجموعه کاروانسرای ایران در این شهرستان قرار گرفته است.

منبع: کجارو / ایرنا

به "آنالیز سرزمین کاروانسراها در استان سمنان برای ثبت در یونسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز سرزمین کاروانسراها در استان سمنان برای ثبت در یونسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید