تمکن اقتصادی و شرایط مورد احتیاج اسکیل ورکر ساسکاچوان

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، کانادا به عنوان یکی از برترین مقاصد مهاجرتی و قدرت های مالی جهان همیشه کشوری جذاب برای گردشگری، تحصیل، کار و زندگی بوده و به همین دلیل هرساله افراد زیادی از سراسر جهان در پی دریافت یکی از انواع ویزای مولتی کانادا و مهاجرت به این کشور امن، پیشرفته و چندزبانه هستند.

تمکن اقتصادی و شرایط مورد احتیاج اسکیل ورکر ساسکاچوان

به طور معمول روش های مختلفی برای مهاجرت قانونی به این کشور وسیع و متفاوت وجود دارد که از جمله می توان به طرح اسپانسرشیپ خانوادگی، ویزای استارت آپ و موارد متعدد دیگر اشاره نمود. اما در این بین عموما تحصیل در کانادا و استفاده از طرح اسکیل ورکر این کشور جزو متداول ترین روش های مهاجرت به کانادا محسوب می شود.

پیش از این در مطالب گذشته در رابطه با ویزای تحصیلی کانادا ، شرایط کار دانشجویی در کانادا و سایر مطالب مرتبط با این موضوع به طور مفصل با شما صحبت کردیم، اما در بعضی موارد بخاطر داشتن شرط سنی و گپ تحصیلی و دلایل مختلف دیگری از جمله نداشتن تمایل به ادامه تحصیل، بسیاری از متقاضیان به فکر مهاجرت کاری به کانادا و استفاده از طرح محبوب اسکیل ورکر می افتند.

بر همین اساس قصد داریم تا در ادامه به شرح کلی برنامه اسکیل ورکر کانادا و انواع طرح های آن پرداخته و شرایط و الزامات هر یک از آن ها را به شما معرفی کنیم.

شرح برنامه اکسپرس اینتری Express Entry

اکسپرس انتری یک سیستم انتخاب گر برای مهاجرت به کانادا است که برای انتخاب نیروی کار یا همان Skilled Worker طراحی شده است. این سیستم یک پروسه کاملا الکترونیکی است که در آن دولت فدرال، دولت استانی و کارفرماهای کانادایی شرکت داشته و در کوشش برای ساده تر و سریع تر کردن پروسه مهاجرت کاری به این کشور هستند.

سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا یا همان IRCC با استفاده از سیستم اکسپرس اینتری و برنامه های مهاجرت کاری- اقتصادی زیرکاندیدای واجد شرایط خود را انتخاب می نماید:

  • کلاس اسکیل ورکر فدرال
  • کلاس اسکیل تریدز فدرال
  • کلاس تجربه کانادایی
  • برنامه های نامزد استانی

تشخیص برخورداری از صلاحیت لازم برای شرکت در پروسه اکسپرس اینتری

به طور کلی تحت یکی از برنامه های فدرالی مهاجرت، کاندیدای واجد شرایط مهاجرت به کانادا وارد مرحله اولیه Express Entry pool می شوند. در نتیجه می توان اینطور گفت که نخستین مرحله برای این پروسه، تشخیص صلاحیت متقاضی برای شرکت در یکی از برنامه های سیستم اکسپرس اینتری خواهد بود.

عموما برای ارزیابی و تشخیص صلاحیت اولیه، هر فرد ملزم به پر کردن فرم محاسبه امتیاز برنامه استانی است، تا از این طریق از میزان امتیاز خود براساس فاکتورهای مختلف امتیازبندی و واجد شرایط بودن برای شرکت در یکی از برنامه های اسکیل ورکر اکسپرس اینتری آگاه شود.

چنانچه واجد شرایط برای شرکت در برنامه اسکیل ورکر شناخته شوید، می توانید مراحل بعدی را که در ادامه شرح می دهیم انجام دهید، در غیر این صورت چنانچه صلاحیت لازم را نداشته باشید و نتوانید امتیاز لازم را برای ورود به این سیستم کسب کنید، همچنان امکان ارتقا فاکتورهای مختلف برای کسب امتیاز لازم وجود خواهد داشت.

تکمیل پروفایل آنلاین اکسپرس اینتری

کاندیدای اقامت دائم کانادا که برای یکی از برنامه های مهاجرت کاری فدرال واجد شرایط محسوب می شوند، باید با ایجاد یک حساب کاربری آنلاین میزان اشتیاق خود یا همان EOI را برای شرکت در این طرح نشان دهند و از این طریق اطلاعاتی نظیر مهارت، تجربه کاری، توانایی زبان، تحصیلات و سایر اطلاعات شخصی را در پروفایل آنلاین اکسپرس اینتری ثبت نمایند.

آن دسته از کاندیدایی که واجد شرایط یکی از برنامه های فدرالی مهاجرت کار به کانادا باشند در مرحله ای به نام Pool در کنار سایر متقاضیان قرار می گیرند و به وسیله سیستم جامع رتبه بندی CRS امتیازبندی می شوند.

چنانچه کاندیدا از قبل دارای پیشنهاد کاری از کارفرمای کانادایی و یا نامزدی استانی نباشد، بهتر است در سامانه مشاغل Canadas Job Bank ثبت نام کند. البته این مورد از تاریح 6 جون 2017 دیگر اجباری نیست و فقط موجب بهبود نمایش کاندیدا به کارفرمای کانادایی می شود.

ارتقاء پروفایل و رتبه بندی در سیستم اکسپرس اینتری

به طور معمول کاندیداهای مرحله pool اکسپرس اینتری بر مبنای سیستم CRS و موارد زیر، رتبه و امتیاز کسب می نمایند:

  • فاکتورهای اصلی و سرمایه انسانی core human capital
  • فاکتورهای همراهی همسر در صورت تاهل متقاضی
  • فاکتورهای مهارت های قابل انتقال
  • فاکتورهای مرتبط با نامزدی استانی، پیشنهاد شغلی معتبر و هماهنگ شده کارفرما، تجربه تحصیل در کانادا، داشتن یک خواهر یا برادر در کانادا و مهارت زبان فرانسوی

در مجموع حداکثر 1200 امتیاز تحت سیستم جامع رتبه بندی CRS به کاندیدای مهاجرت کاری کانادا اعطا می شود. بر همین اساس دولت کانادا کاندیدای مورد نظر خود را براساس رتبه و امتیاز کسب شده از Express Entry pool انتخاب می نماید. از این رو بعضی از کاندیداها به دلیل وجود رقابت زیاد در این بخش سعی می نمایند تا موارد پروفایل خود را ارتقا داده و از رتبه بالاتری در اکسپرس اینتری پول برخوردار شوند تا از این طریق شانس بیشتری برای دریافت دعوت نامه درخواست یا همان ITA اقامت دائم کانادا دریافت نمایند.

مرحله دریافت ITA و ارسال درخواست برای اقامت دائم کانادا

بنابر اطلاعات ارائه شده در وب سایت رسمی دولت کانادا، کارفرماهای کانادایی، دولت کانادا و دولت استانی، هر یک قادر به انتخاب مهاجران جدید از مرحله اکسپرس اینتری پول هستند.

کاندیداهای دارای بالاترین امتیاز و رتبه (آن دسته از متقاضیانی که دارای بیشترین شانس برای مهاجرت کاری پیروز به کانادا هستند) و افراد دارای پیشنهاد شغلی معتبر و یا نامزدی استانی، برای مرحله بعدی یعنی دریافت دعوت نامه ITA و درخواست برای اقامت دائم این کشور انتخاب و دعوت می شوند.

کاندیداها 90 روز مهلت دارند تا درخواست الکترونیکی اقامت دائم خود را ارسال نمایند و سازمان IRCC ظرف 6ماه از تاریخ ارسال، به درخواست های متقاضیان مهاجرت رسیدگی خواهد نمود.

از این رو، کاندیدا باید از این موضوع اطمینان حاصل نمایند که ظرف مدت مشخص شده تمامی فرم های لازم را تکمیل نموده و مدارک پشتیبان و مورداحتیاج پرونده را ارسال نمایند. در نهایت با تکمیل پروسه، کاندیدای پیروز و افراد وابسته به وی (همسر و فرزندان) امکان ورود به کانادا به عنوان افراد دارای اقامت دائم این کشور را خواهند داشت.

اما آن دسته از کاندیداهایی که پس از گذشت 12 ماه، در مرحله اکسپرس اینتری پول دعوت نامه درخواست اقامت دائم یا همان ITA را دریافت ننموده باشند، می توانند چنان چه واجدشرایط برای حداقل یکی از طرح های مهاجرت کاری اکسپرس اینتری باشند، دوباره پروفایل خود را تکمیل و ارسال نموده و مجددا در مرحله پول وارد شوند.

چگونه برای اکسپرس اینتری آماده شوید؟

  • خود را برای یکی از آزمون های زبان جنرال آیلتس، آزمون زبان CELPIP و یا زبان فرانسوی TEF و TCF آماده کنید
  • در آزمون آنلاین دوره های آماده سازی آیلتس شرکت کنید
  • مدارک تحصیلی خود را بر اساس استانداردهای کانادا ارزیابی کنید
  • درباره سیستم جامع رتبه بندی CRS اطلاعات بیشتری کسب نموده و از جزئیات آن باخبر شوید
  • هرگونه مشکل پزشکی و یا سوء پیشینه امنیتی را در صورت امکان رفع کنید
  • درباره برنامه های نامزد استانی کانادا اطلاعات کسب نموده و موارد در دسترس هماهنگ با اکسپرس اینتری فدرال را جستجو کنید
  • از مشاوره کارشناسان مجرب بهره ببرید

طرح نامزد استانی ساسکاچوان SINP

به طور کلی کانادا از 10 استان و 3 قلمرو (استان های آلبرتا، منیتوبا، بریتیش کلمبیا، نیوفاندلند و لابرادور، نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، انتاریو، جزیره پرینس ادوارد، کبک و ساسکاچوان و 3 قلمرو شمال غربی، نوناووت و یوکان) تشکیل شده است.

به غیر از قلمروی شاقتصادی نوناووت، تمامی استان های کانادا دارای برنامه نامزد استانی یا همان PNP هستند، البته استان فرانسوی زبان کبک جزو استثنائات محسوب شده و در سیستم فدرالی و دولتی PNP کانادا شرکت ننموده است. کبک دارای سیستم انتخابی و گزینشی اختصاصی برای مهاجرت کاری و اقتصادی است.

با توجه به موارد اشاره شده در بالا یکی از جدیدترین و ایده آل ترین برنامه های نامزد استانی کانادا مربوط به اسکیل ورکر استان ساسکاچوان است که در ادامه به معرفی کلی و شرح شرایط مورداحتیاج و سایر جزئیات مهم آن از جمله تمکن اقتصادی خواهیم پرداخت.

در حال حاضر استان ساسکاچوان به لطف ورود مهاجران واجد شرایط جدید، از یکی از رو به رشدترین اقتصادها و میزان رشد جمعیت در میان سایر استان های کانادا برخوردار است. ساسکاچوان یکی از استان های سرسبز غرب کانادا بوده و اقتصاد آن عمدتا بر پایه کشاورزی و صنایع وابسته بر منابع طبیعی مهم از قبیل جنگل داری و ماهیگیری بنا شده است. این استان از دو شهر اصلی ساسکاتون و رجینا تشکیل شده و از فضای وسیعی از جنگل های بکر، مراتع و حیات وحش برخوردار است.

زیرگروه های برنامه نامزد استانی SINP

همان طور که گفتیم اسکیل ورکر SINP برنامه نامزد استانی ساسکاچوان است و به وسیله این برنامه کاندیدای دارای مهارت و تجربه کاری هدف گذاری شده توسط استان مربوطه، ممکن است از گواهی نامزدی استانی برخوردار شوند و پس از آن از سازمان پناهندگی، مهاجرت و حق شهروندی IRCC برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

به طور کلی برنامه استانی SINP، با متقاضیان واجد شرایط تحت یکی از عناوین زیر موافقت می نماید:

  • اسکیل ورکر بین المللی
  • دسته تجربه ساسکاچوان
  • دسته کارآفرینی و مزرعه داری

گفتنی است که هر یک از این زیرگروه ها ممکن است از یک یا چند زیر دسته برخوردار باشند، از این رو در ادامه در رابطه با هر یک از این دسته بندی های SINP ساسکاچوان و جزئیات آن صحبت خواهیم کرد.

اسکیل ورکر بین المللی

این گروه مهاجرت کاری با درخواست های نیروی کار ماهری که قصد دارند در استان ساسکاچوان زندگی و کار نمایند موافقت می نماید. متقاضیان این گروه براساس سیستم امتیازبندی ارزیابی می شوند و می توانند تحت یکی از 3 زیر دسته زیر نامزد شوند.

اسکیل ورکر بین المللی - پیشنهاد شغلی Employment Offer

این زیرگروه مختص نیروی کار ماهری است که از یک جاب آفر از کارفرمایی در استان ساسکاچوان برخوردار است و در عین حال ساسکاچوان این امکان را دارد تا نیروی کار ماهر دارای تحصیلات، تجربه کاری و توانایی زبان لازم را با پیروزیت در این استان مستقر سازد.

اسکیل ورکر بین المللی مشاغل پرتقاضا Occupations In-Demand

این زیر گروه برای نیروی کار ماهر دارای تجربه کاری در مشاغل پرتقاضای ساسکاچوان است که هنوز از هیچ پیشنهاد شغلی در این استان برخوردار نیستند. از تاریخ 16 جولای 2018، برنامه SINP برای طرح مشاغل پرتقاضا یا همان OID به سیستم EOI روی آورده است.

اسکیل ورکر بین المللی اکسپرس اینتری ساسکاچوان Express Entry

این زیرگروه استان ساسکاچوان را قادر می سازد تا متقاضیانی که از قبل، به وسیله سازمان مهاجرت، پناهندگی و حق شهروندی IRCC در مرحله پول اکسپرس انتری قرار گرفته اند و دارای تجربه و مهارت کاری در مشاغل پرتقاضای استان ساسکاچوان هستند را نامزد کند. SINP برای این زیرگروه نیز از سیستم EOI استفاده می نماید.

دسته تجربه ساسکاچوان

این گروه برای آن دسته از نیروی کار خارجی است که در حال حاضر در حال زندگی در ساسکاچوان هستند. دسته تجربه ساسکاچوان تحت چند زیردسته متقاضیان واجد شرایط را قبول می نماید:

مجوز کار - ورک پرمیت موجود

این زیرگروه برای آن دسته از متقاضیانی است که با در دست داشتن مجوز کار معتبر برای حداقل 6 ماه در استان ساسکاچوان کار نموده اند.

متخصصان سلامت

این زیرگروه برای آن دسته از متقاضیانی است که به عنوان پزشک، پرستار و یا تخصصی مرتبط برای حداقل 6ماه در ساسکاچوان کار نموده اند.

پروژه بخش مهمان نوازی Hospitality Sector Project

این زیرگروه برای آن دسته از متقاضیانی است که در حال حاضر مشغول به کار در استان ساسکاچوان به عنوان خدمت کار غذا و نوشیدنی، میزبان کانتر غذا ، یاری آشپز، خانه دار و پرسنل نظافت برای حداقل 6 ماه هستند. گفتنی است که کارفرما باید برای این زیردسته پیش از آغاز کار متقاضی در کانادا از موافقت استان ساسکاچوان برخوردار شود.

پروژه راننده کامیون مسافت های طولانی

این زیرگروه برای آن دسته از متقاضیانی است که در حال حاضر مشغول فعالیت در یک بنگاه حمل و نقل تائید شده در ساسکاچوان هستند. رانندگان پیش از درخواست برای شرکت در این طرح ملزم به این هستند که برای حداقل 6ماه برای کارفرمای فعلی خود کار نموده باشند.

دانشجویان

این زیرگروه برای آن دسته از دانشجویانی است که از یک موسسه آموزش عالی معتبر در کانادا فارغ التحصیل شده اند. در کنار شرایط و الزامات کلی، دانشجو باید پیش از درخواست برای این طرح از حداقل 24 ماه سابقه کار در ساسکاچوان و یا 6 ماه سابقه کار در صورتی که موسسه آموزشی وی در ساسکاچوان بوده، برخوردار باشد.

کارآفرینی و مزرعه داری

این گروه برای آن دسته از متقاضیانی است که قصد دارند تا در ساسکاچوان یک تجارت و یا عملیات کشاورزی را به طور فعالانه ای اداره نمایند.

زیردسته کارآفرینی

این زیردسته مناسب متقاضیانی است که قصد دارند به وسیله سازماندهی، اکتساب و یا شراکت در یک کسب و کار در مقوله مدیریت استعداد و سرمایه استان ساسکاچوان سرمایه گذاری نمایند. در این طرح انتظار می رود که کاندیدا نقش مدیریتی فعالانه ای در یک کسب و کار داشته باشند.

زیردسته مزرعه داری و گرداننده امور

این زیردسته برای مزرعه داران با تجربه ای است که دارای سرمایه قابل توجهی بوده و به دنبال سرمایه گذاری در یک کسب و کار اجرایی مزرعه و استقرار در استان ساسکاچوان هستند.

حداقل شرایط مورداحتیاج اسکیل ورکر ساسکاچوان -اکسپرس اینتری

برنامه اسکیل ورکر اکسپرس اینتری ساسکاچوان این استان را قادر می سازد تا متقاضیانی که از قبل در سامانه وب سایت IRCC ثبت نام نموده ، در اکسپرس اینتری پول قرار گرفته و دارای شروط لازم تحصیلات، تجربه کاری در عنوان شغلی پرتقاضا و مورداحتیاج، مهارت زبان و سایر فاکتورها هستند یاری نموده تا با پیروزیت در استان ساسکاچوان مستقر شده و به اجتماع و بازار کار این استان پیروز کانادایی بپیوندند.

از آنجایی که کاندیداها باید همگی در سیستم انتخابی اکسپرس انتری پول فدرال قرار بگیرند، تمامی متقاضیان باید در یکی از برنامه های مهاجرت کاری زیر واجد شرایط شناخته شوند:

  • نیروی کار ماهر فدرال Federal Skilled Worker
  • تاجران و صاحبان کسب و کار ماهر فدرال Federal Skilled Trades
  • کلاس تجربه کانادایی CEC

برای اینکه متقاضیان برای برنامه نامزدی استانی SINP اسکیل ورکر اکسپرس انتری واجد شرایط محسوب شوند باید دارای شرایط زیر باشند:

  • در صورتی که در حال حاضر در کانادا اقامت دارید، امکان اثبات شرایط قانونی خود را داشته باشید
  • برای مرحله Express Entry pool سازمان IRCC مورد موافقت قرار گرفته و از شماره پروفایل اکسپرس اینتری (Express Entry Profile Number) و کد اعتبارسنجی جستجوگر کار (Job Seeker Validation Code) برخوردار باشید (شماره و کد موردنظر باید در پرونده درخواست SINP لحاظ شده باشد)
  • نتایج آزمون زبان معتبری که با سطح زبان اعلام شده در پروفایل اکسپرس اینتری شما هم خوانی داشته باشد را ارائه دهید
  • حداقل یک دوره یک ساله آموزشی و یا فنی که معادل مدارک سیستم آموزشی کانادا است و به دریافت یک مدرک و سرتیفیکیت و یا مدرک بازرگانی معتبر ختم شده را تکمیل نموده باشید
  • در مشاغل نظام مند و پرتقاضای کانادا (ناک صفر، A و B) از حداقل تجربه کاری مرتبط با تحصیلات و دوره های آموزشی و فنی که گذرانده اید، برخوردار باشید
  • از حداقل یک سال تجربه کار تخصصی (کسب و کار غیرتجاری) طی 10 سال گذشته برخوردار باشید
  • یا از حداقل 2 سال تجربه کاری در یک تجارت تخصصی طی 5 سال گذشته برخوردار باشید
  • یا از حداقل 1 سال تجربه کار ماهرانه و حرفه ای در کانادا در 3 سال گذشته برخوردار باشید (تجاری و غیر تجاری)
  • در صورت احتیاج و الزام طرح SINP، امکان اثبات شرایط حرفه ای و یا مجوز (برای مشاغل تنظیم شده در کانادا و یا مشاغل حرفه ای با گواهی استاندارد در کانادا و ساسکاچوان) را داشته باشید- در صورتی که نسبت به پرونده متقاضی اثبات جواز و گواهی مورداحتیاج باشد، برنامه SINP تا زمان اثبات شرایط ارائه شده ادامه ارزیابی پرونده را متوقف خواهد نمود.
  • در صورتی که تجربه کاری شما در گروه skilled trade قرار بگیرد، باید از گواهی صلاحیت و مهارت لازم (که به عنوان دعوت نامه نیز شناخته می شود) از کارآموزی ساسکاچوان و کمیسیون صدور گواهی تجارت برخوردار باشید
  • از بودجه و تمکن اقتصادی برای مهاجرت کاری کانادا و پوشش هزینه های خود و افراد وابسته و همراه برخوردار باشید
  • در سیستم امتیازبندی و ارزیابی SINP حداقل 60 امتیاز از مجموع 100 امتیاز را کسب کنید.

شبکه ارزیابی امتیازات SINP

کاندیدای اسکیل ورکر ساسکاچوان که در مرحله pool اکسپرس اینتری قرار گرفته اند طبق فاکتورهای تحصیلات دانشگاهی و دوره های فنی، تجربه و مهارت کاری، توانایی زبان، سن، داشتن ارتباط با بازار کار ساسکاچوان و تطبیق پذیری ارزیابی می شوند.

بر همین اساس کاندیدها برای ورود به مرحله SINP EOI pool احتیاجمند کسب حداقل 60 امتیاز از حداکثر 100 امتیاز طرح نامزدی استانی و فاکتورهای انتخابی زیر هستند.

فاکتورهای انتخابی اسکیل ورکر ساسکاچوان

فاکتورهای انتخابی امتیازها
تحصیلات و دوره های فنیحداکثر 23 امتیاز
تجربه و مهارت کاریحداکثر 15 امتیاز
مهارت زبانحداکثر 20 امتیاز
سن متقاضیحداکثر 12 امتیاز
داشتن ارتباط در بازار کار ساسکاچوانحداکثر 30 امتیاز
مجموعحداکثر 100 امتیاز
حداقل نمره مورد قبول60 امتیاز

فاکتور تحصیلات

عموما متقاضی اسکیل ورکر ساسکاچوان بنابر میزان تحصیلات و مدارک معتبر و قابل اثبات تکمیل مقاطع عالی دانشگاهی و یا دوره های فنی و حرفه ای خود امتیاز کسب می نماید. برهمین اساس کاندیدا به منظور کسب امتیاز از این بخش ملزم به ارائه کپی دیپلم و مدارک دانشگاهی و یا سایرگواهی های فنی و آموزشی به همراه ترجمه کامل این مدارک است.

تحصیلات و دوره های فنی و آموزشی امتیاز
مدرک ارشد و یا دکتری، معادل مدارک کانادایی23
مدرک کارشناسی و یا مدرکی که در طول 3 سال یا بیشتر از یک دانشگاه و یا کالج کسب شده باشد20
گواهینامه تجارت معادل موقعیت کارآموزی و مشابه در ساسکاچوان20
مدرک از دوره حداقل 2ساله یا گواهی صلاحیت معادل آن15
مدرک از دوره حداقل یکساله یا گواهی صلاحیت معادل آن12

فاکتور تجربه و مهارت کاری

امتیازهای این فاکتور براساس مدارک اثبات نماینده مهارت و تجربه کاری کسب شده در هر یک از دسته بندی های مشاغل ملی کانادا (ناک صفر، ناک A و ناک B) طی 10سال گذشته محاسبه می شود. بر همین اساس به ازای هر سال تجربه کاری کسب شده طی 5سال گذشته متقاضی 2امتیاز و برای هر سال تجربه طی 6 تا 10سال گذشته از زمان درخواست 1 امتیاز برای متقاضی لحاظ می شود.

کاندیدای این طرح باید از حداقل یک سال تجربه کاری تمام وقت یا معادل پاره وقت با حقوق در مشاغل مورد احتیاج و واجد شرایط کانادا برخوردار باشد.

همچنین می توان از گواهی رضایت شغلی سرپرست و یا بخش منابع انسانی شرکت برای هر یک از تجارب کاری لیست شده به عنوان مدرکی معتبر در پرونده اسکیل ورکر ساسکاچوان استفاده کرد.

تجربه کاری کسب شده طی 5 سال قبل از زمان درخواستامتیاز
5 سال10
4 سال8
3 سال6
2 سال4
1 سال2
تجربه کاری کسب شده طی 6 تا 10 سال قبل از زمان درخواستامتیاز
5 سال5
4 سال4
3 سال3
2 سال2
1 سال0

فاکتور مهارت زبان

در این بخش متقاضی می تواند برای توانایی و مهارت زبان خود در هر یک از زبان های رسمی کانادا یعنی انگلیسی و یا فرانسوی امتیاز کسب کند و چنانچه دارای مهارت در هر دوی این زبان ها است، باید آن زبانی که با آن احساس راحتی بیشتری می نماید را انتخاب نماید.

بنابر قوانین برنامه نامزد استانی SINP، متقاضی شرکت در برنامه اسکیل ورکر ساسکاچوان برای اثبات توانایی و مهارت فاکتور زبان احتیاجمند ارائه هر یک از مدارک معتبر آیلتس جنرال، مدرک زبان انگلیسی کانادایی CELPIP یا زبان فرانسوی Test devaluation de francais (TEF) است.

در این بخش متقاضیان واجدشرایط باید حداقل از مدرک زبان CLB 4 برخوردار باشند.

توانایی زبان امتیاز
CLB 8 یا بالاتر20
CLB 718
CLB 616
CLB 514
CLB 412
زبان مادری انگلیسی یا فرانسوی بدون مدرک و آزمون معتبر زبان0

فاکتور سن متقاضی

کاندیدای شرکت در برنامه اسکیل ورکر، بنا بر میزان سن خود در هنگام ارسال درخواست به سیستم SINP و طبق جدول زیر امتیاز کسب می نماید.

سنامتیاز
کمتر از 18 سال0
18 تا 218
22 تا 3412
34 تا 4510
46 تا 508
بالای 50 سال0

فاکتور داشتن ارتباط با بازار کار ساسکاچوان و تطبیق پذیری

در این بخش متقاضی می تواند به وسیله ارائه مدارک معتبر داشتن پیشنهاد شغلی یک کار احتیاجمند مهارت بالا در کانادا و به واسطه داشتن ارتباط با بازار کار ساسکاچوان، توانایی اقامت پیروز وکسب درآمد در این استان به عنوان یک فرد دارای اقامت دائم، امتیاز کسب کند.

داشتن ارتباط با بازار کار ساسکاچوانامتیاز
پیشنهاد شغلی برای نیروی کار ماهر

متقاضی دارای یک پیشنهاد شغلی از یکی از مشاغل دسته بندی شده ناک 0 ، A و B و یا یک تجارت مشخص در ساسکاچوان است

30
متقاضی یا همسر وی از یک فامیل نزدیک دارای شهروندی کانادا یا اقامت دائم در ساسکاچوان برخوردار است که شامل موارد زیر می شود:

· والدین

· خواهر، برادر

· پدربزرگ، مادربزرگ

· عمه، خاله، عمو

· خواهرزاده و برادرزاده

· اعضای خانواده متشکل از ناپدری یا نامادری

اعضای خانواده در ساسکاچوان باید دارای شرایط لازم لیست شده در بخش Application Guide باشند

20
تجربه کار قبلی در استان ساسکاچوان

حداقل 12 ماه تجربه کاری مستمر با استفاده از مجوز کار قانونی در 5سال گذشته

5
تجربه تحصیلی قبلی در ساسکاچوان

متقاضی باید برای حداقل یک سال تحصیلی کامل با استفاده از مجوز تحصیل قانونی در یک موسسه آموزشی معتبر در ساسکاچوان تحصیل نموده باشد

5

فاکتورتمکن اقتصادی

بنا بر قوانین دولتی کانادا، متقاضیان شرکت در برنامه های EE و OID اسکیل ورکر ساساکاچوان احتیاجمند داشتن تمکن اقتصادی کافی در حساب بانکی برای خود و افراد خانواده هستند که در ادامه به شرح آن می پردازیم:

تمکن اقتصادی مورد احتیاج - دلار کاناداتعداد اعضای خانواده
112.669 دلار
215.772 دلار
319.390 دلار
423.542 دلار
526.701 دلار
630.114 دلار
733.528 دلار
هر نفر اضافه تر از این تعداد3.414 دلار

چه زمانی نمی توان برای اسکیل ورکر ساسکاچوان درخواست داد؟

متقاضیان شرکت در برنامه اسکیل ورکر بین المللی SINP در صورت داشتن هر یک از شرایط زیر واجد شرایط محسوب نمی شوند:

  • جزو مدعیان پناهندگی در کانادا باشند
  • دارای تخصص بهداشت پزشکی باشند
  • گارسون و خدمتکار غذا و نوشیدنی باشند
  • پیروز به ارسال مدارک مورداحتیاج SINP نشوند
  • قصد زندگی و کار دائم در استان ساسکاچوان کانادا را نداشته باشند
  • از روی تعمد اطلاعات اشتباهی در پرونده خود ارائه داده و به دروغ خود را فرد دیگری معرفی نمایند

بنابر تجربه کارشناسان امور مهاجرت کاری وبلاگ بلاگ پو، به طور معمول انجام تمامی پروسه اسکیل ورکر ساسکاچوان و مهاجرت قانونی به کشور کانادا، در صورت واجد شرایط بودن متقاضی بین 1.5 تا 2 سال زمان می برد. البته ممکن است بنابر شرایط استانی و حجم درخواست های ارسالی به بخش فدرال کانادا، زمان رسیدگی و نهایی سازی پرونده کمتر از مدت زمان اعلام شده باشد.

با توجه به موارد اشاره شده در بالا و جزئیات بی شمار طرح اسکیل ورکر و مهاجرت کاری به کانادا، می توانید در صورت تمایل با گروه شرکت های وبلاگ بلاگ پو تماس گرفته و از خدمات تخصصی مشاوره و مهاجرت کاری ما برخوردار شوید.

منبع: نیلگام

به "تمکن اقتصادی و شرایط مورد احتیاج اسکیل ورکر ساسکاچوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمکن اقتصادی و شرایط مورد احتیاج اسکیل ورکر ساسکاچوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید