تهدید سناتور جمهوریخواه به استیضاح رهبران دموکرات سابق آمریکا

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، یک سناتور سرشناس جمهوری خواه آمریکا تهدید کرد که دومین دادگاه استیضاح دونالد ترامپ ممکن است به پیگرد روسای جمهوری دموکرات سابق منجر گردد و این در صورتی است که جمهوریخواهان دو سال دیگر کنترل این مجلس را دوباره به دست بگیرند.

تهدید سناتور جمهوریخواه به استیضاح رهبران دموکرات سابق آمریکا

به نقل از خبرگزاری رویترز، سناتور جان کورنین در پیامی توییتری خطاب به چاک شومر، رهبر اکثریت سنا نوشت: اگر استیضاح و محاکمه روسای جمهوری سابق ایده خوبی است، نظرتان چیست که اگر جمهوریخواهان در 2022 به اکثریت دست یافتند، با روسای جمهور دموکرات سابق این کار را انجام دهند؟

ترامپ این ماه به اولین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا تبدیل شد که دو بار از سوی مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات ها استیضاح می گردد. البته 10 جمهوریخواه هم به متهم شدن ترامپ بابت تحریک به شورش بعد از سخنرانی جنجالی شش ژانویه او که حمله مرگباری را به کنگره رقم زد، رای مثبت دادند.

بعد از آنکه قانونگذارانی از دو حزب این حمله بی سابقه به کنگره را محکوم کردند، شماری از سناتورهای جمهوریخواه با دادگاه ترامپ که ممکن است به یک رای گیری منجر گردد و نگذارد او در آینده سمتی بگیرد، مخالف هستند.

دموکرات ها اکنون اکثریت ساده ای در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا دارند و برای حزب رئیس جمهوری مشغول به کار امری معمول است که بعد از یک رقابت ریاست جمهوری، در انتخابات میان دوره دو ساله کرسی هایی از دست بدهد.

میچ مک کانل، رهبر اقلیت جمهوریخواه سنا می گوید که طرفداران ترامپ با صحبت های او تحریک شدند. اما دیگر سناتورهای جمهوریخواه می گویند که محاکمه ترامپ در وضعیتی که او دیگر بر سر کار نیست، ممکن است برخلاف قانون اساسی بوده و این کشور را بیش از پیش دو دسته کند.

براساس گزارشی، مک کانل روز شنبه قطعنامه ای که از او میخواست تا کاملا از ترامپ حمایت و استیضاح او را محکوم کند، رد کرد. سخنگوی این حزب در این رابطه اظهارنظری نکرده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "تهدید سناتور جمهوریخواه به استیضاح رهبران دموکرات سابق آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید سناتور جمهوریخواه به استیضاح رهبران دموکرات سابق آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید