افت شدید اشتغال زایی در آمریکا، 89 درصد کمتر از پیش بینی ها

به گزارش وبلاگ بلاگ پو به نقل از رویترز، در ماه فوریه، مشاغل آمریکا شاهد ضعیف ترین عملکرد خود در یک سال و نیم اخیر بودند و اقتصاد تنها 20 هزار شغل ایجاد کرد. این یکی دیگر از نشانه هایی است که اشاره به کند شدن شدید اقتصاد در 3 ماهه اول دارد.

افت شدید اشتغال زایی در آمریکا، 89 درصد کمتر از پیش بینی ها

اقتصاد آمریکا شاهد افت شدید تعداد مشاغل در صنعت ساخت وساز حساس به آب و هوا و همچنین افت استخدام در شرکت های خرده فروشی و خدمات عمومی، حمل ونقل و انبارداری بود.

کاهش شدید مشاغل آمریکا در ماه فوریه ضربه سخت دیگری بود که در این هفته ها به رئیس جمهور ترامپ وارد شده است؛ به نتیجه نرسیدن مذاکرات با کره شمالی، رکورد زدن کسری بودجه آمریکا در سال 2018 علی رغم سیاست های اول آمریکای کاخ سفید و نرسیدن به نرخ رشد مالی هدف 3 درصدی دولت در سال گذشته، را می توان در این میان نام برد.

اما افت شدید اشتغال در ماه فوریه با خبرهای خوبی هم همراه بود. نرخ بیکاری به زیر 4 درصد بازگشت و میزان افت شاخص کلی بیکاری از همواره بیشتر شد. به علاوه، رشد سالانه دستمزد به بیشترین میزان خود از سال 2009 تا کنون رسید و معلوم شد که اقتصاد در ماه های دسامبر و ژانویه، 12 هزار شغل بیش از آن چه قبلاً اعلام شده بود، شغل ایجاد نموده است. به این ترتیب در 2 ماه دسامبر و ژانویه اقتصاد آمریکا روی هم رفته 538 هزار شغل جدید ایجاد نموده بوده است.

با این حال این گزارش نشان می دهد که اقتصاد آمریکا که در ماه جولای، دهمین سال رشد مداوم خود را ثبت خواهد نمود، در حال کند شدن است. این گزارش همچنین سیاست صبورانه فدرال رزرو در قبال اقتصاد را تأیید می نماید.

اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی رویترز پیش بینی نموده بودند اقتصاد آمریکا در ماه فوریه 180 هزار شغل ایجاد کند.

نرخ بیکاری آمریکا 0.2 درصد کاهش یافت و به 3.8 درصد رسید.

شاخص گسترده تر بیکاری که شامل افرادی که تمایل به کار دارند اما از به دنبال آن گشتن دست کشیده اند و همچنین افرادی که به علت پیدا نکردن شغل تمام وقت، در مشاغل نیمه وقت مشغول به کار هستند، می باشد، از 81 درصد در ماه ژانویه، به 7.3 درصد کاهش یافت که کمترین میزان آن از مارچ 2001 تا کنون است. این میزان کاهش، در تاریخ ثبت این داده ها، بی سابقه بوده است.

نرخ دستمزد میانگین ساعتی 11 سنت یا 0.4 درصد رشد کرد که این نسبت به رشد 0.1 درصدی ماه ژانویه بهتر بود و رشد سالانه دستمزد را به 3.4 درصد رساند که بیشترین میزان افزایش حقوق از آوریل 2009 تا کنون است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "افت شدید اشتغال زایی در آمریکا، 89 درصد کمتر از پیش بینی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت شدید اشتغال زایی در آمریکا، 89 درصد کمتر از پیش بینی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید