هشدار جمهوریخواهان درباره کوشش برای تغییر قانون اطاله کلام در سنا

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، میچ مک کانل رهبر اقلیت سنای آمریکا هشدار داد تغییر مقررات فیلی باستر (اطاله کلام در سنا) توسط دموکرات ها، سنا را کاملا به زمین سوخته تبدیل می نماید.

هشدار جمهوریخواهان درباره کوشش برای تغییر قانون اطاله کلام در سنا

فیلی باستر یک فرایند پارلمانی است که منازعه بر سر قسمتی از فرایند قانون گذاری به طول می انجامد و یک یا چند عضو، رأی گیری را به تعویق انداخته یا به طور کلی از آن جلوگیری می نمایند.

به نقل از شبکه خبری سی ان ان، رهبر جمهوری خواه سنا از ایالت کنتاکی طی سخنرانی در صحن مجلس سنا از آستانه 60 رای در مقررات فیلی باستر دفاع کرد و به دموکرات ها هشدار داد اگر به دنبال تغییر قانون فیلی باستر باشند یاریی به پیشبرد برنامه های دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نمی نمایند.

وی گفت: در مقابل، جمهوریخواستار از هر گزینه و مقررات در دسترس استفاده خواهند کرد تا فرایند کار این مجلس را متوقف نمایند و سنا شبیه دپوی 100 خودرو خواهد شد که هیچ حرکتی در آن وجود ندارد.

دیک دوربین سناتور دموکرات اکثریت سنا به وبلاگ بلاگ پو گفته است نگران تهدیدهای مک کانل درباره از حرکت انداختن سنا در صورت تغییر مقررات فیلی باستر از سوی دموکرات ها نیست، زیرا مک کانل تا همین حالا نیز فرایند سنا را کُند نموده است.

مک کانل همچنین دستورکار محافظه کارانه ای را برای جمهوریخواستار در صورت کنترل دوباره آنها بر کنگره و کاخ سفید ترسیم کرد که دموکرات ها با اکثریت آنها قویا مخالف هستند. مک کانل فهرستی از قوانینی را برشمرد که حزب جمهوریخواه در صورت بازگشت به قدرت درباره آنها اقدام خواهد نمود.

وی گفت ما هر تغییر لیبرالی را که به کشور ما آسیب می رساند حذف خواهیم کرد. ما صندلی آمریکا را با همه انواع سیاست های محافظه کارانه و بدون یاری صفر از طرف مقابل تقویت خواهیم کرد.

مک کانل اشاره نمود وقتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا به جمهوریخواستار برای لغو مقررات فیلی باستر فشار وارد کرد دموکرات ها بسیار عصبانی شدند.

فیلی باستر در سنای ایالات متحده آمریکا معمولاً به هر تاکتیک تأخیری یا آبستراکسیونی گفته می گردد که به منظور جلوگیری از به رأی گذاشته شدن یک اقدام به کار می رود.

مک کانل گفت: من و همکارانم از نابود کردن سنا برای لذت های آنی خودداری نموده ایم.

وی از دموکرات ها سوال کرد، آیا بر این باورند که انتخاب بایدن و 50-50 بودن کرسی ها سنا نشانه این است که مردم آمریکا واقعا به دنبال تغییری چشمگیر هستند. آیا واقعا کسی فکر می نماید که مردم آمریکا با انتخاب بایدن به یک نظام دولتی کاملا جدید رای داده اند؟

در حال حاضر کرسی های دموکرات ها و جمهوری خواستار در سنا برابر است اما با وجود هریس، به عنوان معاون بایدن و رئیس سنا اکثریت به حزب دموکرات می رسد.

دیک دوربین در سخنرانی در صحن سنا در مخالفت با این هشدارهای مک کانل گفت استفاده نادرست مک مانل از مقررات فیلی باستر بوده که باعث ناامیدی دموکرات ها و خواسته آنها برای رهایی از آن شده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "هشدار جمهوریخواهان درباره کوشش برای تغییر قانون اطاله کلام در سنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار جمهوریخواهان درباره کوشش برای تغییر قانون اطاله کلام در سنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید