فراوری واکسن کرونا با استفاده از یک ویروس بی ضرر

به گزارش وبلاگ بلاگ پو به نقل از ایندپندنت، محققان واکسنی جدید را روی موش ها آزمایش نموده اند که به طور موفقیت آمیز موش ها را در برابر دوز مرگباری از ویروس MERS(یکی از ویروس های خانواده کرونا) محافظت کرد. آنها امیدوارند این واکسن را برای محافظت از ویروس SARS-CoV-2 به کار بگیرند.

فراوری واکسن کرونا با استفاده از یک ویروس بی ضرر

در این پژوهش محققان ویروسی که برای انسان ها بی ضرر است را طوری مهندسی کردند که نوعی گلیکوپروتئین مربوط به عفونت MERS را فراوری کند. موش ها یک دوز از این ویروس را استنشاق کردند.

4 هفته بعد این موش ها در برابر دوز مرگباری از ویروس MERS قرار گرفتند و همه آنها زنده ماندند. اما موش های دیگری که واکسن دریافت نموده بودند، پس از دریافت دوزی از ویروس MERSجان باختند.

این ویروس بی ضرر ویروس پاراآنفلونزا 5 یا PIV5 نام گرفته و محققان امیدوارند بتوانند با استفاده از آن، واکسنی برای انواع دیگر بیماری های ویروس کرونا بسازند.

پل مک کری استاد کالج UIکارور و مؤلف ارشد این پژوهش می گوید: تحقیق جدید ما نشان می دهد با یاری PIV5 می توان واکسنی مناسب برای ویروس های کرونا جدید از جمله SARS-CoV-2 ساخت. SARS-CoV-2 عامل ایجاد پاندمیک کووید 19 به حساب می آید.

با استفاده از همین روش می توان واکسن هایی مبتنی بر PIV5 ساخت که دارای پروتئین های اسپایک SARS-CoV-2 هستند. ما تصمیم داریم مطالعات بیشتری روی حیوانات انجام دهیم تا قابلیت واکسن های مبتنی بر PIV5 را برای مقابله با ویروس SARS-CoV-2 آنالیز کنیم.

این تحقیق در هفته جاری در نشریه mBio منتشر شده که یکی از ژورنال های بنیاد میکروبیولوژی آمریکا است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراوری واکسن کرونا با استفاده از یک ویروس بی ضرر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری واکسن کرونا با استفاده از یک ویروس بی ضرر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید