حسگر خانگی سطح استرس را می سنجد

به گزارش وبلاگ بلاگ پو به نقل از نیواطلس، استرس تأثیرات عجیبی بر بدن انسان دارد و هر روز تحقیقات بیشتری از نتایج منفی آن بر سلامت از جمله اختلالات خود ایمنی بدن، دیابت، چاقی مفرط و بیماری های قلبی پرده بر می دارند.

حسگر خانگی سطح استرس را می سنجد

اکنون محققان دانشگاه سینسیناتی حسگری ابداع کرده اند که می تواند سطح استرس بدن انسان را رصد کند و برای این منظور فقط به یک قطره از مایعات موجود در بدن انسان نیاز است.

پراجاکتا ری مؤلف این پژوهش می گوید: استرس به شیوه های مختلف به بدن انسان آسیب می زند.

ری و همکارانش حسگر ساده و جدیدی ابداع کرده اند که استفاده از آن راحت است و افراد در خانه می توانند میزان استرس خود را بسنجند.

این دستگاه شباهت زیادی به حسگری دارد که سال گذشته در دانشگاه استنفورد ابداع شد و با رصد عرق انسان سطح کورتیزول را در واکنش به افزایش استرس بررسی می کرد.

حسگر جدید نیز هورمون کورتیزول را می سنجد. اما علاوه بر آن حسگر مذکور فقط با بررسی یک قطره ادرار، خون، بزاق دهان یا عرق فرد می تواند سطح هورمون های مرتبط با استرس مانند سروتونین، دوپامین، نور اپی نفرین و نورو پپتید را اندازه گیری کند. همچنین حسگر مذکور میزان جذب نوری این نشانگرهای زیستی را از طریق طیف سنجی نور مافوق بنفش بررسی می کند.

محققان در حال حاضر مشغول بررسی امکان تجاری سازی این حسگر هستند و تصمیم دارند آن را به شکل کیت های آزمایش خانگی ارائه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حسگر خانگی سطح استرس را می سنجد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسگر خانگی سطح استرس را می سنجد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید