خبرنگاران اتهام دیگر پلیس آمریکا؛ معمای اجساد حلق آویز سیاهپوستان

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، نیویورک- خبرنگاران- گزارش ها از گوشه و کنار آمریکا در روزهای گذشته حکایت از یافتن اجساد حلق آویز دست کم 6 مرد سیاهپوست در پارک ها و مناطق خلوت شهرها دارد که حدس درباره قتل عمد با انگیزه نژادی را تقویت نموده است.

خبرنگاران اتهام دیگر پلیس آمریکا؛ معمای اجساد حلق آویز سیاهپوستان

در حالی که فضای سیاسی و اجتماعی آمریکا هنوز از مرگ جورج فلوید سیاهپوست به دست نیروهای پلیس این کشور و راهپیمایی های ضد دولتی در التهاب به سر می برد، فعالان مدنی و بعضی رسانه های آمریکایی با انتشار اخبار مرگ زنجیره ای دست کم 6 سیاهپوست در چند روز گذشته، خواهان اجرای تحقیق شفاف و فوری درباره آنها شده اند.

اجساد این افراد در حالت حلق آویز پیدا شده است.

بنا به گزارش نیویورک تایمز، در چند روز گذشته کشف جسد یک نوجوان سیاهپوست در نزدیکی یک مدرسه ابتدایی در شهر اسپرینگ ایالت تگزاس و یافتن جسد یک مرد اسپانیایی تبار در هیوستون و سپس گزارش پلیس نیویورک از یافتن جسد یک مرد سیاهپوست که به درختی در یکی از پارک های منهتن بسته شده بود، توجه فعالان را به مشکوک بودن مرگ این افراد جلب نموده است.

با این حال، مقام های پلیس ایالتی در آمریکا دلیل مرگ این افراد را خودکشی اعلام نموده اند. آنها مدعی هستند که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه مرگ آنها خودکشی نبوده است، وجود ندارد.

پیش از این نیز در شهر ویکتورویل کالیفرنیا، جسد مالکوم هارش یک مرد بی خانمان که در چادر زندگی می کرد، پیدا شده بود. این مرد سیاهپوست از درختی حلق آویز بود.

همچنین در تاریخ 10 ژوئن، پلیس جسد یک مرد سیاهپوست دیگر به نام رابرت فولر را در یک پارک شهر پالمدال کالیفرنا یافته بود. وی نیز از درختی حلق آویز شده بود.

مالکوم هارش و رابرت فولر. فعالان و خانواده های این دو مقتول می گویند خودکشی دلیل مرگ آنها نیست. منبع: نیویورک تایمز

فعالان مدنی ادعای پلیس درباره خودکشی این افراد را زیر سوال برده و می گویند که این افراد ممکن است با انگیزه نژادپرستی و انتقام از جنبش زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد، به قتل رسیده باشد و پلیس باید دست به تحقیق شفاف و فوری درباره دلایل مرگ این افراد بزند.

به تازگی نیز در شمال کالیفرنیا چندین طناب حلقه شده آویزان از پنج درخت در یک پارک در اوکلند پیدا شده بود. اف بی آی اعلام نموده در این مورد تحقیق می نماید.

نژادپرستی پلیس آمریکا

مرگ مرموز و زنجیره وار این افراد سیاهپوست و رنگین پوست در حالی توجه رسانه ها را به خود جلب نموده است که خشونت و نژادپرستی پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا جنجال و اعتراض های بی سابقه ای در این کشور به وجود آورد.

فعالان حقوقی در آمریکا می گویند نیروهای پلیس نگرش نژادپرستانه دارند و جدیتی در آنالیز و برخورد با جرایم با انگیزه نژادی نشان نمی دهند.

بنا بر آمارهای رسمی، بیشترین کشته های پلیس آمریکا را افراد سیاهپوست تشکیل می دهند.

بنا به تازه ترین آمار تارنمای استاتیستیکا در سال 2018 ، 996 تیراندازی مرگبار از سوی پلیس آمریکا گزارش شده است. در سال 2019 این رقم به هزار و چهار مورد افزایش یافته است.

این تارنما می افزاید که اکثریت این کشته ها را سیاهپوستان تشکیل می دهند.

ژرالد هورن استاد دانشکده مطالعات تاریخ آمریکا و آفریقا دانشگاه هیوستون خشونت پلیس و نیروهای امنیتی این کشور علیه سیاهپوستان و رنگین پوستان را دارای ریشه تاریخی می داند.

وی به وبلاگ بلاگ پو گفت: ریشه این مساله را باید در دوران برده داری جستجو کرد. سیاهپوستان به اراده خود به قاره آمریکا نیامدند، بلکه به عنوان برده توسط سفید پوست ها به این قاره آورده شدند.

استاد تاریخ دانشگاه هیوستون اضافه کرد: سیاهپوستان در دوران بردگی همیشه در حال شورشگری و اعتراض بودند. بعضی تاریخ نویسان استدلال می نمایند که تاریخ شکل گیری دستگاه پلیس را باید در همین دوران بردگی دید، زمانی که سفیدپوست ها برای اعمال کنترل بر برده های سیاهپوست، دست به تشکیل نهاد پلیس زدند که در چارچوب آن وظیفه کنترل و سربه راه کردن برده های شورشی و معترض بر عهده سفیدپوست ها قرار داده شد.

هورن تاکید نمود: این فرایند نطفه تلاقی میان نژادپرستی و خشونت پلیس را بست که تا به امروز در ساختار پلیس آمریکا نهادینه شده است.

تروریسم نژادی مدرن در آمریکا

مساله خشونت پلیس در آمریکا اکنون چنان جدی شده است که پای نهادهای بین المللی مستقل را به میان کشیده است.

از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام نموده است که این نهاد ارشد ناظر بر حقوق بشر در نشستی اضطراری، اتهام های نژادپرستی نظام مندِ خشونت پلیس آمریکا علیه اعتراض های مسالمت آمیز را آنالیز می نماید.

همچنین گروهی متشکل از 66 ناظر حقوق بشری سازمان ملل متحد، در بیانیه ای بی سابقه از خشونت پلیس و وحشت نژادی مدرن در ایالات متحده انتقاد نموده و حکومت آمریکا را به خشونت نژادی دولتی متهم نموده اند.

کارشناسان سازمان ملل متحد با محکوم کردن تروریسم نژادی مدرن در آمریکا می افزایند: آمریکایی های آفریقایی تبار همچنان وحشت نژادی و خشونت سازمان یافته تحت نظر دولت و اشخاص را تجربه می نمایند.

واکنش نیروهای پلیس به کشف اجساد حلق آویز چند سیاهپوست را باید در پس زمینه سیاست های نژادپرستانه در سطوح مختلف نیروهای پلیس و امنیتی جست وجو کرد و این موضوع نشان می دهد که راه اصلاح ساختاری و تغییر نگرش نیروهای پلیس سخت و طولانی خواهد بود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اتهام دیگر پلیس آمریکا؛ معمای اجساد حلق آویز سیاهپوستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اتهام دیگر پلیس آمریکا؛ معمای اجساد حلق آویز سیاهپوستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید