خبرنگاران افغانستان مدیون همکاری های فرهنگی با ایران است

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، تهران-خبرنگاران- رییس دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه کابل گفت: مردم افغانستان مدیون همکاری های همیشگی به خصوص همکاری های فرهنگی، هنری و علمی کشور هم فرهنگ، هم زبان و برادر خود جمهوری اسلامی ایران هستند.

خبرنگاران افغانستان مدیون همکاری های فرهنگی با ایران است

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه سوره، سمیع الله نبی پور در پیغامی با تقدیر از برنامه های هفته پژوهش این دانشگاه آنها را زمینه بسط علمی هنر و معماری ایرانی اسلامی در ایران و افغانستان مطرح نمود.

وی در این پیغام ضمن ابراز خرسندی از امکان ارتباط با دانشکده هنر دانشگاه سوره و آشنایی با ظرفیت های علمی پژوهشی این دانشکده اظهار داشت: امروز نشست خوب و صمیمانه ای در زمینه همکاری بین دانشگاهی با سفیر ایران در افغانستان داشته و آمادگی خود را برای استفاده از ظرفیت های دانشگاه سوره اظهار داشتیم.

رییس دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه کابل همچنین اضافه نمود: ملت افغانستان مرهون و مدیون همکاری های همیشگی به خصوص همکاری های فرهنگی، هنری و علمی کشور هم فرهنگ، هم زبان و برادر خود جمهوری اسلامی ایران و آن ملت عظیم بوده و خواهد بود، ما در زمینه سواد خود، مدیون کتاب ایرانی و ملت عظیم ایران هستیم.

نبی پور در ادامه ضمن تشکر از دعوت نامه کاظم نظری رییس دانشکده هنر از وی و استادان این دانشکده در برنامه های هفته پژوهش اذعان داشت: جمعی از دانشجویان و اساتید دانشکده کابل از این فرصت طلایی استفاده خواهند کرد.

وی تاکید نمود من تمام دانشجویان و اساتید دانشکده را مشارکت می دهم و کوشش می کنم با وجود تعطیلی دانشگاه کابل به دلیل اقدام تروریستی اخیر، دانشجویان صنوف چهارم را نظر به رشته و موضوع بحث در دانشکده فراخوانده و زمینه استفاده را برای آنها مهیا کنم.

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، دانشگاه سوره این هفته بعضی جلسات نقد کتاب و بعضی ویژه برنامه های هفته پژوهش را برگزار نموده است که در آن از هیات دانشگاه ملی افغانستان نیز دعوت شده اند.

هفته پژوهش 1399 با شعار پژوهش و فناوری در خدمت جهش فراوری از روز گذشته - شنبه - 22 شروع شد و تا 27 آذر ماه برگزار می گردد.

ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری، روزهای این هفته به نام های زیر، نام گذاری نموده است:

شنبه 22 آذر: پژوهش و فناوری، مدرسه و دانشگاه

یک شنبه 23 آذر: پژوهش و فناوری، مشارکت ملی

دوشنبه 24 آذر: پژوهش، فناوری و جهش فراوری

سه شنبه 25 آذر: عظیمداشت پژوهشگران و فناوران

چهارشنبه 26 آذر: پژوهش، فناوری و علوم انسانی

پنج شنبه 27 آذر: پژوهش، فناوری و اثربخشی اجتماعی

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران افغانستان مدیون همکاری های فرهنگی با ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افغانستان مدیون همکاری های فرهنگی با ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید