روانشناسان فقط پول میگیرن ؟

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، چکیده : راهکاری که روانشناس به مراجعه کننده می دهد می تواند جهت زندگی آن شخص را به کلی تحت تاثیر خود قرار دهد.

روانشناسان فقط پول میگیرن ؟

همه ما در پی داشتن یک زندگی بهتر با ایده آل های خود هستیم. عواملی مانند شادی، خوشبختی و رضایت از زندگی، موفقیت ، سلامت روحی و روانی، ثروت اقتصادی، جایگاه اجتماعی مناسب و مانند اینها از جمله مواردی هستند که بسکمک از افراد در پی آن هستند. علم روانشناسی موثرترین ابزار برای رسیدن به اهداف تعیین شده است. برای مثال در مصاحبه حضوری استخدامی، اگر علم روانشناسی بدانید می توانید در آنجا استخدام شوید. حتی اگر علم و تخصص کافی در آن حوزه را نداشته باشید! نحوه برخورد، نحوه نشستن، نحوه لباس پوشیدن، نحوه صحبت کردن، نوع نگاه و ده ها مورد دیگر در جلب نظر دیگران نقش تعیین نماینده ای دارند.

روانشناس

درمان مسائل روحی و روانی با روانشناسی

روانشناس رازدار مراجعه نماینده می باشد. بیان این موضوع به مراجعه نماینده موجب فراهم شدن بستر اعتماد و اطمینان شده و باعث می شود مراجعه نماینده اطلاعات کاملی در خصوص خود و مسئله ای که برای آن پیش آمده به روانشناس ارائه کند. این اطلاعات به همراه آنالیز های تخصصی که شاید خود شخص مراجعه نماینده نیز از آنها بی اطلاع باشد به روانشناس کمک خواهد نمود که مشکل را پیدا کند.

پس از پیدا شدن مشکل نوبت به این مرحله می رسد که شخص باید بپذیرد این مشکل را دارد و باید آنرا درمان کرد. مجددا گفتنی است که روش و الگوی درمان برای همه یکسان نیست و موارد بسکمک در تعیین روش درمان دخیل هستند.

روانشناسی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است

راهکاری که روانشناس به مراجعه نماینده می دهد می تواند راستا زندگی آن شخص را به کلی تحت تاثیر خود قرار دهد. در واقع روانشناس باید خود را در جایگاه مراجعه نماینده قرار داده و به این فکر کند که آیا اگر خود من در این موقعیت بودم چه کاری انجام می دادم؟

روانشناس با پاسخ به این سوال است که می تواند هدایت مناسبی به شخص ارائه دهد. بعلاوه این موضوع بسیار مهم است که شخص مراجعه نماینده ممکن است در لبه پرتگاه زندگی خود باشد و این حساسیت کار را بشدت بالا می برد. چون کلمه به کلمه سخنان روانشناس در روح و روان مراجعه نماینده نفوذ نموده و قاعدتا شخص آنرا ملاک تصمیم گیری های خود خواهد نمود

وظایف روانشناس

روانشناس با به کارگیری روش های آموزشی و روان درمانی بیماری های روانی شامل اختلالات شخصیتی ، وسواس ، اضطراب ، خشونت ،پانیک ، فوبیا را درمان می نماید.

یک روانشناس علاوه بر درمان قادر به مشاوره های تحصیلی ، شغلی ، مشاوره رایگان ازدواج ، کودک و مشاوره رایگان خانواده می باشد. روانشناس به تعلیم و تربیت و آموزش شیوه های صحیح تفکر و رفتار می پردازد

هدایت

هدایت در عرصه روانشناسی سه وی ژگی مهم دارد : 1) هدایت شغلی 2) هدایت کودک 3) هدایت آموزش

در این روش معمولا مراجعه نماینده پرسش هایی دارد که روانشناس به آنهاجواب می دهد. در موارد ضروری توصیه هایی میکند که از سوی مراجعه نماینده پذیرفته می شود. لذا برای حل مسائل اساسی و پیچیده روانشناختی روش مناسبی نمی باشد.

روانشناسی

مشاوره

مشاوره یک فرآیند کمکی و تعاملی یاورانه است که به وسیله رابطه ای بین دو نفرکه مشاور و مراجع می باشند انجام می گیرد . در این رابطه ، روانشناس با داشتن مهارت ها و آگاهی های علمی و حرفه ای کوشش می نماید مراجع را با روش هایی منطبق بر نیازمندی هایش کمک کند . تا هر چه بیشتر درباره خود بیاموزد و بینشی را که به این طریق درباره خود کسب می نماید. در رابطه با هدفهای تعیین ، واقع بینانه ، ادراک شده به طور مؤثری مورد استفاده قرار دهد و در نتیجه فردی محکم و عضوی سازنده برای جامعه باشد.

روان درمانی

مهمترین نوع مداخلات روانشناختی میباشد که در زمینه اختلالات و بیماریهای روانی بکار گرفته می شود. روان درمانی فعالیتی هدفمند ، تخصصی و بسیار حساس است که نیازمند آموزش ، هنر درمان ، مهارت و تسلط خاص می باشد . مانند روان درمانی وسواس یا افسردگی. نکته قابل ذکر این است که مداخلات روانشناختی و اثر بخشی آنها در یک جلسه امکان پذیرنیست و نیازمند تعداد جلسات متداول می باشد، حتی در بسکمک از موارد، جلسات پیگیری بعد ازسرانجام دوره نیز ضروری ولازم است. لذا دیدگاه پزشکی به فعالیت روانشناسان بدین ترتیب است که پس از یک معاینه نسخه ای به صورت دستورات درمانی ارائه شود و در یک یا دو جلسه سرانجام یابد مسلما دیدگاهی غیر علمی و غیرروانشناختی میباشد.

کار روانشناس خوب چیست؟

روانشناسان به بیمارانی که از

  • اختلال تغذیه
  • وابستگی دارو یا الکل
  • اضطراب
  • مشاوره افسردگی
  • وسواس
  • مسائل در روابط
  • انواع استرس

رنج می برند، کمک می نمایند تا این مرحله سخت از زندگی را طی نمایند و یا بیماریشان را درمان نمایند.

یک روانشناس بالینی به مسائل بیمار گوش می دهد و شرایط او را درک می کند که چگونه بیمار از نظر احساسی ذهنی و فکری عمل می کند. او دلیل ریشه ای این مشکل و احساسات و افکاری که بیمار تجربه می کند را تشخیص می دهد. سپس روانشناس به فرآیندهای فکری می پردازد که بیمار می تواند از آنها استفاده کند تا با مسائل خود به روشی مؤثرتر مقابله کند.

روانشناس خوب

همانطور که قبلا هم در مقاله گفتیم، شناخت اینکه آیا روانشناسان فقط پول میگیرن یا نه، به ما کمک می نماید با دید بازتری از خدمات و کمک های آنها در زندگی روزمره استفاده نمائیم. اگر قصد دارید از خدمات روانشناسی مانند گفتار درمان یا همان جلسات مشاوره بهره ببرید باید اصل صداقت را در نظر داشته باشید.

کلام آخر

شما از مشاوره روان شناسی استفاده می کنید تا مسائل خود را درمان کنید نه اینکه بر آنها بیفزایید. پس از انتخاب مشاور خود، تمام مسائلی که از آن رنج می برید را مطرح کنید تا هیچ نقطه تاریکی در ذهنتان باقی نماند.مجموعه آوای مشاوران در این زمینه با استفاده از طرح مشاوره رایگان تلفنی سعی در همراهی شما جهت داشتن مشاوره ای بی دغدغه دارد.

منبع: هفت گنج

به "روانشناسان فقط پول میگیرن ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روانشناسان فقط پول میگیرن ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید