سرای امام آدینه اردبیل احیاء می گردد

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: سرای امام آدینه و ابنیه های تاریخی اردبیل احیا و مرمت می شوند.

سرای امام آدینه اردبیل احیاء می گردد

به گزارش وبلاگ بلاگ پو به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی ادراه کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی در بازدید از آغاز بازسازی و احیای مرمت سرای امام آدینه اردبیل که با حضور معاون دادستان اردبیل برگزار گردید، توضیح داد: بر اساس مطالبات عمومی و مردمی برای مرمت و بازآفرینی و احیای این مجموعه بعد از چند سال با برگزاری جلسات و هماهنگی های لازم سال جاری توانستیم مرمت این مجموعه را آغاز کنیم.

وی اعلام کرد : این مجموعه از 71 باب مغازه تشکیل شده که در سال 88 به ثبت ملی رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل توضیح داد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بر اساس وظایف ذاتی خود در صیانت، حفاظت و مرمت آثار و ابنیه تاریخی، برنامه خود را در بازآفرینی این مجموعه ها قرار داده است.

فلاحی افزود: سال جاری هم از دو منظر باز آفرینی و مرمت ابنیه های تاریخی به ویژه در محدوده بافت های قدیمی شهر برنامه ریزی نموده ایم که یکی بحث استحکام بنا و امنیت مراجعه کنندگان این مجموعه است و دوم اینکه باید امانت داری برای نسل آینده باشیم و این آثار و بناها را حفظ کنیم.

منبع: میراث آریا

به "سرای امام آدینه اردبیل احیاء می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرای امام آدینه اردبیل احیاء می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید