شهری سنگی که کمتر شناخته شده در دل ترکیه

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، منطقه کاپادوکیا در ترکیه

به کاپادوکیا خوش آمدید. یکی از عجایب بسیار زیبای زمین که درست در قلب ترکیه قرار گرفته است.

شهری سنگی که کمتر شناخته شده در دل ترکیه

کاپادوکیا یکی از مکان هایی است که نمایانگر شکوه و جلال طبیعت و عدم دخالت نوع بشر است. بنابرای کاپادوکیا یکی از آن مکان هایی است که در طول عمر خود حداقل یک مرتبه باید از آن بازدید کنید. سنگ های این منطقه شکل های واقعاً عجیبی دارند و منظره ها آن منحصر به فرد هستند. مسیرهای پیاده روی که این ناحیه قرار گرفته اند هم بی نظیر هستند. با همه این اوصاف، کاپادوکیا یکی از مقاصدی است که حتماً باید در ترکیه از آن بازدید کنید.

از استانبول یا ازمیر تنها به اندازه یک پرواز یک ساعته تا کاپادوکیا فاصله است. بنابراین به راحتی هرچه تمام تر می توانید بازدید از این منطقه را هم در برنامه سفر ترکیه خود قرار دهید.

کاپادوکیا کجاست؟

تاریخ این منطقه به زمان هیتی ها (بیشتر از 4000 سال پیش) باز می گردد. این منطقه همچنین زمانی استانی در امپراطوری رم بزرگ بود. ولی امروزه کاپادوکیا در ترکیه اقرار گرفته است و از شرق به آق سرای، از غرب به قیصریه و از شمال به نیغده می رسد. کاپادوکیا مدرن جای فوق العاده ای است و پر از دره های زیبا و سنگ هایی است که به شکل های باورنکردنی سر از زمین بیرون آورده اند. فرقی ندارد که انتظارات شما از سفر و یا تیپ مسافرتی شما چطور باشد، به هرحال ناراضی به خانه برنمی شد و حتماً از بازدید کاپادوچیا رضایت خواهید داشت.

گردشگری میراث ترکیه که در Goreme ، روستایی در دل کاپادوکیا ، قرار گرفته است، مسئولیت سفر شما به این منطقه را به عهده دارد و برنامه و فعالیت های مختلفی را برای شما ترتیب می دهد. البته بیشتر مسافرانی که به این منطقه سفر می کنند هم ترجیح می دهند در این روستا اقامت کنند.

همانطور که گفته شد، شما از هر نقطه ترکیه به راحتی می توانید به Goreme و یا کاپادوکیا دسترسی داشته باشید. وقتی هم به کاپادوکیا رسیدید، بازدید از جاذبه های منطقه را به راحتی هرچه تمام تر انجام خواهید دااد و خیلی بعید است که مشکل خاصی داشته باشید. شاید یکی از بهترین بازدید هایی که از منطقه کاپادوکیا می توان داشت، بازدید از بالای بالون هایی باشد که در این منطقه پرواز می کنند. بالن های این منطقه در سراسر جهان معروف هستند و یکی از بهترین مکان های مناسب برای پرواز بالن است.

در وبلاگ بلاگ پو می بینید: بلیط هواپیما استامبول

کاپادوکیا چگونه شکل گرفت؟

هزاران سال پیش مجموعه ای از آتشفشان های باستانی و قدیمی با نام کوه های Erciyes، Hasan و Melendiz فوران های زیادی کردند و حاصل فوران های آنها لایه ای روی لایه دیگر تمام سطح منطقه را پوشاند. در طی سال های بعد، باد و باران این سنگ های نرم را فرسایش دادند و در نهایت منظره بی نظیر کاپادوکیا را شکل دادند.

ولی کاپادوکیا چیزی فراتر از این است. چراکه انسان ها هم تاثیرات و نقوش خود را روی این منطقه گذاشتند. انسان ها نقوش مختلفی روی این سنگ ها کندند، و فضاهای زیادی مثل خانه و اصطبل را با کندن این سنگ ها درست کرند. انسان ها حتی با کندن سنگ های منطقه، شهری زیر زمینی ایجاد کردند! حتی امروزه هم خیلی از مردم در این منطقه ساکن هستند و خیلی از انبارهایی که در درون سنگ ها حفاری شدند، پر از آذوقه، انگور، سیب زمینی، نان و لیمو هستند تا در ماه های سرد زمستان مصرف شوند.

در زمان های خیلی دور، ساکنانی مسیحی در کاپادوکیا زندگی می کردند و آن ها هم صدها کلیسا در دل سنگ های این منطقه حفاری کردند. خیلی از این کلیسا ها مزین به نقاشی های دیواری از قدیسین قرون وسطی مزین شده اند که تصاویر برخی از آنجا همچنان بر دیوار کلیساهای این منطقه نقش بسته است.

منبع: الی گشت

به "شهری سنگی که کمتر شناخته شده در دل ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهری سنگی که کمتر شناخته شده در دل ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید