شورای شهر با هماهنگی شهرداری آمادگی اجرای طرح مجری ذی صلاح را دارد

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، رییس کمیته نظارت شورای شهر تهران گفت: در شورای شهر بسیار مصر هستیم که بخش مجری ذی صلاح اجرایی و ساختمان ها توسط افراد واجد صلاحیت و نه افراد غیر متخصص ساخته شود.

شورای شهر با هماهنگی شهرداری آمادگی اجرای طرح مجری ذی صلاح را دارد

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، افشین حبیب زاده در نشست مشترک کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک و معماری و شهرسازی که با حضور کننده سازمان نظام مهندسی و مدیران شهری به بررسی نحوه اجرای مفاد ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و عملیاتی شدن مجری ذی صلاح در شهر تهران اختصاص داشت، گفت: چندی پیش قرار بود در منطقه 10 شهرداری طرح مجری ذی صلاح اجرایی شود که اکنون متوقف گردیده است.

نایب رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه خواستار شروع مجدد این طرح هستم، اظهار کرد: در صورت اجرای این طرح سازمان نظام مهندسی باید موظف شود تا با تخلفات افراد متخلف خارج از نوبت رسیدگی و حتی پروانه آنها را ابطال کند.

وی ادامه داد: باید بررسی کرد که چنانچه نظام مهندسی توان و آمادگی اجرای طرح را در سطوح مختلف و نظارت کامل بر اجرای صحیح آن را دارد، شروع کنیم اما اگر این آمادگی وجود ندارد، بهتر است اجرای طرح را به تعویق بیاندازیم تا این آمادگی به وجود بیاید.

حبیب زاده یادآور شد: در صورتی که مجری ذی صلاح اجرایی شود، این شرکت ها موظف هستند در هر مرحله ساخت نیروهای متخصص خود را در پروژه مستقر کنند و مسئولیت را نیز بر عهده بگیرند. مدیرعامل شرکت نیز موظف است در هرجایی که لازم باشد حاضر و از اقدامات اجرا گردیده دفاع کند.

نایب رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک بر لزوم اجرای قوانین تاکید کرد و گفت: حال اگر نظام مهندسی جدی باشد و بتوان با همکاری شهرداری در یکی از مناطق کار را به صورت آزمایشی با موفقیت جلو برد، می توان در گام های بعدی این طرح را در مناطق بیشتری عملیاتی کرد.

رییس کمیته نظارت شورای شهر تهران شرح داد: در شورای شهر بسیار مصر هستیم که بخش مجری ذی صلاح اجرایی و ساختمان ها توسط افراد واجد صلاحیت و نه افراد غیر متخصص ساخته شود.

بنا براعلام معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران؛ وی در پایان گفت: شورا و همکاران شهرداری آمادگی کامل جهت اجرای قانون در خصوص مجری ذیصلاح و همکاری با نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی را دارد . پیشنهاد می کنم جلسات در منطقه 10 شروع و مقدمات شروع اجرای طرح فراهم شود .

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شورای شهر با هماهنگی شهرداری آمادگی اجرای طرح مجری ذی صلاح را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای شهر با هماهنگی شهرداری آمادگی اجرای طرح مجری ذی صلاح را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید