شورلت با کامارو خداحافظی کرد

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، شورلت اظهار داشت که سال آینده فراوری مدل کامارو را متوقف می نماید. آخرین سری از کامارو با امکاناتی ویژه ساخته می گردد و با نام سری کلکسیونر فروخته خواهد شد.

شورلت با کامارو خداحافظی کرد

جنرال موتورز اولین نسل کامارو را سال 1966 و پس از موفقیت فورد موستانگ فراوری کرد. کامارو در دهه هفتاد با موفقیت در مسابقات اتومبیلرانی به معروفیت جهانی رسید و در دهه های بعد رقابتش با موستانگ از موضوعات مجذوب کننده برای علاقه مندان خودرو بود.

شورلت فراوری کامارو را پس از ساخت چهار نسل در سال 2002 متوقف کرد، اما با معرفی مدلی نو از سال 2010 دوباره آن را به محصولاتش افزود. مدلی که اکنون فراوری می گردد ششمین نسل ماشین است که 9 سال پیش معرفی گردید.

نسل اول شورلت کامارو در سال 1969 به بازار آمد

با توقف فراوری کامارو، فورد موستانگ تنها مدل اسپرت بنزینی آمریکایی در بازار است. فورد سال گذشته نسل نوی از موستانگ به بازار عرضه کرد که فقط با موتور بنزینی فراوری خواهد شد و قرار نیست مدل الکتریکی داشته باشد. فراوری دوج چلنجر، رقیب دیگر کامارو و موستانگ هم به زودی متوقف خواهد شد.

استلانتیس، مالک کارخانه دوج، کانسپتی از یک مدل الکتریکی نمایش داده که قرار است جایگزین چلنجر گردد. شورلت می گوید هنوز برنامه ای برای عرضه یک مدل الکتریکی از کامارو ندارد، اما اطمینان داده که داستان کامارو هنوز تمام نشده است.

منبع: فوت و فن / bbc.com

به "شورلت با کامارو خداحافظی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورلت با کامارو خداحافظی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید