شکایت از آمازون به دلیل ردیابی بیومتریک کاربران

به گزارش وبلاگ بلاگ پو به نقل از انگجت، در سال 2021 قانونی در شهر نیویورک به تصویب رسید که به موجب آن شرکت های فناوری و صاحبان مشاغل ملزم به اطلاع رسانی در خصوص جمع آوری اطلاعات بیومتریک مشتریان خود اعم از اسکن چهره و اثر انگشت هستند.

شکایت از آمازون به دلیل ردیابی بیومتریک کاربران

آمازون به دلیل عدم اطلاع رسانی در این زمینه به مشتریان خود در فروشگاه های موسوم به گو در نیویورک با پیگرد قضائی روبرو شده است. فروشگاه های یادشده که به فروشگاه های غیر تماسی نیز معروفیت دارند داده های بیومتریک مشتریان را جمع آوری می نمایند.

در شکایت یادشده تصریح شده که آمازون در فروشگاه ها به طور منظم کف دست افراد را اسکن نموده و اطلاعات بیومتریک مشتریان را بدین شیوه جمع آوری می نماید. علاوه بر این، آمازون با استفاده از روش های دید رایانه ای از الگوریتم های یادگیری عمیق و حسگرهایی خاص برای مقدار گیری ابعاد مشتریان خود بهره می گیرد تا بتواند آنها را شناسایی کند و بعدها تمامی حرکات و جابجایی های آنها را در فروشگاه های خود ردگیری و کنترل کند. آمازون از این طریق آنالیز می نماید که هر مشتری چه چیزهایی را خریداری نموده است.

سخنگوی شرکت آمازون در واکنش به این شکایت از عملکرد آن دفاع نموده و مدعی شده که شرکت مذکور از سیستم های شناسایی چهره استفاده نمی نماید و هیچ سیستم دیگری را هم برای شناسایی هویت مشتریان خود به کار نمی گیرد و تنها کاربرانی که خود گزینه استفاده از اسکن کف دست برای شناسایی را انتخاب نمایند، شاهد جمع آوری اطلاعات بیومتریک خود خواهند بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شکایت از آمازون به دلیل ردیابی بیومتریک کاربران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت از آمازون به دلیل ردیابی بیومتریک کاربران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید