صادرات 688 میلیون دلاری در حوزه های مختلف مالی هرمزگان

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، در چهار ماهه نخست امسال در بخش های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی و شیلاتی هرمزگان ، به ارزش 668 میلیون دلار صادرات اجرا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته؛ 145 درصد رشد داشته است .

صادرات 688 میلیون دلاری در حوزه های مختلف مالی هرمزگان

به گزارش وبلاگ بلاگ پو هرمزگان،در چهار ماهه نخست امسال در بخش های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی و شیلاتی هرمزگان ، به ارزش 668 میلیون دلار صادرات اجرا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته؛ 145 درصد رشد داشته است .

مجید میری رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان با اشاره به فعالیتهای حوزه صادرات از سال 97 تا 99 اعلام نمود: در این مدت، استان هرمزگان با 3 میلیارد و 687 میلیون دلار در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان در سه سال اخیر، در حوزه صادرات پیشرو بوده و رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است، اضافه نمود: در این بازه زمانی از مجموع تولیدکنندگان اعم از واحدهای تولیدی و غیرتولیدی، اشخاص حقیقی و حقوقی بیش از 2 میلیارد و 91 میلیون دلار بازگشت ارز به کشور داشته اند.

میری در ادامه گفت: استان هرمزگان با تامین این میزان از منابع ارزی کشور را تامین نموده است و 70 درصد تعهدات ارزی خود را عملیاتی نموده و رتبه ششم کشوری را به دست آورده است.

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت استان هرمزگان از رشد چشمگیر در بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی، معدنی و شیلاتی سال 99 نسبت به سال 98 اطلاع داد واضافه نمود:در مجموع 1 میلیارد و 477 میلیون دلار صادرات اجرا شده که نسبت به سال قبل، 15 درصد رشد داشته است.

وی اضافه نمود: بعلاوه در سال 99، یک میلیارد و 477 میلیون دلار در بخش صنعت و معدن صادرات داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد رشد 6 درصدی در این زمینه بوده ایم.

میری ادامه داد: در چهار ماهه نخست امسال در بخش های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی و شیلاتی، به ارزش 668 میلیون دلار صادرات اجرا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته؛ 145 درصد رشد داشته است .

وی اضافه نمود: در همین بازه زمانی در بخش صنعت و معدن هم صادرات به ارزش 664 میلیون دلار اجرا شده که در مقایسه با سال گذشته، شاهد رشد 199 درصدی در این زمینه بوده ایم.

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت استان هرمزگان اظهار کرد: در حوزه صادرات ، ظرفیت های بسیار خوبی در استان وجود دارد که با توجه به ظرفیت خوب آبزیان در استان، میز تخصصی میگو به صورت کشوری به استان هرمزگان و سازمان صمت استان تخصیص و واگذار شده است.

میری بیان داشت: به منظور حمایت از بخش صادرات و د راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و بعلاوه در چارچوب برنامه های ملی برون گرای اقتصاد و حمایت هدفمند از صادرات کالاها و خدمات و افزایش حجم، ارزش و تنوع محصولات صادراتی خصوصا به 15 کشور همسایه، هند، چین و اتحادیه اوراسیا، بسته حمایتی و تشویقی توسعه صادرات به استان های سراسر کشور ابلاغ شد.

وی، پرداخت 50 درصد یاری هزینه اجاره غرفه در نمایشگاه بین المللی به تجار و واحدهای تولیدی و بعلاوه هزینه اعزام هیات تجاری جهت حضور در کشورهای هدف و پرداخت هزینه پذیرش هات تجاری از سایر کشورها، پرداخت یارانه سود تسهیلات بانکی تا سقف 6 درصد برای واحدهای تولیدی صادراتی و بعلاوه ایجاد و توسعه و تکمیل زیرساخت های صادراتی را از اهم بندهای این بسته تشویقی اعلام نمود.

منبع: جام جم آنلاین

به "صادرات 688 میلیون دلاری در حوزه های مختلف مالی هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 688 میلیون دلاری در حوزه های مختلف مالی هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید