مقایسه چری آریزو 5 لاکچری اتوماتیک با خودروهای هم رده

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، چری آریزو 5 لاکچری اتوماتیک در مدل های 1395 تا 1397 در بازار موجود است. جک J4، تندر 90 پلاس اتوماتیک، سایپا آریو، جیلی GC6 و نسخه اتوماتیک و تنفس طبیعی ام جی 360 را می توان رقبای اصلی چری آریزو 5 لاکچری اتوماتیک به شمار آورد، اما سه خودروی زیر که در حدود رده قیمتی مشابه با این تیپ آریزو 5 هستند، برای مقایسه برگزیده ایم.

مقایسه چری آریزو 5 لاکچری اتوماتیک با خودروهای هم رده

در ادامه این مطلب به مقایسه چری آریزو 5 لاکچری اتوماتیک با ام وی ام X33S و چری تیگو 7 و ام جی 360 می پردازیم و خواهیم دید که چری آریزو 5 در برابر رقبایش چه حرفی برای گفتن دارد.

مقایسه چری آریزو 5 لاکچری اتوماتیک با ام وی ام X33S اتوماتیک اسپرت

این کراس اور جمع وجور رقیب خوبی برای چری آریزو 5 لاکچری اتوماتیک است. هر دو خودرو از جعبه دنده اتوماتیک CVT بهره می برند، اما X33 S موتور بزرگ تری دارد؛ موتوری 2 لیتری که قدرتی معادل 139 اسب بخار با گشتاور 180 نیوتن متر فراوری می نماید که به مراتب از پیشرانه 5/1 لیتری آریزو 5 لاکچری با قدرت 116 اسب بخار و گشتاور 141 نیوتن متر قوی تر است. بااین حال X33 S در شتاب اولیه نزدیک به 2 ثانیه عملکرد ضعیف تری ثبت نموده است و مصرف بنزینش هم حدود 5/2 لیتر در ثانیه بیش تر از آریزو 5 لاکچری اتوماتیک است. ازاین رو باک بنزین X33 S، هفت لیتر بیش تر گنجایش دارد.

با مقایسه چری آریزو 5 لاکچری اتوماتیک با ام وی ام X33S از نظر ابعاد و میزان درمی یابیم که کراس اوور ام وی ام از سدان چری طول و عرض کم تری دارد؛ آریزو 5، حدود 12 سانتی متر در طول و 5 سانتی متر در عرض بزرگ تر است؛ اما در ارتفاع، کراس اوور بلندتر است و از این زاویه X33 S ارتفاعی بیش از 16 سانتی متر بیش تر از آریزو 5 دارد و حدود 33 کیلوگرم هم سنگین تر است. X33 S از تایرهای بزرگ تر 17R60/215 نسبت به تایرهای 16R50/205 آریزو 5 بهره می برد.

مزایای آپشنی ام وی ام X33S نسبت به آریزو 5 لاکچری اتوماتیک، منحصر به بزرگ تر بودن نمایش گر، فعال بودن نویگیشن، چراغ های مه شکن جلو، تهویه اتوماتیک، خروجی 12 ولت، آینه عقب الکتروکرومیک، گرم کن آینه کناری و سان روف است. اما آریزو 5 سیستم های هم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای را دارد که X33 S فاقد آن است.

نمای داخل چری آریزو 5 لاکچری اتوماتیک

مقایسه چری آریزو 5 لاکچری اتوماتیک با چری تیگو 7 اکسلنت

کراس اوور دیگری که می تواند رقیب خوبی برای چری آریزو 5 لاکچری اتوماتیک باشد، یکی از اعضای خانواده خودش است. این کراس اوور از جعبه دنده و موتور پیشرفته تری برخوردار است؛ جعبه دنده 6 دنده اتوماتیک دوکلاچه و پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ که اگرچه از نظر ظرفیت با موتور آریزو یکسان است، اما قدرتی به مراتب بیش تر فراوری می نماید؛ 147 اسب بخار در برابر 116 اسب بخار، با گشتاور 210 نیوتن متر در برابر 141 نیوتن متر. این تغییرات باعث بهبود شتاب اولیه تیگو 7 نسبت به آریزو 5 شده و آن را تا 2/10 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت کاهش داده است. ضمن این که مصرف بنزینش هم میزان کمی بیش تر از آریزو 5 است، اما باکش 9 لیتر بیش تر ظرفیت دارد.

آریزو 5 اگرچه در طول حدود 10 سانتی متر از تیگو 7 کشیده تر است، حدود 2 سانتی متر در عرض و 19 سانتی متر در ارتفاع کوچک تر است. تیگو 7 حدود 53 کیلوگرم وزن بیش تری نسبت به آریزو 5 دارد. تایرهای تیگو 7 از ام وی ام X33 S هم یک سایز بزرگ تر است و از تایرهای 18R60/225 استفاده می نماید.

اما تیگو 7 اکسلنت نسبت به چری آریزو 5 لاکچری اتوماتیک یک دوجین مزیت دارد؛ سیستم های کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و کنترل پایداری، فرمان برقی حساس به سرعت با تنظیم دوحالته، ترمز کمکی، 4 کیسه هوای بیش تر (پرده ای و کناری جلو)، کمربند ایمنی پیش کشنده، سنسور جلو، سنسور فشار باد تایر، سنسور باران، نمایش گر 9 اینچی لمسی با دوربین 360، چراغ های اتولایت و مه شکن جلو، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، خروجی 12 ولت، گرم کن جایگاه جلو، آینه کناری تاشوی برقی با گرم کن، سقف پانوراما و سان روف.

نمای کناری چری آریزو 5 لاکچری اتوماتیک

مقایسه چری آریزو 5 لاکچری اتوماتیک با ام جی 360 اتوماتیک توربو

درمیان سدا ن هایی که هم قیمت چری آریزو 5 لاکچری اتوماتیک باشند می توان به بسترن B30 و رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک اشاره نمود که این دو خودرو را با مدل دنده ای آریزو 5 لاکچری مقایسه نموده ایم.

با این حال، ام جی 360 اتوماتیک توربو؛ این خودرو از جعبه دنده 6 دنده اتوماتیک با حالت زمستانی و موتور 5/1 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ سود می جوید که در هر دو مورد پیشرفته تر از آریزو 5 است. پیشرانه قوی تر ام جی، شتاب اولیه بهتری از آریزو 5 و کم تر از 10 ثانیه را ثبت می نماید، اگرچه مصرف سوختش کمی بیش تر است و باکش هم 7 لیتر بیش تر ظرفیت دارد. دو خودرو در ابعاد تفاوت چشم گیری با هم ندارند اما آریزو 5 حدود 20 کیلوگرم سنگین تر از ام جی 360 است.

از مزایای ام جی 360 اتوماتیک توربو نسبت به چری آریزو 5 لاکچری اتوماتیک می توان به سیستم های کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و کنترل پایداری، فرمان برقی حساس به سرعت با تنظیم دوحالته، ترمز کمکی و کنترل ترمزها در پیچ (CBC)، سنسور میزان گیری غیرمستقیم فشار باد تایر (TPMS)، خروجی 12 ولت، گرم کن آینه کناری و سان روف.

امیدواریم که مقایسه بالا توانسته باشد اطلاعات مفیدی از چری آریزو 5 لاکچری اتوماتیک در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت وبلاگ بلاگ پو از آخرین قیمت خرید و فروش چری آریزو 5 لاکچری آگاه شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

درباره چری آریزو 5 لاکچری اتوماتیک بیشتر بخوانید:

  • معرفی چری آریزو 5 لاکچری اتوماتیک و آنالیز بازار ایران
  • تجربه رانندگی با چری آریزو 5 لاکچری اتوماتیک
منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه چری آریزو 5 لاکچری اتوماتیک با خودروهای هم رده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه چری آریزو 5 لاکچری اتوماتیک با خودروهای هم رده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید