هزینه تبلیغ در اسکار اعلام شد، ثانیه ای 3 میلیارد تومان!

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، پوشش تلویزیونی مراسم اسکار با پخش حدود 60 تا 70 آگهی تبلیغاتی 30 ثانیه ای همراه است که میانه هزینه هر کدام، دو میلیون دلار می گردد.

هزینه تبلیغ در اسکار اعلام شد، ثانیه ای 3 میلیارد تومان!

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، شبکه ABC (شرکت پخش رسانه ای آمریکا) که متعلق به کمپانی دیزنی و پخش کننده رسمی جوایز سالانه آموزشگاه اسکار است، در فاصله کمتر از 48 ساعت به برگزاری مراسم نود و پنجمین دوره جوایز اسکار گفت که تمام تبلیغات تلویزیونی این مراسم پربیننده را فروخته است.

پخش تلویزیونی مراسم اسکار شامل 60 تا 70 آگهی تبلیغاتی است که بنا بر اعلام منابع مطلع کمپانی دیزنی برای هر 30 ثانیه بین 1.6 میلیون دلار تا 2.1 میلیون دلار دریافت می نماید (حدود 3 میلیارد تومان برای هر ثانیه).

سال گذشته کمپانی دیزنی، 1.7 تا 2.2 میلیون دلار برای هر آگهی 30 ثانیه ای در حین پخش تلویزیونی اسکار دریافت می کرد، اما با توجه به کاهش مخاطبان تلویزیونی مراسم اسکار در چند سال اخیر، سال جاری کمی هزینه های تبلیغاتی را کاهش داده است.

در مراسم اسکار 2022 در مجموع 139 میلیون دلار از محل 70 آگهی در پخش تلویزیونی برای کمپانی دیزنی درآمدزایی داشت؛ در حالی که 15.8 میلیون دلار نیز از محل 48 آگهی در پخش مراسم فرش قرمز کسب شد.

پخش مراسم اسکار در سال 2022 از شبکه ABC در مجموع 16.6 میلیون بیننده جذب کرد که 58 درصد بیش از 10.5 میلیون بیننده ای بود که در سال 2021 این رویداد سینمایی را دیدن کردند. سایر مراسم ها از جمله جوایز امی و گرمی نیز در سال های اخیر شاهد کاهش شدید بینندگان تلویزیونی بوده اند.

مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز 12 مارس 2023 (بامداد دوشنبه 22 اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می گردد و سال جاری فیلم همه چیز همه جا به یکباره با کسب 11 نامزدی اسکار شانس بالایی برای درخشش در جوایز اسکار دارد و فیلم آلمانی در جبهه غرب خبری نیست و بنشی های اینیشرین نیز هرکدام 9 نامزدی دریافت نموده اند.

منبع: فرارو

به "هزینه تبلیغ در اسکار اعلام شد، ثانیه ای 3 میلیارد تومان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه تبلیغ در اسکار اعلام شد، ثانیه ای 3 میلیارد تومان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید