واکسن نو ایدز که می تواند ویروس های پنهان را شناسایی کند و از بین ببرد

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، درمان های مبتنی بر ضد رتروویروسی (استفاده از داروهایی برای درمان HIV)، ممکن است به زودی منسوخ شوند، چرا که دانشمندان توانستند به طور موفقیت آمیزی از سلول های ایمنی برای ضربه زدن به فرم خاموش ویروس HIV و خارج کردن این ویروس ها از مکان های مخفی، استفاده نمایند.

واکسن نو ایدز که می تواند ویروس های پنهان را شناسایی کند و از بین ببرد

طبق برآوردهای اخیر، حدود 1.1 میلیون نفر در ایالات متحده و حدود 67 هزار نفر در ایران، مبتلا به ایدز هستند.

با استفاده از درمان ضد رتروویروسی، بیش از نیمی از این افراد اکنون مقدار بسیار کمی ویروس ایدز را در بدن خود دارند. این بدین معنی است که آنها دیگر نمی توانند ویروس را به دیگران انتقال دهند.

درمان ضد رتروویروسی می تواند HIV را در حد بسیار خوب کنترل کند، چرا که این ویروس در خون پنهان و غیر قابل تشخیص است.

با این حال، ایدز همچنان به شکل پنهان زندگی می نماید، بنابراین افرادی که مبتلا به آن هستند، باید مصرف داروها را برای جلوگیری از فعال شدن ویروس ها انجام دهند.

درمان ضد رتروویروسی می تواند حاوی عوارض جانبی باشد. این عوارض می تواند شامل مسائل دستگاه گوارش، مسائل قلبی عروقی، مقاومت به انسولین، وقایع خونریزی، و بعلاوه تاثیر بر تراکم استخوان، سلامت کبد و سلامت عصبی و روانی باشد.

بنابراین، جستجو برای درمان ایدز در حال اجرا است. در حال حاضر، تحقیقات تازه ممکن است روشی را برای کشیدن ویروس از مخفیگاهش و خنثی کردن آن پیدا نموده باشند. یافته ها ممکن است به فراوری واکسنی منجر گردد که به افراد مبتلا به HIV یاری می نماید تا استفاده و مصرف روزانه داروهای ضد رتروویروسی را قطع نمایند.

استفاده از یک ویروس کاملا متفاوت برای هدف قرار دادن HIV

مایلیارد، نویسنده ارشد این مطالعه، انگیزه مطالعه خود را شرح می دهد و می گوید: بسیاری از دانشمندان در حال کوشش به منظور ایجاد یک درمان برای بیماری ایدز هستند، و این درمان ها معمولا بر اساس مفهوم ضربه زدن و کشتن ساخته می شوند - بیرون آوردن ویروس از مخفیگاه و سپس کشتن آن.

او می افزاید: بعضی روش های امیدوار نماینده ای برای کشتن وجود دارد اما باید دانست که کدام سلول ها HIV را مخفی می نمایند، بنابراین ما خواهیم دانست که به چه سلولی ضربه بزنیم.

در خصوص ویروس HIV، ویروس در DNA سلول های ایمنی یاری نماینده T پنهان می گردد.

برای پیدا کردن سلول هایی که ویروس HIV در آن واقع شده است، تیم تحقیق تصمیم گرفتند که ویروس دیگری را با رفتار مشابهی که بر 95 درصد افراد مبتلا به HIV اثر می گذارد را آنالیز کند: سیتومگالوویروس (CMV).

چاولس رینالدو، رئیس گروه بیماری های عفونی و میکروب شناسی دانشگاه پیتزبورگ، شرح می دهد: سیستم ایمنی بدن زمان زیادی را صرف نگهداری CMV می نماید.

در بعضی از افراد، 1 مورد از هر 5 سلول T به ویروس خاص اختصاص دارد، رینالدو اضافه می نماید. این باعث شد که ما فکر کنیم - شاید سلول هایی که مخصوص مبارزه با CMV هستند، قسمت بزرگی از مخزن HIV پنهان را نیز تشکیل دهند.

بنابراین ما ایمونوتراپی خود را برای نه تنها هدف قرار دادن HIV، بلکه بعلاوه برای فعال سازی CMV مخصوص سلول های یاری نماینده T را طراحی کردیم.

بیرون آوردن HIV از مخفیگاه خود

بنابراین، محققان از تقریبا دوازده شرکت نماینده مبتلا به HIV ، که از درمان های ضد رتروویروسی استفاده می کردند، خون گرفتند.

شما باید از افرادی که درمان ضد رتروویروسی انجام می دهند، خون زیادی جمع آوری کنید تا بتوانید سلول های T که آلوده به HIV هستند را پیدا کنید. این می تواند به کوچکی 1 سلول از هر 10 میلیون سلول باشد.

محققان بعلاوه نوع دیگری از سلول های ایمنی را که به سلول های دندریتیک معروف هستند را جدا کردند. مایلارد این سلول ها را با استفاده از یک تحلیل ورزشی توصیف می نماید؛ او می گوید، آنها به نوعی کاپیتان سیستم امنیتی هستند؛ و به دیگر سلول های ایمنی بدن می گویند که به کجا بروند و با چه چیزی مبارزه نمایند.

در مطالعات قبلی، دانشمندان از سلول های دندریتیک برای کشتن HIV به وسیله سیستم ایمنی استفاده کردند. با این حال، قبل از این مطالعه، هیچ کس از آنها برای در آوردن HIV پنهان از مخفیگاه خود استفاده ننموده بود.

در این تحقیق، مایلیارد و تیم او سلول های دندریتیک مشتق شده از سلول های تک سلولی 1 (MDC1) را طراحی کردند. آنها این سلول های MDC1 را برای جستجو و فعال کردن CMV اختصاصی سلول های یاری نماینده T ، طراحی کردند و امیدوار بودند که این سلول های اختصاصی CMV نیز HIV را پنهان نمایند.

سپس، تیم محقق، MDC1 را به سلول های یاری نماینده T حاوی HIV پنهان، اضافه نمود. این کار، به طور موفقیت آمیزی باعث پیدا شدن ویروس های پنهان شد و ویروس ها مجبور شدند که مخفیگاه خود را ترک کند، که این امر آنها را آسیب پذیر و آماده کشتن می نماید.

مایلارد شرح می دهد: بدون اضافه نمودن هیچ دارو یا درمان دیگری،MDC1 توانست با کشتن سلول های T، سلول های آلوده به ویروس را حذف کند.

با استفاده از MDC1 ، ما هر دو اقدام ضربه زدن و کشتن را به دست آوردیم. به نظر ما، این اولین مطالعه برای برنامه ریزی سلول های دندریتیک به منظور همکاری CMV برای ضربه زدن، و نیز کشتن ویروس ها است.

منبع: فوت و فن / medicalnewstoday.com

به "واکسن نو ایدز که می تواند ویروس های پنهان را شناسایی کند و از بین ببرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن نو ایدز که می تواند ویروس های پنهان را شناسایی کند و از بین ببرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید