پاسخ کارگردان مستند قدیس به حواشی ها

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، تهیه کننده و کاگردان مستند قِدّیس در رابطه با حواشی پیش آمده در مورد این مستند، در صفحه رسمی خود در اینستاگرام توضیحاتی داد.

پاسخ کارگردان مستند قدیس به حواشی ها

به گزارش خبرنگار ، دوم مرداد ماه نوزدهمین سالگرد درگذشت احمد شاملو بود. به همین مناسبت، شبکه سه سیما، مستندی به نام قدیس را در راستای بیان اندیشه و اشعار این شاعر نوگرا و معاصر کشورمان، روی آنتن برد.

ساعتی پس از پخش این مستند، حسین لامعی تهیه نماینده و کارگردان قِدّیس، پستی را منتشر کرد که واکنش هایی به همراه داشت.

او با انتشار متنی در اینستاگرام خود نوشت: رسانه های فارسی زبان داخلی و خارجی ول کن نیستند. دائماً تماس و مسیج می دهد جهت مصاحبه. اما در چه زمینه ای؟ در خصوص خودمستند؟ خیر در خصوص حواشی پیش آمده!

بگذارید یک چیز را بگویم من، متن معترضانه ام در خصوص سانسور 27 دقیقه ای مستندم را همه رسانه های اصلاح طلب و فارسی زبان داخلی و خارجی تیتر کردند و با آب و تاب دادند.

ولی متن جدیدم (در خصوص اینکه نسخه کامل مستندقدیس 73 دقیقه ای که اکنون در سایت های مستقل و شبکه های اجتماعی منتشر شده را از جانم بیشتر دوست دارم و با تمام قدرت پایش ایستاده ام) را آن رسانه ها ها تیتر نکردند.

خوب، طبیعی است، می دانستم دنبالش هم نبودم می خواهم چیز دیگری بگویم.

اینکه آن رسانه ها، از من فقط می خواهند به علی فروغی مدیر شبکه سه بد و بی راه بگویم تا تیتر نمایند.

من هم در جواب می گویم: شرمسار من بازیچه و مهره نیستم اگر هم پریشب داد زدم، چون دردم گرفت، چون دردم گرفت راستش تصورش را نمی کردم، چون آن بازتاب جهانی داشته باشد معنی باز بازتاب جهانی است، اما فقط یک چیز است.

اینکه خشم این افراد از شخصی به نام فروغی بیشتر و پررنگ تر از عشق شان نسبت به احمد شاملوست! یعنی حاضرند با منی که شامل را نقد نموده ام یکی شوند برای زدن مخالف خود. اوکی!

مسئله ای نیست. این هم راهی است.

به راه خود ادامه دهید.

اما من آدم این را هم نیستم.

جذاب از هر روز تیترشدن، اما از چه طریق؟ به وسیله بلندگو و شیپورچی یک جریان شدن؟ به وسیله خود نبودن؟! به وسیله خودفروشی؟! از من بر نمی آید.

لطفاً تماس هایتان را تمام کنید. مسیج هم ندهید مصاحبه این مدلی نه نکردم و نه نخواهم کرد.

بروید دیگران علیه مخالفانتان حرف بکشید. مسئله من هنر است. مسئله من شعراست.

مسئله من فروغ و نیما و اخوان است نه دعوا های سیاسی شما. به قول عالی جنابمان ابراهیم گلستان لطفاً ما یکی رو ول کنید، که نیستیم و نخواستیم!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پاسخ کارگردان مستند قدیس به حواشی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ کارگردان مستند قدیس به حواشی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید