پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 4 مرداد 1401

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، امروز آسمان تهران آفتابی است و دما در طول شب از بیست و چهار درجه به مرور و در طول روز به سی و شش درجه می رسد.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 4 مرداد 1401

به گزارش وبلاگ بلاگ پو؛ بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز های آینده آسمان تهران آفتابی خواهد بود و از امروز نیز فرایند کاهشی دما در تهران شروع می گردد.

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما 36 درجه سانتیگراد خواهد بود

آسمان تهران فردا (4 مردادماه) آفتابی با حداقل دمای 28 و حداکثر دمای 36 درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (5 مردادماه) نیز آفتابی با حداقل دمای 29 و حداکثر دمای 39 درجه سانتیگراد و برای روز پنج شنبه (6 مردادماه) آفتابی با حداقل دمای 27 درجه و با حداکثر دمای 38 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

شرایط آلودگی هوای تهران؛ ناسالم برای گروه های حساس

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم اکنون (3 مردادماه) میانگین کیفیت هوای مرکز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس واقع شده است، این در حالیست که تهرانی ها از ساعت 1 تا 3 بامداد امروز هوای خطرناک را تنفس نموده اند.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ازن با میانگین 143 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت.

غلظت آلاینده ها در ساعت 2 بامداد امروز افزایش یافت و به عدد 357 رسید و در شرایط خطرناک نهاده شد اما در ساعت 6 صبح دوباره به عدد 147 کاهش یافت و در شرایط ناسالم برای گروه های حساس نهاده شد و این شرایط تا به امروز ادامه داشته است.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته بر روی عدد 143 قرار داشت و برای گروه های حساس جامعه آلوده بود. هم اکنون نیز با شاخص میانگین 107 همچنان در شرایط ناسالم واقع شده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم بندی می گردد. بر اساس این تقسیم بندی از عدد صفر تا 50 هوا پاک، از 51 تا 100 هوا قابل قبول (سالم) یا میانه، از 101 تا 150 هوا ناسالم برای گروه های حساس، از 151 تا 200 هوا ناسالم برای همه گروه ها، از 201 تا 300 هوا بسیار ناسالم و از 301 تا 500 شرایط کیفی هوا خطرناک است.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور تا چند روز آینده

طبق پیش بینی سازمان هواشناس، امروز در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، سوالحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده و در استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و جنوب شرقی فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی انتظار می رود.

از امروز تا چهارشنبه شدت بارش در استان های واقع در جنوب شرق و کشور افزایش خواهد یافت و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رود خانه ها در استان های سیستان وبلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس طی این مدت وجود خواهد داشت.

روز سه شنبه در مرکز و شرق سواحل خزر، ارتفاعات تهران و البرز به ویژه ارتفاعات شرقی تهران و ارتفاعات سمنان بارش پراکنده و استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و نیمه جنوبی فارس و جنوب خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می دهد.

چهارشنبه در استان های اردبیل، سواحل دریای خزر، زنجان، قزوین، البرزو تهران بارش پراکنده و در استان های سیتان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، جنوب یزد نیمه جنوبی و شرقی فارس، جنوب خراسان جنوبی و جنوب بوشهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می گردد.

پنج شنبه در اردبیل، استان های ساحلی دریای خزر، چهارمحال و بختیاری، جنوب سمنان ارتفاعات البرز غربی و مرکزی بارش پراکنده و در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، یزد، جنوب خراسان جنوبی، فارس، بوشهر، اصفهان، کهگیلوبه و بویر احمد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می گردد.

آدینه بارش ها در غالب منطقه ها نیمه جنوبی کشور و استان های واقع در دامنه زاگرس مرکزی و جنوبی، استان های ساحلی دریای خزر و استان های واقع در ارتفاعات البرز پیش بینی می گردد.

بعلاوه در روز های پنج شنبه و آدینه علاوه بر منطقه ها فوق در بخش هایی از شرق، مرکز و جنوب غرب کشور نیز پیش بینی می گردد.

امروز در برخی منطقه ها غرب، جنوب غرب و برخی نقاط استان های سمنان، تهران، البرز، قم قزوین مرکزی، شمال اصفهان و شرق یزد وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می گردد که موجب افزایش شاخص های آلودگی کاهش کیفیت ها و دید افقی در این منطقه ها خواهد شد.

دریای عمان و تنگه هرمز از امروز تا انتها هفته، نواحی مرکزی و شرق خلیج فارس از سه شنبه تا آدینه و دریای خزر امروز مواج است.

براساس پایش و آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، شرایط جوی استان تهران در طول چهار روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری و در برخی منطقه ها همراه با غبار رقیق و در برخی از ساعات همراه با وزش باد گاهی نسبتا شدید با احتمال گرد و خاک پیش بینی می گردد.

منبع: فرارو

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 4 مرداد 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 4 مرداد 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید