کره جنوبی 19 میلیون دلار به مغولستان وام می دهد

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، دولت کره جنوبی وامی به مبلغ 19 میلیون دلار برای اجرای پروژه تامین تجهیزات جهت بخش اصلی آرشیو مغولستان به این کشور ارائه خواهد داد.

کره جنوبی 19 میلیون دلار به مغولستان وام می دهد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بلاگ پو به نقل از Montsame، موافقتنامه اعطای وام 19 میلیون دلاری از سوی کره جنوبی به مغولستان در تاریخ 5 ژوئیه در نشستی در اولان باتور به امضای طرفین رسید.

این پروژه در چارچوب توافق کلی برای اعطای 700 میلیون دلار وام های تسهیل نماینده از سوی کره جنوبی اجرا می شود.

مراسم امضای این قرارداد با حضور بولگانتویا خورلباتار وزیر دارایی مغولستان ومدیر اجرایی بانک صادرات و واردات کره جنوبی برگزار گردید.

گفتنی است هفته گذشته چهارمین نشست کمیته مشترک بین دولتی میان مغولستان و کره جنوبی با حضور وزیر محیط زیست و گردشگری مغولستان و معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی برگزار گردید. در این نشست دو طرف در خصوص موضوعات متنوعی از قبیل آمادگی جهت ارتقای روابط دوجانبه به سطحی استراتژیک مصاحبه کردند. به مناسبت سالگرد شروع روابط دیپلماتیک میان دو کشور نیز سال 2020 به عنوان سال دوستی میان مغولستان و کره جنوبی اعلام شد.با هدف گرامیداشت این سال قرار است بیش از 30 رویداد سیاسی، مالی و فرهنگی برگزار شود. همچنین با هدف افزایش اعتماد سیاسی میان طرفین، قرار شد تا مکانیسم مصاحبههای استراتژیک میان دو کشور تنظیم شود. در این نشست کره جنوبی پیشنهاد داد تا طرفین مصاحبههایی پیرامون چگونگی ادامه مذاکرات بر اساس تحقیقات مشترک در زمینه ایجاد یک توافقنامه همکاری مالی میان دو کشور با هدف ترویج تجارت دوجانبه و افزایش سرمایه گذاری ها شروع نمایند.

طرفین توافق کردند تا همکاری های مالی بر اساس وام های اخذ شده از بانک های کره ای ادامه پیدا کند. همچنین پیرامون گسترش همکاری ها در حوزه فرهنگ، آموزش، بهداشت و فناوری اطلاعات نیز میان طرفین گفتگو صورت گرفت. طرف کره ای خاطرنشان کرد که در حال مطالعه پیرامون افزایش بورس های تحصیلی اهدایی به دانشجویان مغولستانی جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کره جنوبی 19 میلیون دلار به مغولستان وام می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی 19 میلیون دلار به مغولستان وام می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید