10 آبدره زیبا که باید ببینید

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، آبدره ها یکی از کمیاب ترین ساختارهای طبیعی هستند؛ حجم وسیعی از آب که در میان کوه ها و تپه ها محصور شده و زبان از بیان زیبایی شان قاصر است. تنها چند کشور معدود، افتخار داشتن چنین زیبایی های طبیعی را دارند که از جمله آن ها می توان به نروژ، شیلی، نیوزیلند و حتی کانادا اشاره نمود. در این میان، نروژ شانس بیشتری نصیبش شده است، به طوری که این کشور را سرزمین آبدره ها می نامند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با 10 آبدره زیبا در دنیا بیشتر آشنا شویم.

10 آبدره زیبا که باید ببینید

10. هاو ساند (Howe Sound)، بریتیش کلمبیا، کانادا

هاو ساند، سیستم آبدره ای است که درست در همسایگی شهر ونکوور قرار گرفته است. قله های بلند و جنگلی سرسبز که از دریا بیرون زده اند، این صفحه یک دست را شکل داده اند. چنین ساختاری، فعالیت های تفریحی فضای باز بیشماری را برای شهرنشین ها فراهم آورده است که از آن جمله می توان به قایق سواری، ماهیگیری، غواصی، کمپینگ، پیاده روی و تفریحات دیگری اشاره نمود. این آبدره، جنوبی ترین و قابل دسترس ترین فلات آبی شمال آمریکا محسوب می گردد که فرصت تماشای مناظری دیدنی را در اختیار بازدیدنمایندگان می گذارد.

9. پاتاگونیا (Patagonia)، شیلی

بخش جنوبی کشور شیلی دارای کرانه ای چشمگیر به همراه آبدره ها و کانال های بیشمار است. کاشفان اسپانیایی، اولین گروهی بودند که این خط ساحلی را کشف کردند. خط ساحلی که حرکت کردن در آن تا زمانی که نقشه دقیقی از آن ترسیم شد، مشکل بود. گردشگران فرصت این را دارند تا با استفاده از کشتی، در این خط ساحلی و آبدره ها به اکتشاف بپردازند. می توان از میان سفرهای ماجراجویانه یک روزه تا سه هفته ای در اطراف بخش جنوبی آمریکای لاتین یکی را انتخاب و از مناظر بیشمار بسیار زیبای آن لذت برد.

8. میستی فیوردز (Misty Fjords)، آلاسکا، آمریکا

آبدره میستی فیوردز و محیط های اطرافش، یادبود ملی و سرزمینی نا آرام هستند. این محیط بکر و دست نخورده در بخش جنوبی و دور افتاده آلاسکا قرار گرفته است. بهترین راه برای اکتشاف صخره های شیب دار و گذرگاه های آبی باریک این منطقه، استفاده از کایاک است، از این رو امکان سفرهای قایقی شبانه برای گردشگران ماجراجو فراهم شده است. همچنین برای بازدیدنمایندگان، امکانات و پیشنهادهای ویژه ای مانند کشتی های کروز و هواپیما که اجازه می دهد به راحتی این شگفتی طبیعی را جستجو کرد، فراهم شده است.

7. وست فیوردز (Westfjords)، ایسلند

وست فیوردز که در زبان ایسلندی با نام Vestfirðir شناخته می گردد، شبه جزیره ای بزرگ است که در بخش شمال غربی این کشور قرار گرفته است. اساسا این صفحه آبی با آبدره های تیز، تپه ها و کوه های پر شیب که سفر به اطراف با استفاده از وسیله نقلیه را مشکل نموده اند، بسیار چشمگیر به نظر می رسد. با استفاده از قایق می توان به اطراف این ناحیه سفر کرد. خط ساحلی این آبدره پر از روستاهای کوچک ماهیگیریست، در حالی که بزرگ ترین شهر در منطقه ایسافجرویر (Ísafjörður) دارای جذابیت های نوردیک است.

6. آبدره بروفوردور (Berufjörður)، ایسلند

35 کیلومتر طول این آبدره، دارای مناظر و کوه های هیجان انگیزی است. آبدره بروفوردور در میان کوهنوردان و کسانی که پیاده روی می نمایند، از محبوبیت بالایی برخوردار است و حتی بعضی بر این باورند که این ناحیه دارای قدرت های شفادهنده ماورا الطبیعه است. آبدره یاد شده در بخش شرقی ایسلند قرار گرفته است که می توان به وسیله جاده مشهور رینگ یا حلقه به سمت آن سفر کرد. تجربه گشت و گذار در طبیعت بکر و دست نخورده، تنفس هوای تازه و انجام ساعتی پیاده روی هیجان انگیز در این سرزمین عرفانی، دلایل خوبی برای سفر به ایسلند است.

5. داوت فول ساند (Doubtful Sound)، نیوزیلند

آبدره داوت فول ساند که با نام ساند آو سایلنس (Sound of Silence) به معنی صدای سکوت هم شناخته می گردد، مکانی بسیار ساکت و بزرگ است. گفته می گردد که این محل برای ایجاد اتمسفری مخالف تنگه میلفورد ساخته شده است. از ویژگی های این آبدره می توان به تنوع جانوری و گیاهی سرسبز اشاره نمود. این آبدره همچنین عمیق ترین فلات نیوزیلند شناخته می گردد. تورهای مختلفی برای بازدیدنمایندگان فراهم شده است که گردشگران به وسیله آن ها می توانند این ناحیه را با استفاده از کایاک، پیاده روی، هواپیما یا حتی کشتی کشف نمایند.

4. سونیه فیورد (Sognefjord)، نروژ

سرزمین آبدره ها، دارای تعداد فراوانی از این شگفتی های طبیعی است. سونیه فیورد بزرگ ترین آبدره در این کشور و سومین در جهان محسوب می گردد. طول این آبدره 250 کیلومتر درون این کشور تا روستای کوچکی به نام اسجولدن (Skjolden) امتداد دارد. نکته ای جالب در خصوص آبدره سونیه فیورد اینکه عمق آن به 1,308 متر پایین تر از سطح دریا می رسد. همچنین تعداد زیادی روستا، در انشعاب های این آبدره واقع شده است، بنابراین گردشگری در این ناحیه به راحتی امکانپذیر است. بازدیدنمایندگان می توانند مناظر دیدنی منطقه را سوار بر قایق یا با پیاده روی تماشا نمایند.

3. گیرانگرفیورد (Geirangerfjorden)، نروژ

گیرانگرفیورد را می توان یکی از مشهورترین و زیباترین آبدره های جهان نامید که به عنوان میراث جهانی به ثبت یونسکو رسیده است. روستای کوچک، اما زیبای گیرانگر در انتهای انشعاب این آبدره قرار گرفته است. این محل یکی از پرگردشگرترین مقصدهای تفریحی نروژ است. آبدره زیبای گیرانگرفیورد را می توان از روی کشتی در رودخانه گیرانگلوا تماشا کرد. به علاوه، کایاکینگ، ماهیگیری و پیاده روی در میان گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار هستند در حالی که زمستان ها این ناحیه به نقطه ای عالی برای اسکی تبدیل می گردد.

2. میلفورد ساند(Milford Sound)، جزیره جنوبی، نیوزیلند

آبدره میلفورد مقصد توریستی محبوبی در نیوزیلند به شمار می رود و توسط رودیارد کیپلینگ (نویسنده و رمان نویس انگلیسی)، به صورتی افسانه ای ارزشیابی شده و کیپلینگ این آبدره را هشتمین عجایب طبیعی جهان نامیده است. این آبدره دو آبشار دارد، آبشار لیدی بوون و آبشار استیرلینگ که صدها آبشار موقت پس از بارش باران آن ها را همراهی می نمایند. صنعت گردشگری توسعه یافته در این ناحیه، بهترین خدمات و تورها را برای سفر به منطقه و تماشای آبدره فراهم آورده است. تنگه میلفورد را می توان جاذبه شماره یک نیوزیلند نامید. تماشای مناظر دیدنی و طبیعت، سفرهای کروز شبانه و همچنین کانویینگ (نوعی قایق سواری) از پیشنهادهایی است که پیش روی مسافران قرار گرفته است.

1. لیسه فیورد (Lysefjorden)، نروژ

آبدره لیسه فیورد به خاطر صخره تخت شیب داری به نام پریکستولن که مشرف به ژرفای آبدره است، شهرت دارد. همین صخره به تنهایی، سالانه هزاران گردشگر را که برای تماشای مناظر نفس گیر و دریافت عکس به این منطقه می آیند، مجذوب خود می نماید. همچنین این صخره بهترین نقطه برای رسیدن به لیسه فیورد است. جالب اینکه هیچگونه حصاری برای حفاظت از طبیعت بکر و دست نخورده این ناحیه وجود ندارد.

منبع: placestoseeinyourlifetime

منبع: کجارو

به "10 آبدره زیبا که باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 آبدره زیبا که باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید