10 فیلم DC که اگر لغو نشده بودند همه چیز را تغییر می دادند

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، آیا تا به حال به ذهن تان خطور نموده است که اگر در دنیای سینمایی DC خدایان جدیدی معرفی می شد یا قسمت بعدی فیلم گرین لنترن (فانوس سبز) ساخته می شد چه اتفاقی می افتاد؟ دنیای توسعه یافته دی سی، با از راه رسیدن فیلم هایی مانند فلش، جوخه انتحار و بلک ادم در سال بعد و اکران فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر به منظور بازیابی فرصت از دست رفته در فیلم قبلی، به توسعه خود ادامه می دهد.

10 فیلم DC که اگر لغو نشده بودند همه چیز را تغییر می دادند

دی سی فیلم های زیادی را در طول سال های اخیر لغو کرد، در حالی که بسیاری از آن ها، امیدوار نماینده به نظر می رسیدند. ساخت این فیلم ها، به دلایل متفاوتی متوقف شد. اما این فیلم ها، فارغ از کیفیت نهایی که می توانستند داشته باشند، دنیای سینمایی دی سی را دستخوش تغییر می کردند.

10. بتمن بن افلک (Ben Afflecks The Batman)

کمی پس از اکران فیلم بتمن در برابر سوپرمن (Batman V Superman)، کمپانی برادران وانر بیان کرد که بن افلک کارگردانی و نویسندگی فیلم اختصاصی بتمن را به عهده گرفته و در آن ایفای نقش هم خواهد نمود. این فیلم که پس از حوادث فیلم لیگ عدالت اتفاق می افتد، رویارویی بتمن با دث استروک را نشان می داد و ریدلر هم نقشی در این فیلم داشت.

در صورت ساخت این فیلم، نه تنها ساخت فیلم بتمن مت ریوز و سریال اداره پلیس شهر گاتهام تحقق پیدا نمی کرد، بلکه دنیای مشترک دی سی تا حد زیادی تقویت می شد. به هر حال فیلم بتمن وزنه ای نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت.

9. سوپرمن زنده می ماند (Superman Lives)

داستان ناراحت نماینده بازسازی سوپرمن در دهه 90 کاملا مستند است. پس از فیلم بازگشت بتمن (Batman Returns)، برادران وارنر تیم برتون را برای ساخت فیلم جدید سوپرمن، با بازی نیکولاس کیج در نقش مرد پولادین، استخدام کرد. این فیلم که عناوین احتمالی سوپرمن زنده می ماند یا تولد دوباره سوپرمن را دریافت می کرد، در ادامه حوادث رخ داده در رمان گرافیکی مرگ سوپرمن جریان داشت و لکس لوثر نابغه و یا حتی دومزدی (Doomsday) در آن حضور داشتند.

این فیلم در مرحله فراوری گیر کرد و این امر منجر با ساخت فیلم بازگشت سوپرمن شد و در نهایت شکست آن فیلم هم موجب ساخته شدن فیلم مرد پولادین و دنیای توسعه یافته دی سی شد. اگر فیلم سوپرمن زنده می ماند منتشر می شد ممکن بود دنیای سینمایی دی سی موفقیت بیشتری را تجربه کند.

8. سایبورگ (Cyborg)

در سال 2014، پس از فیلم بتمن در مقابل سوپرمن (Batman V Superman)، کمپانی برادران وارنر برنامه های خود را برای دنیای سینمایی دی سی بیان کرد. این برنامه ها شامل دو قسمت از فیلم های لیگ عدالت و فیلم های دیگر قهرمانان معرفی شده بود. فیلم های آکوامن، فلش و واندروومن منتشر شده اند، اما فیلم سایبورگ به کل کنسل شد. این امر احتمالا به خاطر اتهاماتی بوده است که ری فیشر علیه این استودیو مطرح نموده است.

اگر فیلم سایبورگ ساخته می شد، دشمن اصلی ویکتور استون در این فیلم معرفی می شد و هم چنین این فیلم تبدیل به اولین فیلم دی سی با نقش اولی سیاه پوست می شد.

7. لیگ عدالت مرگبار (Justice League Mortal)

حدود سال 2007، قبل از فیلم شوالیه تاریکی (The Dark Knight)، کمپانی برادران وارنر تصمیم گرفت تا اولین فیلم لیگ عدالت را بسازد. قرار بود این فیلم ، که برنامه ریزی آن منتهی به اکران فیلم در تابستان 2009 می شد، به دست کارگردان سری فیلم های مکس دیوانه (Mad Max)، جرج میلر ساخته گردد. مکسول لرد شخصیت منفی اصلی فیلم بود و شخصیت گرین لنترن، با بازی جان استوارت نیز جزیی از تیم بود.

در نهایت، تعصب نویسندگان و موفقیت فیلم شوالیه تاریکی موجب لغو شدن این فیلم شد و انگیزه ساخت فیلم لیگ عدالت، دلیلی بر پیش بردن دنیای سینمایی دی سی در سال های آینده شد.

6. خدایان نوین (New Gods)

کمی پس از اکران فیلم لیگ عدالت، کارگردان فیلم سلما، اوا دوورنی برای ساخت فیلمی بر مبنای سری خدایان نوین، که توسط جک کربی معروف خلق شده است (و شخصیت های دارک ساید، استپن وولف و آپوکولیس همگی قسمتی از این سری هستند)، قرارداد بست.

در حقیقت فیلم خدایان نوین قصد داشت تا پس زمینه روشن تری را از شخصیت دارک ساید و دنیایی که در نسخه لیگ عدالت زک اسنایدر به آن اشاره می شد؟ فراهم کند. کمی پس از اکران نسخه جدید لیگ عدالت، کمپانی برادران وارنر بیان کرد که ساخت فیلم خدایان نوین لغو شده است و این به معنی نبود شخصیت منفی اصلی دنیای توسعه یافته دی سی، دارک ساید در فیلم های این سری است.

5. گرین لنترن 2 (2 Green Lantern)

حوالی سال 2010، فیلم گرین لنترن با بازی رایان رینولدز امیدوار نماینده به نظر می رسید. این فیلم تا سال 2011 آماده نشد، اما کمپانی برادران وارنر به قدری از موفقیت فیلم مطمئن بود که دستور ساخت قسمت بعدی فیلم را صادر نموده و برنامه داشتند تا سه گانه ای تهیه نمایند که دنیای مشترک دی سی را آغاز کند و در نهایت به فیلم مرد پولادین ربط پیدا کند.

در این فیلم عناصری مانند استفاده از انگشتر زرد لنترن توسط آماندا والر (آنجلا باست) و سینسترو (مارک استرانگ) وجود دارد که اشاره هایی به دنیای مشترک دی سی می نمایند. اما متاسفانه این فیلم در نهایت تبدیل به شکستی تجاری با نقدها منفی شد و در نتیجه گرین لنترن هیچ گاه نقطه آغاز دنیای توسعه یافته دی سی نشد.

4. هارلی کویین در برابر جوکر/آژیر های گاتهام سیتی (Harley Quinn Vs The Joker / Gotham City Sirens)

پس از موفقیت فیلم جوخه انتحار، ساخت فیلم هایی با بازی هارلی کویین به عنوان نقش اول در ستور کار قرار گرفتند (با وجود این که فیلم جوخه انتحار 2 نیز در راه بود).

فیلم پرندگان شکاری (Birds of Prey) کتی یان اولین فیلمی بود که در حال ساخته شدن بود اما دو فیلم دیگر نیز در فرآیند ساخت قرار داشتند: آژیرهای گاتهام سیتی (Gotham City Sirens) به کارگردانی دیوید آیر و هارلی کویین در برابر جوکر (Harley Quinn Vs The Joker) که در این فیلم می توانستیم شاهد بازگشت جرد لتو در نقش جوکر باشیم. اگر این فیلم ها ساخته می شدند، ممکن بود سال جاری شاهد فیلم جوخه انتحار نباشیم.

3. بتمن در برابر سوپرمن (Batman Vs Superman)

میان دو فیلم بتمن و رابین (1997) و بتمن آغاز می نماید (2005) فیلم شاخصی از دی سی وجود ندارد، اما موارد زیادی برای ساخت برنامه ریزی شده بود. عظیم ترین این موارد فیلم بتمن در برابر سوپرمن (Batman Vs Superman) بود، که قبل از بتمن آغاز می نماید (Batman Begins) و بازگشت سوپرمن (Superman Returns) و ده سال قبل از فیلم بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت (Batman V Superman: Dawn of Justice) بود.

داستان فیلم پس از مرگ بسیاری از دوستان بتمن و سوپرمن اتفاق می افتاد و در این فیلم لکس لوتر مشغول برنامه چیدن برای شوراندن این دو، علیه یک دیگر بود. به کریستین بیل پیشنهاد بازی در نقش بتمن و جاش هارنت برای ایفای نقش سوپرمن پیشنهاد شده بود. اما کمپانی برادران وارنر در نهایت بیان کردند که ساخت این فیلم به دلیل تیرگی بیش از حد فضای فیلم، لغو شده است (البته این موضوع بعد از پخش تیزر فیلم من افسانه هستم ویل اسمیت رخ داد).

2. فلش میچل و لرد (Mitchell & Lords The Flash)

در حالی که فیلم سایبورگ بدون انتخاب کارگردان لغو شد، هیچ کدام از اعضای تیم لیگ عدالت به اندازه شخصیت ازرا میلر برای ساخته شدن فیلمشان زجر نکشیدند. با بی توجهی به این موضوع که کمپانی برادران وارنر در صدد ساخت فیلمی از فلش، از دهه هشتاد میلادی بوده اند، نسخه دنیای توسعه یافته دی سی چندین کارگردان را آنالیز نموده است و برای اولین بار در سال 2018، کمی پس از اکران فیلم لیگ عدالت به نتیجه رسیدند.

در ابتدا فیل لرد و کریستوفر میلر، کارگردانان فیلم هایی مانند فیلم لگو بتمن (The LEGO Batman Movie) و مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into The Spider-Verse) انتخاب شدند و در نهایت متاسفانه کنار گذاشته شدند. اکنون پس از گذشت چندین سال، فیلم فلش تبدیل به فرصتی شده است که می تواند نقطه آغاز مجدد دنیای توسعه یافته دی سی باشد.

1. لیگ عدالت 2 (Justice League 2)

قطعا بزگ ترین شکست و عظیم ترین تاسف هواداران لیگ عدالت زک اسنایدر، از دست رفتن لیگ عدالت 2 است (و احتمالا قسمت سوم این سری در صورت موفقیت این فیلم).

کمپانی برادران وارنر زک اسنایدر را مسئول پیش بردن سری فیلم های لیگ عدالت دنیای توسعه یافته دی سی ساخت. اما در روبرو با نقدهای که از بتمن در برابر سوپرمن شد، کمپانی برادران وارنر تصمیم گرفت که احتیاط کند و فقط یک فیلم لیگ عدالت ساخته گردد. در نهایت پس از خروج اسنایدر، این استودیو آغاز به برچیدن دنیای اسنایدر کرد. نسخه لیگ عدالت زک اسنایدر و داستان های به جا مانده از آن، داستانی حماسی را نمایش داد که می توانست تمامی فیلم های دنیای سینمایی دی سی را به یک دیگر متصل سازد، اما در نهایت این طور نشد.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 فیلم DC که اگر لغو نشده بودند همه چیز را تغییر می دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 فیلم DC که اگر لغو نشده بودند همه چیز را تغییر می دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید