600 عنوان شهیدنامه در استان بوشهر تدوین شد

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، 600 عنوان شهیدنامه به عنوان یکی از برنامه های کنگره سرداران و 2هزار و 121 شهید استان بوشهر تدوین و منتشر شد.

600 عنوان شهیدنامه در استان بوشهر تدوین شد

به گزارش از ، فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در نشست هماهنگی برگزاری کنگره سرداران و دو هزار و 121 شهید استان بوشهر گفت: تهیه 600 عنوان شهیدنامه، جمع آوری اسناد و پرونده مکتوب برای هر شهید تا 50 صفحه و جمع آوری مقالات علمی و پژوهشی از جمله فعالیت های اجرا شده به مناسبت برگزاری این کنگره بوده است.

سردار رمضان زیراهی با اشاره به چاپ 82 عنوان کتاب از آثار شهیدان، ادامه داد: یک آلبوم 10 برگی از شهیدان برای تقدیم به خانواده شهدای استان تهیه و پایگاه خبری حماسه سازان در فضای مجازی راه اندازی شده است.

او اضافه نمود: تهیه فیلم های مستند، جمع آوری 6 هزار گیگابایت و سه هزار دی وی دی از آثار شهدا، تکمیل کتابخانه کنگره، انتقال اسناد و کتاب های مربوط به کنگره سرداران و دو هزار و 121 شهید در اوایل دهه 80 در استان بوشهر به دبیرخانه کنونی نیز انجام گرفته است.

رئیس کمیته هنری و فرهنگی کنگره سرداران و دو هزارو 121 شهید استان بوشهر نیز گفت: تا به امروز 6 جشنواره شامل شعر دفاع مقدس، تئاتر بچه های مسجد، سرود، جنگ نامه خوانی، شب خاطره و جشنواره نگارش وصیت نامه شهدا و جشنواره نقاشی فاخر چهره سرداران شهید در استان بوشهر برگزار شده است.

رئیس کمیته هنری و فرهنگی کنگره سرداران و دو هزارو 121 شهید استان بوشهر اعلام کرد: یکی از اقدامات ممتازی که در این مدت صورت گرفته است، یاری به انتشار ماهنامه تخصصی عرشیان است که به شکل تخصصی در سطح کشور اقدام به آنالیز رویداد های دوران دفاع مقدس می نماید.

امید پارسایی فر، فراوری موشن گرافی و پویانمایی در پنج قسمت، تدوین کتاب برگزیده اشعار دفاع مقدس شاعران هم استانی را از دیگر کارهای اجرا شده در این کمیته مطرح کرد و اضافه نمود: فیلم مستندی نیز با موضوع مقاومت به کارگردانی سید رضا صافی یکی از برترین کارگردان های هم استانی کلید خورده که نیمی از اعتبار آن را استان و نیمی را حوزه هنری کشور تامین نموده است.

او اعلام کرد: باتوجه به ایجاد دبیرخانه دائمی کنگره سرداران و دو هزارو 121 شهید استان بوشهر، به دنبال این هستیم که پس از خاتمه اجلاسیه نهایی این کنگره در دی، زمینه سازی های لازم برای فراوری و خلق آثاری فاخر در کمیته هنری کنگره ادامه داشته باشد.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "600 عنوان شهیدنامه در استان بوشهر تدوین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "600 عنوان شهیدنامه در استان بوشهر تدوین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید