84 درصد تعهد اشتغال میراث فرهنگی کردستان در حوزه های مختلف محقق شده است

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، 84 درصد تعهد اشتغال میراث فرهنگی کردستان در حوزه های مختلف محقق شده است.

84 درصد تعهد اشتغال میراث فرهنگی کردستان در حوزه های مختلف محقق شده است

یعقوب گویلیان گفت: سهم معین شده برای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به وسیله کارگروه های ذی ربط برای امسال هزار و 183 نفر بوده است.

وی یادآور شد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و بعلاوه ایجاد فضای مناسب برای حضور سرمایه گذاران، تا به امروز 995 شغل نو در استان ایجاد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اضافه نمود: این اداره کل به منظور تحقق شعار سال و توسعه کسب و کارهای استان در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توجه حداکثری خود را بر ایجاد اشتغال و تحقق سیاست های پیش بینی شده متمرکز نموده است.

وی با قدردانی از همکاری دستگاه های مربوطه و بعلاوه بانک های عامل در فرآیند اختصاص تسهیلات به جامعه هدف گفت: شرایط اشتغال ایجاد شده در استان تا به امروز رضایت بخش بوده، ضمن اینکه با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته کوشش می گردد مقدار اشتغالزایی در ماه های آینده ارتقا یابد.

به گفته وی، پروژه های متعددی با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال اجراست.

گویلیان با بیان اینکه صنعت گردشگری و صنایع دستی نقش مهمی در ایجاد فرصتهای شغلی و رونق مالی دارد، گفت: با سرمایه گذاری و توجه به این حوزه ها میتوان زمینه اشتغالزایی و رونق مالی را بیش از پیش فراهم کرد.

بازسازی و استحکام بخشی قلعه صلوات آباد شهرستان بیجار

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان نیز گفت: در ادامه اقدامات بازسازیی و حفاظتی از بناهای تاریخی استان، عملیات بازسازی و استحکام بخشی قلعه صلوات آباد بیجار در دستور کار این اداره کل نهاده شد.

محمد امینیان با بیان اینکه این بنای تاریخی فاخر یکی از مهمترین قلعه روستاهای استان کردستان و غرب کشور محسوب می گردد، گفت: با توجه به خشتی بودن دیوارها و استحکامات دفاعی این قلعه روستا و بعلاوه به علت قرارگیری آن در کنار رودخانه قزل اوزن، دیوارهای چینه ای آن دستخوش تخریباتی حاصل از گذر زمان و نوع مصالح شده بود.

وی یادآور شد: در این فصل از بازسازی میتوان به استحکام بخشی و پی بندی برج ها و باروی دفاعی، بازسازی بخشی از دیوار دفاعی، لایه برداری بخش های فروریخته دیوار دفاعی و بعلاوه بازسازی دروازه داخلی این مجموعه اشاره نمود.

منبع: همگردی

به "84 درصد تعهد اشتغال میراث فرهنگی کردستان در حوزه های مختلف محقق شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "84 درصد تعهد اشتغال میراث فرهنگی کردستان در حوزه های مختلف محقق شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید