بارش های تندری و کاهش محسوس دما در راه البرز

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، مدیر کل هواشناسی البرز گفت: بارش های تندری همراه با کاهش دما، وزش باد شدید، گردوخاک و رعد و برق از بامداد آدینه در این استان پیش بینی می گردد.

بارش های تندری و کاهش محسوس دما در راه البرز

آقای بهاروند احمدی گفت: با گذر سامانه تندری از اواخر وقت آدینه تا یکشنبه عصر در منطقه البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و لحظه ای، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و تداوم ان و نیز رگبار و رعد وبرق مورد انتظار است.

او گفت: با توجه به کاهش محسوس و 10 درجه ای دما تا صبح دوشنبه هفته آینده در ارتفاعات استان یخبندان صبحگاهی پیش بینی می گردد.

آقای بهاروند احمدی گفت: خیزش گرد وخاک، کاهش کیفیت هوا و تداوم آن، احتمال شکستگی درختان، آسیب به سقف خانه ها و سازه های موقت، گلخانه ها، تابلو ها و بنر های تبلیغاتی، سقوط اجسام از ارتفاع، برخورد صاعقه، یخبندان به علت تگرگ احتمالی از مخاطرات این سامانه است.

او گفت: محکم کردن سازه های موقت و سست، تابلو های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره، تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات به علت وزش باد شدید و شکسته شدن درختان در فضای باز لازم است.

به گفته مدیر کل هواشناسی البرز کشاورزان و باغداران به علت وزش باد لحظه ای و شدید و نیز کاهش محسوس دما تمهیدات مناسب با سرمازدگی به ویژه در ارتفاعات استان بیندیشند و نیز از هرگونه عملیات سم پاشی و محلول پاشی در مزارع و باغات خودداری گردد.

وبلاگ بلاگ پو البرز کرج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بارش های تندری و کاهش محسوس دما در راه البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش های تندری و کاهش محسوس دما در راه البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید