آنالیز طرح توجیهی شهرسازی با کاربری مسکونی

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، در حقیقت هر پروژه ساخت و سازی که استارت آن زده می گردد، می بایست دارای توجیه مالی و فنی باشد. تمام این اطلاعات در طرح توجیهی شهرسازی با کاربری مسکونی موجود می باشد. با توجه به رشد سریع جمعیت و احتیاج روز افزون به منزل مسکونی، سرمایه گذاری در طرح شهرسازی با کاربری مسکونی، بسیار عاقلانه به نظر می رسد. در پروژه هایی مانند شهرک سازی، احتیاج به کسب اطلاعات دقیقی در خصوص، هزینه ها، سود نهایی پروژه و تجهیزات مورد احتیاج است. قابل ذکر است تمام اطلاعات ذکر شده در طرح امکان سنجی مربوط به شهرسازی وجود دارد. در این مقاله به ذکر توضیحاتی در خصوص اطلاعات موجود در طرح توجیهی این نوع پروژه ها می پردازیم.

آنالیز طرح توجیهی شهرسازی با کاربری مسکونی

مزایای استفاده از طرح توجیهی شهرسازی با کاربری انسانی

چنانچه شما نیز قصد سرمایه گذاری در بخش شهرسازی را دارید، باید این حقیقت را بدانید که استفاده از اطلاعات موجود در طرح توجیهی شهرسازی با کاربری مسکونی بسیار لازم است. در حقیقت طرح توجیهی مربوط به شهرسازی، حاوی اطلاعات مفیدی در خصوص: تجهیزات مورد احتیاج، اندازه سرمایه مورد احتیاج و بعلاوه اندازه عایدی حاصل از انجام این کار است. چنانچه شما از طرح امکان سنجی مناسبی بهره مند باشید، امکان دریافت وام و بعلاوه مجوزهای مورد احتیاج نیز بسیار آسان خواهد بود. ارائه اطلاعاتی در خصوص امکان سنجی پروژه نیز از اطلاعات اصلی موجود در طرح توجیهی میباشد. در واقع متخصصینی که به نگارش طرح توجیهی می پردازند با آنالیز دقیق شرایط و امکانات در دسترس شما امکان پذیری پروژه را به شما گوشزد خواهند کرد. استفاده از این اطلاعات موجب حرکت هوشمندانه شما در مسیر شهرسازی خواهد شد.

با بهره گیری از طرح توجیهی شهرسازی، از اطلاعات مربوط به تحلیل فنی پروژه نیز مطلع خواهید شد. منظور از تحلیل فنی پروژه، آنالیز نکاتی مانند: تعیین دقیق محل پیاده سازی پروژه، تجهیزات مورد احتیاج، تعداد نیروی انسانی مورد احتیاج است.

آنالیز شرایط زیست محیطی در طرح امکان سنجی

در حقیقت قبل از اقدام به شهرسازی با کاربری مسکونی، می بایست شرایط و زمینه های موجود در منطقه مورد نظر را آنالیز کرد. به عنوان مثال نحوه آبرسانی و برق رسانی به منطقه مورد نظر از اهمیت بسیاری برخوردار است. بعلاوه ساخت شهرک های مسکونی نباید موجب تخریب پوشش های گیاهی و بعلاوه جانوری منطقه گردد. به این نکته دقت کنید که قبل از آغاز کار پروژه، می بایست اقداماتی در جهت راهنمایی آب های سطحی انجام داد. همانطور که ملاحظه فرمودید، تحلیل زیست محیطی منطقه مورد نظر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در طرح توجیهی مربوط به شهرسازی، شرایط زیست محیطی منطقه آنالیز خواهد شد.

سرمایه مورد احتیاج

در حقیقت آنالیز سرمایه مورد احتیاج برای پیاده سازی طرح، یکی از اصلی ترین اقداماتی است که قبل آغاز کار باید انجام گردد. افرادی که طرح توجیهی را نگارش می نمایند، با در نظر گرفتن شرایط مالی روز به محاسبه سرمایه مورد احتیاج پروژه می پردازند. با مطلعی از اندازه سرمایه مورد احتیاج برای شهرسازی، می توانید به صورت هوشیارانه در این مسیر قدم بگذارید.

شرکت مهندسی هفت شهر آریا

طرح توجیهی شهرداری که به وسیله شرکت هفت شهر آریا نگارش می گردد، قابل ارائه به کمیسیون ماده پنج شهرداری و سایر مراجع ذیصلاح است. این افراد با تمام ضوابط و قوانین مورد تاکید این سازمان ها آشنایی دارند. همانطور که می دانیم، یک شهر مسکونی می بایست دارای مراکز تفریحی، مراکز خرید، پارکینگ و بسیاری دیگر باشد. با دریافت مشاوره از مهندسین مشغول بکار در شرکت هفت شهر آریا، با نحوه ساخت تمام این موارد آشنا خواهید شد.

مراحل نگارش طرح توجیهی شهرسازی با کاربری مسکونی

در این قسمت از مقاله به ذکر اطلاعاتی در خصوص مراحل تهیه طرح توجیهی با کاربری مسکونی ارائه خواهیم داد. برای کسب اطلاعات در خصوص این موضوع تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

کسب اطلاعات لازم در خصوص پروژه

در حقیقت برای سفارش طرح امکان سنجی شهرسازی با کاربری مسکونی، شما می بایست اطلاعات دقیقی در خصوص طرح مورد نظر خود به مهندسین ارائه دهید. مهندسینی که قصد نگارش طرح توجیهی را برای شما دارند، با آنالیز دقیق زیرساخت های منطقه مورد نظر، اقدام به ارائه برترین راهکارها خواهند کرد. در حقیقت یکی از معیارهای اصلی توجیه پذیر بودن پروژه، سودآور بودن مالی آن است. کارشناسان در این مرحله از کار، اندازه سودآوری پروژه را مورد آنالیز قرار خواهند داد و نتیجه را به شما اعلام خواهند کرد. در این مرحله می بایست اطلاعاتی در خصوص اندازه سرمایه در دسترس خود را در اختیار کارشناسان قرار دهید.

طرح توجیهی شهرسازی با کاربری مسکونی

ایجاد برنامه زمانی دقیق

یکی از عواملی که موجب موفقیت پروژه شما می گردد، ایجاد برنامه زمانی تعیین برای هر مرحله از کار است. طرح توجیهی شهرسازی با کاربری مسکونی، برنامه زمانی دقیقی برای انجام هر مرحله از کار به شما ارائه خواهد داد. در قسمت بالا در خصوص اهمیت مطلعی از هزینه هر مرحله از کار صحبت کردیم. اما در این قسمت به اهمیت اتمام هر مرحله از پروژه در زمان مشخص، می پردازیم. همانطور که می دانیم انجام هر کاری بدون برنامه ریزی با شکست روبرو خواهد شد. در واقع، در طرح امکان سنجی مربوط به شهرسازی برای انجام تمام مراحل کار، از جمله: خاک برداری، سفت کاری و نازک کاری، زمانی تعیین شده است. چنانچه شما طبق این برنامه زمانی پیش بروید، می توانید در هزینه های خود نیز صرفه جویی نمایید. در حقیقت چنانچه طبق برنامه ریزی زمانی تعیین شده پیش نروید، حدود 10 تا 15 درصد به هزینه های ساخت و ساز شما افزوده می گردد.

طرح توجیهی مربوط به شهرسازی

محاسبه نسبت هزینه سود و هزینه پروژه

مرحله بعدی در تهیه طرح توجیهی شهرسازی با کاربری مسکونی، محاسبه نسبت هزینه های اجرا شده و عایدی پروژه است. قابل ذکر است، هرچه اندازه سود پروژه نسبت به هزینه های اجرا شده بیشتر باشد، طرح شما با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود. در حقیقت با استفاده از این اطلاعات می توان سرمایه گذاران بسیاری را به پروژه جذب کرد. برای دستیابی به این اطلاعات می بایست از قیمت دقیق زمین در منطقه مورد نظر و بعلاوه از اندازه هزینه ساخت و ساز نیز مطلعی پیدا کرد.

سفارش طرح امکان سنجی از شرکت هفت شهر آریا

طرح امکان سنجی شهرسازی برای شما مانند نقشه راهی عمل نموده که شما را از تمام پستی بلندی های مسیر مطلع خواهد ساخت. مهندسان مشغول بکار در این شرکت، با آموزش نیروهایی متخصص، توانسته اند یاری فراوانی به موفقیت پروژه ها نمایند. برای سفارش این طرح توجیهی، کافی است به وسیله راه های ارتباطی درج شده در صفحه اصلی سایت هفت شهر آریا، با ما در تماس باشید.

منبع: فوت و فن

به "آنالیز طرح توجیهی شهرسازی با کاربری مسکونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز طرح توجیهی شهرسازی با کاربری مسکونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید