برگزاری رویداد جهانی اردبیل 2023 به مطالبه عمومی تبدیل گردد

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، برگزاری رویداد جهانی اردبیل 2023 به مطالبه عمومی تبدیل گردد.

برگزاری رویداد جهانی اردبیل 2023 به مطالبه عمومی تبدیل گردد

نادر فلاحی در نشستی صمیمی با وبلاگ بلاگ پو در اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی اردبیل توضیح داد: شهر اردبیل در اجلاسیه عضو کشورهای اکو در خجند تاجیکستان به عنوان مرکز توریستی این کشورها در سال 2023 میلادی انتخاب و در این راستا ستاد استانی به ریاست استاندار تشکیل شده است و ستاد ملی نیز در تهران به ریاست وزیر میراث فرهنگی تشکیل می گردد.

وی با اعلام اینکه اردبیل در میان 10 استان به این توفیق دست یافته، اضافه نمود: ستاد استانی رویداد اردبیل 2023 دارای 6 کمیته مالی و سرمایه گذاری، زیرساخت و توسعه شهری، علمی فرهنگی و اجتماعی، بازاریابی تبلیغات و امور بین الملل، تدارکات و پشتیبانی و امنیتی، انتظامی و نظارت بر عملکرد است و هدف از این رویداد برندسازی ظرفیت های توریستی، حرکت برای برطرف نواقص زیرساخت های توریستی و تبیین ارزش و اهمیت تاریخی اردبیل است.

وی به تهیه شدن لوگو اردبیل 2023 از سه سال قبل در استان اشاره و تاکید نمود: مجموعه های تولیدی استان، سال جاری باید در تولیدات خود آرم و نشان این رویداد را درج نمایند و مطالبه عمومی برای تشریح جایگاه توریستی اردبیل و جلب همکاری بیشتر دستگاه های مختلف شکل گیرد.

فلاحی امکان دسترسی ظرف یک ساعت به دریا و جنگل های هیرکانی، نوار مرزی و چشمه های گوارا، وجود بیش از 2 هزار پایگاه تاریخی جهانی، 70 نوع صنایع دستی، 25 هزار تخت رسمی پذیرش مهمان و توریست، هتل آب درمانی، اکوکمپ، واحدهای اقامتی متعدد، 15 موزه، واحدهای بومگردی چوبی، جنگلی، سنگی، خشتی، نمدی، ترکیبی و تلفیقی، پل های معلق و پیست های اسکی را از ظرفیت ها و زیرساخت های توریستی استان اردبیل برشمرد.

به گفته او، استان اردبیل به عنوان پایلوت و مرکز توریستی هیجانی و زمستانی کشور شناخته می گردد و این شهر به واسطه این قبیل داشته ها و زیرساخت ها به عنوان مرکز توریستی کشورهای عضو اکو انتخاب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی اردبیل در مورد بزرگداشت هفته اردبیل گفت: این اداره کل در این راستا جز همکاری و پشتیبانی، وظیفه خاصی ندارد و این مناسبت استانی به لحاظ تعدد شهرستان های استان در یک دهه برگزار می گردد و هر شهرستان در یک روز برنامه های متنوعی را برگزار می نماید.

فلاحی اضافه نمود: در سالهای گذشته روز ملی اردبیل گرامی داشته میشد و بعدها در شورای فرهنگ عمومی کشور به روز شیخ صفی الدین اردبیلی تغییر یافت و در تقویم رسمی کشور درج شد و هر روز هفته اردبیل به یکی از شهرستان های این استان اختصاص یافت و یک روز نیز به همین نام و مناسبت در تهران برگزار می گردد.

او مراد از هفته یا دهه اردبیل را تحکیم وحدت و تبیین نقش این استان در ایجاد وحدت جغرافیایی و مذهبی در کشور در دوره صفویه دانست و اضافه نمود: در کنار این مناسبت نباید از رویداد جهانی اردبیل 2023 غفلت گردد و اعتبار ملی این مناسبت سال جاری تامین خواهد شد و از اعتبارات استانی نیز به همین امر اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: اعتلای جایگاه توریستی اردبیل در سال 2023 میلادی می تواند سبب تقویت زیرساخت های توریستی و رونق این صنعت در استان گردد و بی شک اگر این مهم تحقق یابد، در بخش های مختلف استان تاثیرات مثبت و ماندگاری خواهد داشت.

منبع: همگردی

به "برگزاری رویداد جهانی اردبیل 2023 به مطالبه عمومی تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری رویداد جهانی اردبیل 2023 به مطالبه عمومی تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید