ظریف از آمادگی ایران برای همکاری با آ.سه.آن خبر داد

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، خبرنگاران: وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سنگاپور راه ها و زمینه های توسعه مناسبات دوجانبه در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را مورد بررسی و مصاحبه قرار دادند.

ظریف از آمادگی ایران برای همکاری با آ.سه.آن خبر داد

به گزارش حوزه سیاست خارجی وبلاگ بلاگ پو؛ دمحمدجواد ظریف و کی شانمو گام روز دوشنبه در تهران با توجه به فضای جدید در جامعه بین المللی و اراده سیاسی موجود در دو کشور، ابراز امیدواری کردند زمینه های همکاری دو کشور در کلیه حوزه ها بیش از پیش گسترش یابد.

ظریف در این دیدار با اشاره به سیاست تعامل سازنده دولت تدبیر و امید، رایزنی های سیاسی مستمر تهران - سنگاپور را خاطرنشان ساخت و ابراز امیدواری که سفر همتای سنگاپوری وی به ایران نتایج سازنده ای در جهت توسعه روابط دو کشور به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ایران و سنگاپور می توانند در موضوعات مختلفی در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی همکاری ها را گسترش دهند، ضرورت ایجاد تسهیلات لازم برای فعال تر شدن بخش های خصوصی دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

همکاری های مجلسی و فرهنگی از دیگر محورهایی بود که مورد تاکید دکتر ظریف در این دیدار قرار گرفت و وی از افزایش سطح تبادلات و همکاری های فرهنگی از جمله در زمینه آموزشی، گردشگری و همکاری موزه های دو کشور استقبال کرد.

ظریف همچنین با اشاره به جایگاه سنگاپور در اتحادیه آ.سه.آن، آمادگی کشورمان را برای همکاری دوجانبه با آ.سه.آن اعلام و همکاری میان اکو و آ.سه.آن را نیز مهم توصیف کرد.

وزیر امور خارجه سنگاپور نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران و با اشاره به همکاری های خوب دو کشور در عرصه های سیاسی و بین المللی، ابراز امیدواری کرد با ادامه مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 دو طرف به یک توافق جامع دست یابند.

وی با اشاره به اینکه ایران و سنگاپور از ظرفیت های اقتصادی بالقوه فراوانی برخوردارند که باید زمینه های بهره برداری از آنها فراهم شود، علاقه مندی شرکت های سنگاپوری برای همکاری با ایران را مورد توجه قرار داد.

کی شانمو گام با اشاره به تاریخ و فرهنگ غنی ایران، بر علاقه مندی سنگاپور برای توسعه مبادلات و همکاری های فرهنگی و گردشگری و نیز همکاری های مجلسی میان دو کشور تاکید و سفر آینده رییس مجلس سنگاپور به ایران را خاطرنشان ساخت.

وی با اشاره به اینکه اعضای اتحادیه آ.سه.آن نیز علاقه مند به همکاری با جمهوری اسلامی ایران هستند، آمادگی کشورش را برای ایفای نقش پل ارتباطی میان آ.سه.آن و ایران اعلام داشت.

وزیر امور خارجه سنگاپور از دکتر ظریف رسما برای سفر به کشورش دعوت به عمل آورد.

در این دیدار همچنین ضمن بررسی و تشریح آخرین تحولات جاری در مناطق خاورمیانه، خلیج فارس و شرق آسیا، نقطه نظرات و دیدگاه های خود را بیان کردند.

منبع: تسنیم

به "ظریف از آمادگی ایران برای همکاری با آ.سه.آن خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف از آمادگی ایران برای همکاری با آ.سه.آن خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید