بهشت لرستان از تصرف زمین خواران خارج شد؛ ادامه آزادسازی کهمان

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، در فاز دوم آزاد سازی اراضی تصرف شده منطقه نمونه گردشگری کهمان سلسله 12 هکتار از اراضی به ارزش 150 میلیارد ریال آزاد شد.

بهشت لرستان از تصرف زمین خواران خارج شد؛ ادامه آزادسازی کهمان

به گزارش وبلاگ بلاگ پو از سلسله، منطقه کهمان یکی از بی نظیرترین جاذبه های گردشگری استان لرستان و شهرستان سلسله است که باوجود سراب های خروشان همیشه پذیرای خیل عظیم گردشگران است اما همین ظرفیت بکر سبب شده تا متأسفانه بعضی از سودجویان اقدام به تصرف حریم و بستر رودخانه آن نمایند تا آنجا که افراد سودجو با حصارکشی در این منطقه جایی برای تفریح و تفرج گردشگران باقی نگذاشته بودند.

اما در پی ساخت وسازهای غیرمجاز، غرس نهال و ایجاد سازه های غیراصولی در بستر و حریم رودخانه، وبلاگ بلاگ پو لرستان سیزدهم تیرماه سال 94 بر آن شد تا در گزارشی به عنوان منطقه گردشگری کهمان لرستان زیر چکمه های سودجویان تخریب و تصرف این منطقه گردشگری را به مسئولان گوش زد کند.

اما در پی تصرف های صورت گرفته و حصارکشی های پی درپی حریم رودخانه کهمان گزارش های دیگر این خبرگزاری با عنوان هایبهشت لرستان در تصرف زمین خواران، وعده ای برای آزادسازی اراضی سلسله و نبود بستر گردشگری در بهشت لرستان، زمین خواران حریم رودخانه کهمان را بلعیدند در یازدهم اسفند ماه 94 و چهارم مهر ماه 95 منتشر شد تا مسئولان با جدیت بیشتری این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

بعد از انتشار این گزارش ها در تاریخ 13 آذرماه سال جاری مسئولان شهرستان و استان گام نخست آزادسازی حریم کهمان از تصرف زمین خواران را شروع کردند و امروز نیز فاز دوم این آزادسازی انجام شد.

فاز دوم آزادسازی بهشت لرستان از تصرف سودجویان

حجت الله حسنوند در مصاحبه با خبرنگار وبلاگ بلاگ پو در سلسله گفت: فاز دوم آزاد سازی اراضی تصرف شده حریم و بستر رودخانه ها در منطقه کهمان در کمال آرامش و با مشارکت حد اکثری مالکان و بهره برداران منطقه انجام شد.

رئیس امور آب سلسله با بیان اینکه در فاز دوم آزاد سازی تعداد 78 مورد تصرف و بهره برداری غیرقانونی شناسایی شده بود که 50 مورد از آن ها با مشارکت بهره برداران انجام شد مطرح نمود: امروز نیز در فاز دوم آزادسازی تعداد 28 مورد از تصرفات شناسایی شده به مساحت 12هکتار و به طول 8 کیلومتر آزاد سازی و برطرف تصرف شد.

حسنوند ضمن تشکر از همراهی و همکاری دادستان، رئیس دادگستری سلسله، فرماندار، معاونت فرهنگی دادگستری لرستان، فرماندهی انتظامی شهرستان سلسله و پرسنل، اعضای شورای تامین و اصحاب رسانه شهرستان اضافه کرد: حریم برطرف تصرف شده امروز مربوط به حوزه های راه، منابع طبیعی و امور آب بودند.

اجرای فاز سوم آزادسازی کهمان به زودی

وی توضیح داد: فاز سوم آزادسازی نیز از پل خرکن تا سراب خاصان از اولویت های امور آب شهرستان سلسله بوده و به زودی انجام خواهد شد.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سلسله نیز در گفت و گو با وبلاگ بلاگ پو گفت: با استناد به ماده یک، تبصره 6 قانون ایمنی راه ها و با همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی شهرستان مقدار 4 کیلومتر دیگر از حریم راه منطقه کهمان که در تصرف بهره برداران بود، آزادسازی و برطرف تصرف شد.

محسن ملکی مطرح نمود: تا به امروز طی مرحله اول آزادسازی و مرحله دوم در مجموع 8 کیلومتر از راستا جاده الشتر به منطقه کهمان برطرف تصرف شده است.

تخریب و تصرف در عرصه های منابع ملی جرم است

رئیس منابع طبیعی سلسله نیز اضافه کرد: با عنایت به ماده 56 قانون حفاظت و حمایت از جنگل ها و مراتع، هرگونه تخریب و تصرف و یا ساخت و سازی در عرصه های منابع ملی جرم محسوب می گردد.

امیرمحمد نظرپوری گفت: امروز با هماهنگی دستگاه قضا و نیروی انتظامی شهرستان مقدار 15 هزار متر مربع از اراضی تصرف شده مربوط به حوزه منابع طبیعی در منطقه نمونه گردشگری کهمان آزادسازی و برطرف تصرف شد.

وی مطرح نمود: در فاز سوم آزادسازی نیز که به زودی انجام می گردد و از پل خرکن تا سراب خاصان خواهد بود، اراضی ملی بیشتری از منابع طبیعی شهرستان که در تصرف بهره برداران هستند، آزادسازی می گردد.

منبع: تسنیم

به "بهشت لرستان از تصرف زمین خواران خارج شد؛ ادامه آزادسازی کهمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهشت لرستان از تصرف زمین خواران خارج شد؛ ادامه آزادسازی کهمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید