توسعه گردشگری استان گلستان با ورود به حوزه های نوین

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در مصاحبه با صداوسیمای مرکز استان گلستان گفت: گردشگری گلستان با ورود به حوزه های نوین گردشگری مانند گردشگری سلامت، زیارتی و کشاورزی توسعه می یابد.

توسعه گردشگری استان گلستان با ورود به حوزه های نوین

به گزارش وبلاگ بلاگ پو به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی این استان، امروز 5 مهر در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما در استان گلستان گفت: با توجه به ظرفیت های خوبی که در استان داریم در هفته گردشگری و روز جهانی جهانگردی برنامه های بسیار خوبی را در استان تدارک دیده ایم.

او در ادامه با بیان اینکه هفته گردشگری در سال 97 با شعار گردشگری و تغییر ماهیت به سمت گردشگری الکترونیک برگزار می شود اضافه نمود: یکی از موضوعات اصلی که از اهمیت بالایی برخوردار است رفتن به سمت موضوعات روز مثل تجارت الکترونیک و گردشگری الکترونیک است و با توجه به شعار سال 97 برنامه های مفصلی را در این هفته برنامه ریزی کردیم از جمله کارگاه های آموزشی و همایش با موضوعات گردشگری و انشالله بتوانیم این موضوعات را توسعه دهیم.

کریمی با اشاره به مباحث مربوط به بوم گردی که از موضوعات اصلی استان است گفت: خوشبختانه تا به امروز بالغ بر 35 بوم گردی را آماده افتتاح داریم و انشالله طی برنامه ریزی مفصل این بوم گردی ها افتتاح خواهد شد و تمام کوشش ما این است که آمار بوم گردی ها تا انتها سال به عدد 200 برسانیم.

او افزود: بوم گردی یکی از ظرفیت های مهم استان است که مورد استقبال گردشگران نیز قرار گرفته و این موضوع هم نقش فوق العاده ای در اشتغال استان داشته است و هم یاری شایانی به جذب گردشگران نموده است که نکته قابل توجهی است.

کریمی در ادامه با اشاره به آثار ثبتی استان خاطر نشان کرد: آثار ثبتی استان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که خوشبختانه طی دو سال گذشته آثار ثبتی 648 اثر بوده که امروز به عدد 768 اثر رسیده و طی این دو سال بالغ بر 138 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

او ادامه داد: رویکرد این اداره کل در مورد ثبت آثار این بوده که ثبت ها فقط محوطه های تاریخی نباشد بلکه این ثبت ها را به سمت آثار طبیعی، ملموس و ناملموس سوق دهیم.

کریمی فزود: امروز شهرستان گرگان با بیش از 130 اثر ثبت شده بیشترین آمار را در استان به خود اختصاص داده است و دومین شهر از لحاظ بیشترین تعداد آثار ثبتی شهرستان گالیکش با 90 اثر ثبت شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در ادامه با ابراز امیداوری گفت: تمام کوشش اداره کل میراث فرهنگی استان این است که 2500 اثر شناخته شده گلستان را بتوانیم طی برنامه 5 ساله ششم در فهرست آثار ملی کشور به ثبت نهایی برسانیم.

کریمی توضیح داد: در کنار این موضوعات مباحث دیگری در حوزه گردشگری وجود دارد که تامین زیر ساخت های گردشگری استان است و هم اکنون قریب به 800 میلیارد تومان پروژه گردشگری در حال ساخت داریم و یقینا این عدد تا انتها سال 97 به 1000 میلیارد تومان خواهد رسید و این اتفاق یاری می نماید زیر ساخت های گردشگری مورد احتیاج استان تکمیل شود و اگر قرار است گلستان مقصد گردشگری اش را کامل کند این موضوعات از ضروریات اصلی است.

او در ادامه با بیان اینکه گلستان را به مقصد گردشگران خارجی به ویژه زیارتی و عربی تبدیل کنیم گفت: طی دو هفته گذشته برنامه ریزی خوبی در این زمینه داشته ایم و با اعزام هیاتی به کشورهای عربی به همراه جامعه هتلداران و دفاتر خدمات مسافرتی استان بتوانیم مقدمات عقد قرارداد را فراهم کنیم و گلستان را به عنوان مقصد تعریف کنیم .

کریمی با اشاره به برگزاری دوره دوازدهم جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام اضافه نمود: دوره دوازدهم جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در آبان ماه امسال برگزار می شود و این جشنواره می تواند فضای بسیار خوبی را هم برای معرفی ظرفیت های استان و هم حضور سرمایه گذاران، رایزن های فرهنگی، سفرای کشورهای خارجی فراهم کند که انشالله بتوانیم مقدمات عقد تفاهم نامه هایی را در استان داشته باشیم.

او در ادامه به پروزه های مهم گردشگری در استان اشاره نمود و گفت: این پروژه ها شامل برنامه ریزی چندین هتل 4 و 5 ستاره در شهرستان گرگان و در بعضی از شهرستان های استان از جمله گنبد کاووس ، آزادشهر، آق قلا و کلاله برنامه ریزی جدی داریم و انشاله تا انتها سال 97 5 هتل را به بهره برداری خواهیم رساند.

کریمی افزود: در کنار پروژه هتل ها در استان ایجاد مجتمع های گردشگری در اقصا نقاط استان برنامه ریزی شده است که این پروژه های مهم در واقع احتیاجهای ضروری و به روز گردشگران را تامین می نماید.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در انتها به حوزه های نوین گردشگری اشاره نمود و اضافه نمود: بسیاری از موضوعات دیگر به پروژه ها در حوزه های زیر ساختی که تنوع لازم را دارد بر می شود و یکی از موضوعاتی که امروز به آن می پردازیم و از اهمیت زیادی برخوردار است؛ تلفیق گردشگری با پزشکی که بعنوان گردشگری سلامت می باشد و همچنین تلفیق گردشگری با زیارتی بعنوان گردشگری زیارتی و دیگر موضوعات مانند کشاورزی و ... داریم که همه اینها یاری می نماید تنوع در حوزه گردشگری ایجاد شود و انشالله با آمادگی این دستگاهها اگر قرار است پروژه هایی در استان گلستان به نتیجه برسد این تنوع را در ارایه زیر ساخت ها بتوانیم داشته باشیم.

منبع: میراث آریا

به "توسعه گردشگری استان گلستان با ورود به حوزه های نوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه گردشگری استان گلستان با ورود به حوزه های نوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید