جزئیات جدیدی از گوشی تاشو اپل منتشر شد

به گزارش وبلاگ بلاگ پو، با موفقیت سامسونگ در ساخت و عرضه گوشی های تاشو در سال 2020، دیگر شرکت ها هم تلاش کردند گوشی تاشو خود را راهی بازار کنند اما هیچ خبری جالب تر از این نخواهد بود که بدانیم اپل هم در حال ورود به این عرصه است.

جزئیات جدیدی از گوشی تاشو اپل منتشر شد

در سال 2019، برای اولین بار شاهد یک گوشی تاشو با نام گلکسی فولد بودیم. محصولی که تصور می شد بتواند دنیای گوشی های هوشمند را متحول کند. اما طولی نکشید تا مسائل ناشی از نمایشگر تاشو سامسونگ را مجاب کند تمام این محصولات را از بازار جمع آوری کرده و محصول جدید خود را با همان نام اما با لولاها و نمایشگر بهتر راهی بازار کند. غول کره ای بعد از این شروع نه چندان پیروز، متوقف نشد و امسال از دو گوشی تاشو دیگر با نام های گلکسی زد فولد 2 و گلکسی زد فلیپ رونمایی کرد که توانستند پیروزیت بسیار خوبی در بازار بدست بیاورند.

اما این طور که به نظر می رسد، گویا اپل هم می خواهد به دنیای گوشی های تاشو ورود کند. از سال 2017 تا به امروز شایعه ساخت یک گوشی تاشو توسط کوپرتینویی ها سر زبان ها افتاده اما هیچ یک از آن ها نمی تواند به جدیت آنچه که در سال 2020 گفته می شود باشد.

Ice Universe یکی از بزرگترین افشاگرانی است که بیشتر در توییتر فعالیت می کند و معمولا گفته های او قابل اطمینان و موثق هستند. به گفته این افشاگر، اپل گویا در تلاش است با شرکت سامسونگ دیسپلی برای ساخت نمایشگر تاشو به مدت یک سال به صورت انحصاری، وارد همکاری شود.

با توجه به بسیاری از خبرها و شایعه ها پیرامون این موضوع، اپل از مدت ها پیش روی ساخت نمونه های اولیه محصولاتی با نمایشگر تاشو تمرکز کرده اما انگار هنوز وقت آن نرسیده تا شاهد معرفی رسمی آن باشیم. همان طور که می دانید اپل برای عرضه محصولی با فناوری جدید، در ابتدا از پیروزیت و عملکرد صحیح آن مطمئن می شود بنابراین طبیعی است تا این اندازه در عرضه محصولی تاشو درنگ کند.

  • اپل سه شنبه از اپل واچ سری 6 و سری 6 پرو رونمایی می کند

البته به نظر می رسد این شرکت هنوز هم در مراحل اولیه به سر می برد و طراحی خاصی برای این محصول در نظر گرفته نشده. بعد از شروع شایعات این چنینی، حداقل دو پتنت از گوشی تاشو اپل را شاهد بودیم که تا حدودی ما را به طراحی آن آشنا می کرد. جان پراسر در رابطه با این پتنت ها، در ماه ژوئن توییتی را منتشر کرد مبنی بر اینکه گوشی تاشو اپل از دو نمایشگر و لولا بهره نمی برد. در واقع اگر این اتفاق هم رخ دهد، نتیجه مانند سرفیس دوئو نخواهد بود.

می توان گفت بعید به نظر می رسد اپل چنین طراحی را برای محصول تاشو خود در نظر بگیرد. به خصوص اینکه می بینیم سامسونگ با فناوری نمایشگر تاشونده حسابی کاربران را به وجد آورده و این نمی تواند برای بزرگترین رقیب غول های کره ای قابل قبول باشد که گوشی تاشو آن ها از فناوری قدیمی تری بهره ببرد. اپل قطعا نمی خواهد محصولی را راهی بازار کند که در نگاه اول، در مقابل گلکسی ها یک شکست خورده به نظر برسد و همین مسأله می تواند رقابت دو شرکت را از آنچه که اکنون شاهد هستیم بسیار جذاب تر کند.

اپل قصد دارد در هفته پیش رو رویدادی برگزار کند که انتظار داریم در آن، خبرهای بیشتری در رابطه با محصولات آینده این شرکت نظیر دو ساعت هوشمند، 4 مدل جدید آیفون 12، آیپد ایر، ایر تگز، هوم پاد، تلویزیون اپل، هدفون جدید و حتی گوشی تاشو بشنویم. بنابراین برای اطلاع از خبرهای بیشتر، باید تا زمان برگزاری این رویداد منتظر بمانیم.

  • از مراسم اپل در روز 25 شهریور چه انتظاراتی داریم؟

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "جزئیات جدیدی از گوشی تاشو اپل منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات جدیدی از گوشی تاشو اپل منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید